Beeld monitor klapt in elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gezocht met search, waarschijnlijk al eens voorbij geweest, maar kon niets naar boven halen.
Er is iets met mijn monitor (CTX 19"): Beeld klapt als het ware in elkaar. Duurt ongeveer een seconde, dan is het beeld weer terug. Het is alsof het beeld implodeert, als het beeld terugkomt gebeurt het tegenovergestelde. Voorheen gebeurde dit een keer per avond, nu gebeurt het ieder kwartier wel een keer.
Kan mijn monitor naar het grofvuil of is er wat aan te doen?

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Maakt ie ook een bepaald geluid bij dat klappen?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

L.S.

Heb exact hetzelfde probleem gehad met een nec 20" Monitor.
daarnaast vertoonde hij ook na enig tijd power-on wazige lijnen verticaal over het scherm alsof de frequentie niet goed stond.

Voornaamste tip was dat Stof op een gegeven moment voor sluiting in het hoogspannings gedeelte kon veroorzaken. dit zou de "pets" gepart met de door jouw omschreven " beeldimplosie" verklaren..

het klonk erg logisch maar na het doorblazen met de compressor gaf het monitortje helaas hetzelfde resultaat.

ik ben bang dat het inderdaad voortekenen zijn van een vroegtijdig overlijden :-(

helemaal kom ik nooit te weten wat het probleem was.. na een fikse stroomuitval kom m'n schermpje het niet meer navertellen.

ik hoop dat de jouwe nog even langer van de eeuwige bit velden verwijdert blijft.

ik zit nu met een 17" opgescheept :-(

ik hoop toch dat deze informatie enigzinds zinvol blijkt.

Groeten, Martijn Beekhuis

Verwijderd

Ik heb met mijn 15' monitor hetzelfde probleem gehad. Vroeger nooit problemen gehad, todat we de monitor in de achterbak van de auto hebben verhuisd?

Nu klapt het beeld ook (heel soms) in, en dat blijft dan zo 1 a 2 seconden hangen.
Wat ik wel moet zeggen: een flinke klap geven helpt altijd :Y)

(Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen weken geen last meer van dit probleem heb gehad, blijfbaar was het maar tijdelijk?)

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:43
Het klinkt als stof in de monitor. Probeer 'm eens goed stofvrij te maken. Haal 'm een half uurtje voordat je 'm openmaakt van het lichtnet, om een stekelig kapsel te voorkomen ;)

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
en als 't geen stof is, zou het me niets verbazen als het een en ander aan onderdelen in de monitor een beetje los is geraakt.... ;)

Humor moet je serieus nemen

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
IkBenAlles schreef op 19 januari 2004 @ 23:03:
Maakt ie ook een bepaald geluid bij dat klappen?
Klein tikje.
(met koptelefoon op niet meer hoorbaar, dus geen enorme klappen)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me doorslag in de lijntrafo. Is meestal een teken dat de monitor op het punt van overlijden staat. Helaas is er weinig aan te doen (tsja, die trafo vervangen, maar de vraag is of dat nog lonend is...)

Verwijderd

Ik heb het ook wel eens. Zo eens per 2 weken ofzo, of misschien nog wel minder vaak. Maar me monitor doet het nog steeds; na een jaar of 4 ofzo. Ook een CTX btw. Hij maakt dan ook een geluidje wat een beetje lijkt op het degauss geluidje :P Ik dacht toen ook dat me monitor het dan wel binnenkort zou begeven, maar hij blijft het nog verrot lang doen :( :+

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij m'n Philips-tv was het de trafo die het probleem veroorzaakte, ding had zelfde soort kuren: beeld trok weg/kromp, met een paar klappen sprong het weer terug...totdat het TE erg werd en je constant op die bak liep te meppen :P

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 09:19
Mijn Iiyama VM505 heeft hetzelde probleem alleen gaat dat gepaard met een hard geluid. Na ongeveer 10 min uitstaan doet ie het weer of langer of nog korter.
Een mep erop helpt niets, alleen het scherm naar voren trekken, maar dat geeft een harde knal. Dus ik denk dat deze snel richting recycling gaat. Dan toch mar een TFT.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:57
Ook mijn Iiyama Vision Master Pro 410 heeft er last van gehad; hij is nu gerepareerd. Het onderdeel dat was vervangen was de image processor. Het viel me trouwens op dat het zich alleen voordeed wanneer hij een tijdje aan stond. Later werd het steeds erger en viel er niet meer mee te werken.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• bbbrumbrum
  • Niet online
Hier ook hetzelfde probleem, IIYAMA Vision Master Pro 400, degauss geluidjes en wegvallen van beeld. Na verloop van tijd begonnen de 'aanvallen' zich steeds sneller op te volgen en is de monitor ook overleden....

@gertvandijk, wat heeft de reparatie gekost?

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 09:19
Ben ik ook wel benieuwd naar. Maar die van mij is al 6 jaar oud(dus mag niet klagen) en een tft staat ook wel mooi. Ik wil hem alleen niet naar Iiyama voor reparatie sturen, dan ben ik hem te lang kwijt, zou het ook bij een televisiereparatiecentrum kunnen gemaakt worden?

• gertvdijk
  • Laatst online: 20:57
bbbrumbrum schreef op 21 januari 2004 @ 21:34:
Hier ook hetzelfde probleem, IIYAMA Vision Master Pro 400, degauss geluidjes en wegvallen van beeld. Na verloop van tijd begonnen de 'aanvallen' zich steeds sneller op te volgen en is de monitor ook overleden....

@gertvandijk, wat heeft de reparatie gekost?
Niets, nog net binnen de garantietermijn. Heeft me overgigens veel moeite gekost, want ze gaan van de datum van productie af met een beetje speling. Maar mijne had blijkbaar een jaar in de winkel gestaan. En ja daar kon ik niets aan doen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Heb ik poosje terug ook gehad met CTX 17", alleen nadat het beeld inklapte vond ie het blijkbaar leuk om een rookpluimpje erbij te generen.

conclusie: beeldscherm naar zijn grootje, toen maar 19" monitortje gekocht :P
Pagina: 1