Toon posts:

[maya] Exporteren naar bijv DWG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beginnend bouwkunde student in Delft en we leren hier maya als enige 3D programma. Omdat het veel te lastig is om in maya een mooi realistische omgeving te maken wil ik kunnen exporteren naar een programma als Sketchup, maar maya kan helaas alleen exporteren naar Maya Binary en Maya ASCII.

Ik heb nu op de site van Alias gezocht naareen plugin die eventueel kan exporteren, maar kan alleen een export naar 3DMAX vinden.

Ook de search van Got, én google geven me geen resultaten, terwijl het me stug lijkt dat maya niet kan exporteren naar andere meer gebruikte formaten.

Iemand een idee?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 12:52

KneoK

Not in a million lightyears

Welke versie heb je van Maya ?

Ik heb even in Maya 5 gekeken. Je gaat naar Window -> Settings/Preferences -> Plugin Manager.

Hier vind je een lijst met plugins die standaard bij Maya zitten. Daar zie ik ook een dwgTranslator tussen zitten. Wellicht dat je hier verder mee kunt komen.
Zorg wel dat je autoload en loaded allebei aanzet.

Hier kun je bijvoorbeeld ook OBJ, RIB of TRG export aanzetten. Ik denk dat je tussen het rijtje plugins vast wel iets bruikbaars kan vinden...

Lukt het niet, kijk dan eens naar bijvoorbeeld de Paint Effects van Maya (ik neem aan dat je met realistische omgevingen gras, boompjes, water en weet ik veel wat bedoeld ?). Hier kun je een heel scala aan natuur (en heel veel andere dingen natuurlijk) heel simpel in je scene painten.
Ga op zoek naar de Visor (als ik het goed heb Window -> General Editors -> Visor of anders Window -> Visor), waar je kunt kiezen wat je wilt painten (bomen in alle soorten en maten, gras, bloemen, maar ook regen, sneeuw, gloeilampen en weet ik veel wat je nog meer tegenkomt).

Je kunt eventueel zelfs de Paint Effects (zijn dus 2d) converteren naar Poly's (modify -> convert dacht ik).

Nu heb ik op deze site nog dit stukje gevonden ookL
DWG and DXF Import/Export
Full bi-directional support for the popular DWG and DXF formats supported by CAD and AutoCAD applications is now available on all supported hardware platforms including the Mac® OS X and Linux® operating systems.

[ Voor 27% gewijzigd door KneoK op 20-01-2004 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey hartstikke bedankt! Raar dat ik het zelf niet gevonden heb!

Met realistisch bedoel ik meer de goede instelling en keuze van materialen, en de goede belichting. Een huisje kan ik er wel cool uit laten zien, maar een situatie ziet er altijd heel cheesy uit...