codec voor dvd-video ?

Pagina: 1
Acties:

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
hoi knappe koppen :> ,

ik heb een Hercules Radeon 9800SE AIW waarmee ik tv opneem op mijn harddisk. Deze wil ik graag opnemen in DVD-kwaliteit. opnemen lukt prima, alleen wordt het geluid niet afgespeeld in Windows Media Player (nieuwste). De extensie is *.mpg . Als ik de video converteer naar een andere extensie (*.wmv bijv.) geeft deze wel gewoon geluid. Ik denk zelf dat het een codec probleem is, maar ik heb geen idee welke ik mis. Ik heb windows xp service pack 1 erop staan. Iemand enig idee ?! Mijn dank is groot ! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door mieg_1981 op 19-01-2004 22:45 ]

Verwijderd

Installeer de juiste codecs. Bijvoorbeeld Nimo's codepack, te vinden op www.vcdhelp.com bevat vrijwel alle codecs die je nodig kan hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:48:
Installeer de juiste codecs. Bijvoorbeeld Nimo's codepack, te vinden op www.vcdhelp.com bevat vrijwel alle codecs die je nodig kan hebben.
Ik zou persoonlijk Nimo Codec Pack niet installeren, omdat dit alleen maar onnodige zooi geeft.

Download Gspot, daarmee kan je zien welke codecs je nodig hebt om het bestand af te spelen, en dan kan je de gepaste codecs manueel installeren.