Ik ben van plan om een joystick/gamepad te kopen. Weten jullie misschien een goed (duurzaam) merk? Hoeft niet met force feedback te zijn.
Verwijderd
Tsja , persoonlijk kan ik niet overweg met een joystick , dus als je een gamepad wilt zou ik eens kijken voor een MS Sidewinder Pro ofzo . Ligt lekker in de hand , eventueel een Gravis , zijn ook goed maar daar heb ik verder geen ervaringen mee.
Verwijderd
Ik heb een M$ sidewinder 3d Pro en een Gravis gamepad pro.
Resultaat: ik gebruik alleen de Gravis gamepad pro. Loopt op alle spellen. Meeste spellen hebben een support voor de gravis dat wil zeggen dat alles automatich wordt ingesteld. (neem bijvoorbeeld EA). Als je een spel hebt dat dit niet heeft dan kan je je gamepad op key emulation zetten dan zijn de richingen de pijljes op het toetsenboard en verder de knoppen A B C etc. Dus kan je altijd gamen met dat ding. Over de M$ sidewinder ben ik niet zo te spreken. Een Gamepad speelt gewoon vele malen beter (zeker voor race en platform spellen). Dus ik zou zeggen ga in iedergeval voor een Gamepad.
Resultaat: ik gebruik alleen de Gravis gamepad pro. Loopt op alle spellen. Meeste spellen hebben een support voor de gravis dat wil zeggen dat alles automatich wordt ingesteld. (neem bijvoorbeeld EA). Als je een spel hebt dat dit niet heeft dan kan je je gamepad op key emulation zetten dan zijn de richingen de pijljes op het toetsenboard en verder de knoppen A B C etc. Dus kan je altijd gamen met dat ding. Over de M$ sidewinder ben ik niet zo te spreken. Een Gamepad speelt gewoon vele malen beter (zeker voor race en platform spellen). Dus ik zou zeggen ga in iedergeval voor een Gamepad.
Ik heb de gravis firebird 2.
13 programeerbare knoppen via dos progje dat ook prima draait in windows (configuratie per game mogelijk!! en uitprinten van functies met een tekening ook). Daarnaast een throttle, een hat en een trimmer.
Verder is de stick in te stellen hoe zwaar hij in de hand ligt.
Onverwoestbaar, ik heb al wat andere joysticks versleten maar deze is zeer robuust.
En dan de prijs: ---> 50,- (vobis geloof ik)
Als je dan nog een goedkoop stuurtje met pedalen koopt van boeder of trust (100,-) dan kun je de pedalen gebruiken als derde as! Let op de pedalen met een schakelaar voor car en vliegsimulatie erop.
Dan heb je voor 150 gulden:
stuurtje (bijzaak maar wel leuk)
3 assen (joystick 2 assen waarvan 1 trimbaar en 1 as door pedalen)
Throttle en hat (throttle is gas bij vliegspellen)
en 13 programmeerbare knoppen per game met print mogelijkheid van je instellingen!
Dit is een heerlijke combinatie om mee te gamen!! Geen toetsenbord en muis meer nodig tijdens het spel!
13 programeerbare knoppen via dos progje dat ook prima draait in windows (configuratie per game mogelijk!! en uitprinten van functies met een tekening ook). Daarnaast een throttle, een hat en een trimmer.
Verder is de stick in te stellen hoe zwaar hij in de hand ligt.
Onverwoestbaar, ik heb al wat andere joysticks versleten maar deze is zeer robuust.
En dan de prijs: ---> 50,- (vobis geloof ik)
Als je dan nog een goedkoop stuurtje met pedalen koopt van boeder of trust (100,-) dan kun je de pedalen gebruiken als derde as! Let op de pedalen met een schakelaar voor car en vliegsimulatie erop.
Dan heb je voor 150 gulden:
stuurtje (bijzaak maar wel leuk)
3 assen (joystick 2 assen waarvan 1 trimbaar en 1 as door pedalen)
Throttle en hat (throttle is gas bij vliegspellen)
en 13 programmeerbare knoppen per game met print mogelijkheid van je instellingen!
Dit is een heerlijke combinatie om mee te gamen!! Geen toetsenbord en muis meer nodig tijdens het spel!
Verwijderd
Wat je ook koopt, koop ALTIJD met FORCE FEEDBACK!!!! Is veel gaafer en kost ook niet meer zo veel...
Ik heb MS Sidewinder Pro Force Feedback
MS Sidewinder Wheel Force Feedback
Ms Gampad (helaas geen feedback)...
Mega cool!!!
Ik heb MS Sidewinder Pro Force Feedback
MS Sidewinder Wheel Force Feedback
Ms Gampad (helaas geen feedback)...
Mega cool!!!