Toon posts:

[DIRECTOR] Media afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er komt hier niet zoveel Director voorbij merk ik! Daarom heb ik mijn probleem ook niet gevonden via search...

Waar het op neer komtn, ik heb een presentatie gemaakt met daarin een aantal .avi filmpjes. Hiervoor wil ik een "stop" "pauze" en "play" knop hebben. Net als voor een achtergrondmuziekje wat continu moet doorlopen (dus niet bij het teruggaan naar een vorig frame, ook terugspringt op die positie, maar gewoon doorgaat bij waar-ie gebleven was).
In de lingo library kan ik er niets over vinden, in ieder geval niets over .avi, wel realmedia enzo:

code:
1
2
3
4
5
on mouseUp me

member(playstation).stop()

end

Dan krijg ik de melding: Script error: Variable used before assigned a value.

... :(

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 19:26
je gebruikt geen "". Dus je geeft hiermee aan dat je een variable aanroept die je niet hebt gedeclareerd. Je kan muziek op meerdere manieren aanroepen in director. Plaats een item in het geluidschannel, roep een sound cast member op middels lingo mbv puppet sound... talloze manieren....

ik begrijp dat je probleem is dat je geluid niet continue loopt?

Wat heb je voor een relevante code tot nu toe?

[ Voor 19% gewijzigd door Folkert op 20-01-2004 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, het probleem is juist de code. Ik kan alles wel vinden via de categorized lingo, alleen daar staat nix over normale AVI bestanden. Ik kan alleen zut vinden over realmedia en volgens mij moet het met niet gecodeerde AVI toch ook allemaal kunnen?

Ik zal het vanavond even met " erbij proberen!

En het geluid... tja, ik heb een aparte layer gemaakt met daarin het geluid, maar als je via ene knop een aantal frames terug/verder gaat, dan springt het geluid ook een x aantal seconden verder/terug. Weet jij hier iets voor? Het is een leuk programma, maar er is bar weinig over te vinden op internet / IRC als je de taal niet helemaal kent. En de werkcolleges die ik erover heb gehad waren ook erg oppervlakkig.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
geen directe help maar dit is wel DE site voor alles director:

http://www.mcli.dist.maricopa.edu/director/

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Als je het met quicktime kan afspelen (iig die avi waarschijnlijk) kan je automatisch quicktime controls in je director gebruiken. Misschien dat je daar wat aan hebt, dat scheelt een hoop zelf coden

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem geprobeert om te zetten naar quicktime met After Effects, maar dan krijg je zo'n prutskwaliteit... Knipperend zwaar slecht gedetailleerd beeld...
Tabje Quicktiume zit niet in de property inspector als ik mijn gewone AVI gerbruik. Alleen de tab avi, maar daar kan ik alleen pause ed aanvinken, maar dat is niet de bedoeling.

Verwijderd

zo deed ik het vroeger.. filmpje moet wel op 1 staan in de score (director 8.5)

sprite(1).movieRate = 0 -- pauze
sprite(1).movieRate = 1 -- play

sprite(1).movieRate = 4 -- play 4*zo snel
sprite(1).movieRate = -2 -- rewind 2*zo snel

Verwijderd

Topicstarter
thnx cel-ed, filmpjes zijn nu in orde, nou zit ik nog met mijn Audio probleem.

Als ik dus 1 altijd doorlopende layer heb, die b.v. van fram 0 naar 100 loopt, en daartussen zitten allemaal keyframes waar je komt na op een button oid te hebben geklikt. Nou is het probleem dat hij de audio over die tijdlijn verdeeld, en als er dus tussen frames geswitched wordt dmv navigatie dan verspringt de audio ook naar dat punt. Maar de bedoeling is dat het achtergrondmuziekje altijd door blijft lopen (begint op frame 1) en ongeacht welke frames worden geopend, de muziek loopt gewoon door.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:55:
zo deed ik het vroeger.. filmpje moet wel op 1 staan in de score (director 8.5)

sprite(1).movieRate = 0 -- pauze
sprite(1).movieRate = 1 -- play

sprite(1).movieRate = 4 -- play 4*zo snel
sprite(1).movieRate = -2 -- rewind 2*zo snel
[Hier stond een domme vraag :)]

Oh, het is al gelukt!
Weet je misschien ook hoe ik een stop knop kan maken? Als in: terug naar begin stand? En misschien een loop knopje?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:11 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
lol, en ik wist meteen dat je KnT deed ;)

kheb t voor je staan (zelfde opdracht he ;) ) :

stop en terug naar begin :
code:
1
2
3
4
5
6
on mouseUp 

the movieTime of sprite(jeSprite)=0
  the movieRate of sprite(jeSprite)=0