Ik hoor sinds kort een vreemde toon, een hoge vervelende pieptoon uit mijn speakers komen: dit gebeurt alleen als ik de geluidskaart niet gebruik.
Systeem:
AMD Athlon 2400+ [boxed koeler]
Asus A78NX-X
ATi Radeon 9200 SE [passief]
Integrated Sound [realtek AC97 ofzo?]
ALS 4000 PCI [baggersound, ik weet het, maar is een testkaart]
ik ben erachter gekomen dat ik de zoem toon ook in mijn pc hoor, en deze wordt doorgegeven aan beide geluidskaarten
ik heb dus die ALS4000 erin gegooid, om te kijken of het probleem zich ook voordeed, en dat was dus wel het geval.
soms is het er een tijdje niet, dan opeens weer wel, maar in in ieder geval niet als ik A) de muis gebruik om te scrollen en
als ik de geluidskaart dus gebruik om iets af te spelen.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de hd's [2 Seagate's 5400 rpm 40 GB]
, maar dat weet ik dus niet zeker.
ik had dit probleem eerst alleen met de integrated sound, toen had ik dus de ALS4000 erin gegooid, en gedurende een uur of twee was het weg, maar nadat ik m'n harde schijven opnieuw goed had vastgeschroef, had ik de zoemtoon bij beide geluidskaarten
iemand enig idee hoe dit komt, of hetzelfde probleem gehad?
Systeem:
AMD Athlon 2400+ [boxed koeler]
Asus A78NX-X
ATi Radeon 9200 SE [passief]
Integrated Sound [realtek AC97 ofzo?]
ALS 4000 PCI [baggersound, ik weet het, maar is een testkaart]
ik ben erachter gekomen dat ik de zoem toon ook in mijn pc hoor, en deze wordt doorgegeven aan beide geluidskaarten
ik heb dus die ALS4000 erin gegooid, om te kijken of het probleem zich ook voordeed, en dat was dus wel het geval.
soms is het er een tijdje niet, dan opeens weer wel, maar in in ieder geval niet als ik A) de muis gebruik om te scrollen en
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de hd's [2 Seagate's 5400 rpm 40 GB]
, maar dat weet ik dus niet zeker.
ik had dit probleem eerst alleen met de integrated sound, toen had ik dus de ALS4000 erin gegooid, en gedurende een uur of twee was het weg, maar nadat ik m'n harde schijven opnieuw goed had vastgeschroef, had ik de zoemtoon bij beide geluidskaarten
iemand enig idee hoe dit komt, of hetzelfde probleem gehad?