Toon posts:

[Windows 2003] Niet aangesloten NIC gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 server met 2 NIC's, eentje op 10mbit netwerk die goed is ingesteld met maar 1 toegewezen IP en die het perfect doet en een tweede NIC met daarop de IP's 192.168.0.1-192.168.0.10 die niet is aangesloten op een netwerl.

Aan de IP's op de 2de NIC wil ik website's hangen om op te ontwikkelen. Alleen is deze NIC niet aangesloten, er zit dus geen netwerkkabel in. Nu kan ik deze IP's op deze 2de NIC niet gebruiken, en ook niet pingen en dus niet gebruiken om op te ontwikkelen.

Kan ik deze 2de NIC toch 'aan zetten' zodat ik met de IP's kan gaan werken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 00:34 ]

Verwijderd

Wat bedoel je nu? je wil lokaal aan die ip's gaan? Ik vermoed dat je bedoelt dat Windows komt zagen "kabel niet aangesloten" ofzoiets. Ik denk dat je dat meen loopback adaptertje kan oplossen, ik weet het niet precies vanbuiten maar volgens mij was het gewoon Rx-Tx doorloopen ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:28:
Wat bedoel je nu? je wil lokaal aan die ip's gaan? Ik vermoed dat je bedoelt dat Windows komt zagen "kabel niet aangesloten" ofzoiets. Ik denk dat je dat meen loopback adaptertje kan oplossen, ik weet het niet precies vanbuiten maar volgens mij was het gewoon Rx-Tx doorloopen ofzo.
Bij ipconfig zegt hij media disconnected. ik wil hem ook niet aansluiten op een netwerk, alleen maar IP's aan toe kennen en daar websites opzetten die ik dus lokaal op mijn machine kan gebruiken

Verwijderd

Zet die ipnummers dan op de wel werkende NIC erbij.
Ik neem aan dat je IIS websites gaat testen met de local browser op de
machine zelf.

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Je zou ook ipv een hardware adapter net zo snel even een virtuele netwerkkaart in de vorm van de Microsoft Loopback adapter kunnen toevoegen.

Dit doe je in "control panel", "add/remove hardware", "add device", "add a new device", "no, select from list", "network adapter", "microsoft", "microsoft loopback adapter".... Done?? Zoiets? Uit het blote bolletje.

Doet het volgens mij net zo makkelijk en geen gehannes met draadjes rx op tx etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:39:
Zet die ipnummers dan op de wel werkende NIC erbij.
Ik neem aan dat je IIS websites gaat testen met de local browser op de
machine zelf.
Dat kan/mag/wil ik niet. Op de NIC die aangelosten is netwerk/internet mag alleen het toegewezen IP. Vandaar de 2de NIC

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:40:
[...]

Dat kan/mag/wil ik niet. Op de NIC die aangelosten is netwerk/internet mag alleen het toegewezen IP. Vandaar de 2de NIC
van wie mag dat niet ?
Als die NIC aan je internet modem/router zit, kunnen die 192.168.xx.yy adressen
geen kwaad. Dat zijn private ip-adressen die toch niet routeren op het internet.

Verwijderd

Topicstarter
Sjeng schreef op 20 januari 2004 @ 00:40:
Je zou ook ipv een hardware adapter net zo snel even een virtuele netwerkkaart in de vorm van de Microsoft Loopback adapter kunnen toevoegen.

Dit doe je in "control panel", "add/remove hardware", "add device", "add a new device", "no, select from list", "network adapter", "microsoft", "microsoft loopback adapter".... Done?? Zoiets? Uit het blote bolletje.

Doet het volgens mij net zo makkelijk en geen gehannes met draadjes rx op tx etc.
Werkt perfect, thanks, weer een 2de hands NIC in de aanbieding ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:43:
[...]

van wie mag dat niet ?
Als die NIC aan je internet modem/router zit, kunnen die 192.168.xx.yy adressen
geen kwaad. Dat zijn private ip-adressen die toch niet routeren op het internet.
is niet standard adsl verbindigetje...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 00:50 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hmmm .... je kan inho gewoon handmatig ip adressen toewijzen.Echter als je toch Windows 2003 server draait, waarom installeer je niet meteen dns en ga je met host-headers in iis werken. Een tweede netwerkkaart hiervoor is imho nutteloos.

Als je dit doet kan je met de clients die aan een router o.i.d. hangen gewoon op een adres connecten. Ook kan je eventuuel die netwerkkaart die nu naar de router toehangt meerdere ip-adressen toewijzen.

Indien dit je enige pc is dan is denk ik dns met iis host headers your best bet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 20 januari 2004 @ 01:54:
Hmmm .... je kan inho gewoon handmatig ip adressen toewijzen.Echter als je toch Windows 2003 server draait, waarom installeer je niet meteen dns en ga je met host-headers in iis werken. Een tweede netwerkkaart hiervoor is imho nutteloos.

Als je dit doet kan je met de clients die aan een router o.i.d. hangen gewoon op een adres connecten. Ook kan je eventuuel die netwerkkaart die nu naar de router toehangt meerdere ip-adressen toewijzen.

Indien dit je enige pc is dan is denk ik dns met iis host headers your best bet :)
Clients die gebruik van de server/website(s) kunnen niet gebruik maken van mijn DNS
Pagina: 1