[XP] Girotel - CAPI - Wisecom - RVS-Com probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Na 6 dagen van tobben, zoeken op Internet en op GoT en, niet onbelangrijk, tot drie keer toe XP installeren ben ik nog steeds niet verder als dag 1.

Werkte in mijn oude configuratie (MB/MEM/PROC zij vernieuwd) alles perfect, in mijn splinternieuwe PC krijg ik het niet voor elkaar om via mijn Wisecom modem en RVS-Com-lite verbinding te maken met Girotel om daar de Off-Line bestanden te downloaden.

Alle drivers zijn geïnstalleerd en in 'apparaatbeheer' staan:

Onder Intelligent PCI ISDN TA(ISDN):
* Intelligent PCI ISDN TA(ISDN)

Onder Modems:
* Intelligent PCI ISDN TA (modem)

Onder multifunctionele adapters:
* Intelligent PCI ISDN TA Multi-function Card

Onder Netwerkadapters:
o.a. naast de 'normale' netwerkkaart
* Intelligent PCI ISDN TA (net)
* ISDN Wan driver (vers.1.10.0021)

Na installatie van RVS-Com kan dit programma echter geen modem vinden. Er is dus iets fout.

Ook ontbreekt er volgens mij iets van een CAPI-driver die volgens mij in mijn vorige systeem in apparaatbeheer stond.

Waar ging ik de fout in? Hoe los ik dit op? Er zijn veel URL's waar door Google en de GoT-search naar verwezen worden maar ik ben er geen tegenkomen die de oplossing gaf.

Wie heeft een soortgelijke configuratie wél aan de praat gekregen en hoe?

ARME AOW’er

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je ISDN. Da's jammer voor zo'n beest van een PC. Ik gebruik Girotel al vanaf dat het er is. In mijn ISDN-tijd heb ik ook heel wat aanloop-problemen gehad met RVS-Com. Toch kan het goed werken. Met Google kun je heel wat vinden over girotel en RVSCom.
Heb nu al lang kabel-internet. Alleen voor Girotel nog een extern analoog modem van de Aldi aan m'n PC hangen. Werkt perfect onder WinXP.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Ik heb Chello hoor dus óók snel :)

In mijn vorige systeem werkte het e.e.a. naar behoren en kon ik als Girotelgebruiker, vanaf dag één, mijn mutaties bijhouden.

Het ziet er nu vooralsnog naar uit dat ik het e.e.a. ga missen óf met de hand moet gaan bijhouden in Girotel-Offline.

Google gaf geen uitsluitsel maar dat schreef ik al eerder. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Heb je nu kabel of ISDN(of misschien beide)? Als je analoge telefoon hebt, heb je RVSCOM heel niet nodig. Analoog modem, via telefoon, werkt prima onder XP.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Beide. Ik gebruik de ISDN lijn poort 1 alleen voor een ISDN Centrale en de tweede poort op het NT1 kastje voor de verbinding met de Wisecom-ISDNkaart

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Oplossing gevonden :) not :(

Ik Girotel dus nu maar voorlopig d.m.v. mijn laptop analoog>ISDN-centrale.

(verkapte kick want dit probleem moet wel meer voorkomen)

ARME AOW’er

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik hoor 2 dingen: Wiseguard en CAPI.
Heb je hier wat aan?

Nieuw(st)e CAPI drivers installeren

Gevonden via...

[ Voor 13% gewijzigd door Willem op 27-01-2004 01:14 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik heb bij mijn zwager een Aldi-PC met een RVS-com ISDN-modem aan de praat gekregen onder Windows XP.
Het probleem is echter dat ik niet meer weet hoé. Er staat me iets bij van een interrupt-conflict, en daarna kiezen van een juist telefoonnummer van de huiscentrale. De bij het kaartmodem geleverde software kent een testmogelijkheid die ik daarbij benutte.

eagle

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Wat staat er overigens in je BIOS?
IRQ assigned by OS of manual?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Nou niet ineens allemaal tegelijk... kan opa even niet aan :)

Alle IRQ staan op automatisch dus niets met de hand ingesteld.

Zal even die link volgen... done... die Capidrivers had ik al geprobeerd.

Moet nog proberen eens de poweroptions uit te zetten. ACPI kan nl. ook problemen geven stond er op een Duits forum.

Vervelend is dat alle drivers nu zijn uitgeschakeld. Zal ze morgenvroeg maar weer eens aanzetten en kijken welke het conflict geeft. Het lijkt.... lijkt erop dat alles werkt volgens de melding in apparaatbeheer. Klik ik echter op de diverse adapters zit er een bij die als je doorklikt niet werkend blijkt te zijn.

Het is prut want aanzetten betekent direct 89% CPU load....

Ik ga rechtstreeks op de NT1 dus niet naar de centrale. Lullige is dat ik mijn lappie met intern modem via de centrale laat draaien en dat dat wel perfect werkt.

Kan wel een oud analoog modem erin zetten maar deze heeft altijd gewerkt en ik laat me no way kisten door een stukje vervelende hardware :)

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 27-01-2004 01:37 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1