Krakend Geluid TV-Tuner Hercules 9800SE AIW

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi Allemaal,

ik heb een Hercules Radeon 9800SE All in Wonder waarmee ik graag tv wil kijken op mn PC. Dit lukt allemaal prima, alleen het geluid van sommige (eenderde ongeveer) zenders kraakt behoorlijk. Het gekke is ook dat het alleen het linker kanaal is. :? (als ik de line-in balans (in volumeregeling in windows) op het rechterkanaal instel, klinkt het geluid wel goed.)

ik gebruik een coax-kabel in mijn videokaart, heb een kabeltje van de videokaart doorgelust naar mijn line-in van de geluidskaart. Oja, ik gebruik het programma ATI Multimedia Centre 8.8.0.0.

Misschien heeft het te maken met het feit dat het ene kanaal mono of stereo is ofzo, ik kom er echt niet uit.

Alle hulp is welkom, bedankt ! _/-\o_

Verwijderd

Ey dat heb ik ook :(
exact ut zelfde ..........
Heb helaas geen oplossing gevonden

Verwijderd

Hier heb ik dus ook last van :O

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

mjl

Ugh

Jep ik ook, niemand een oplossing:

Ik heb een ATI AIW 9000 Pro en bij het opnemen van video wordt het geluid overgemoduleerd (is te hard) Als ik de PC aan zet dan klinkt het eerst goed tot ik ga opnemen.

Mediacenter zet de line in hoger, maar als je deze terug zet blijft het opgenomen geluid kraken. Het klinkt mij als een te hard signaal op m'n audio in vanuit de TV-tuner vande ATI-kaart. Maar nergens kan ik dit vollume instellen, alleen pas na de kaart als het ware (in m'n SB Audigy settings).

Iemand nog ideen ??????

-------

Verwijderd

Ik heb zelf 0 problemen, sinds ik de tv-tuner heb ingesteld op "Norfolk Islands".

Alle zenders, zo'n 36, en geen vreemde geluiden, behalve dan het klikje bij het zappen...

• mjl

mjl

Ugh

Hmm, als ik 'm op Norfolk isleands zet ipv Netherlands krijg ik sneew bij diverse zenders .... Bij m'n AIW 7500VE (PCI) in m'n andere PC heb ik geen enkel probleem .... maar dan weer wel bij m'n 9000 Pro (AGP)

-------

• mjl

mjl

Ugh

Ik heb ondertussen wel een aantal andere problemen/handigheidjes ontdekt en even online gezet:

ATI AIW TV Tuner Problemen & Oplossingen

Maar dit probleem is helaas nog steeds niet opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 10-08-2004 11:57 ]

-------

• mjl

mjl

Ugh

Hmm nog eens een schopje ? Nog niet opgelost ... (laatste keer dan ook maar ........)

[ Voor 28% gewijzigd door mjl op 11-06-2004 16:45 ]

-------

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Welliswaar een oud topic...

Maar als je je videosoap te hoog zet dan gaat het geluid kraken. (raar maar waar)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mjl

mjl

Ugh

leuk_he schreef op 09 augustus 2004 @ 17:11:
Welliswaar een oud topic...

Maar als je je videosoap te hoog zet dan gaat het geluid kraken. (raar maar waar)
Videosoap staat bij mij uit, maar ik zal er eens naar kijken, mischien moet ik het juist aan zetten (of mischien staat het toch stiekem aan ...)

Bedankt voor de input alvast !

-------

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:56

WoutF

Hoofdredacteur
Ik weet dat dit een behoorlijke topickick is, maar ik vond het ook weer zo raar om voor ditzelfde probleem weer een nieuw topic te openen.

Ik heb sinds vandaag een Ati Radeon 9800 AIW. Superkaart, ben er erg tevreden mee. Ook de tuner vind ik prima, op 1 puntje na dan, net als in de topicstart. Bij een handjevol kanalen heb ik krakend geluid, en dan alleen op het linkerkanaal. Ik heb het met 2 geluidskaarten getest (Audigy 2 en mijn onboard kaartje) maar dat maakte geen verschil. Ik heb ongeveer elke setting geprobeerd aan te passen die ik kan bedenken, maar het probleem blijft. Diezelfde zenders doen het prima op een normale TV, dus het signaal van de kabel lijkt me goed.

Zijn er ondertussen al mensen uit dit topic die het probleem opgelost hebben?

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ga deze ook nog even schoppen om dezelfde reden als de poster boven mij.

Ik heb hier al een tijd last van, maar hoopte er met een nieuw systeem (waarin ik mijn 9800 AIW overgezet heb) wel vanaf te zijn. Jammer genoeg is dit niet het geval.

Het maakt niet uit of ik mijn onboard Realtek of mijn Audigy 2 gebruik, met beide heb ik krakend geluid op het linker kanaal.

Zijn er ondertussen al mensen die dit probleem opgelost hebben?

• mjl

mjl

Ugh

Wout schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 01:52:
Ik ga deze ook nog even schoppen om dezelfde reden als de poster boven mij.

Ik heb hier al een tijd last van, maar hoopte er met een nieuw systeem (waarin ik mijn 9800 AIW overgezet heb) wel vanaf te zijn. Jammer genoeg is dit niet het geval.

Het maakt niet uit of ik mijn onboard Realtek of mijn Audigy 2 gebruik, met beide heb ik krakend geluid op het linker kanaal.

Zijn er ondertussen al mensen die dit probleem opgelost hebben?
Het probleem is bij mij vanzelf verholpen, ik gebruik echter een registry backup die ik bij een 7500VE gemaakt heb voor mijn Tuner instellingen dus wellicht ligt het daaraan.

-------

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
mjl schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:42:
[...]

Het probleem is bij mij vanzelf verholpen, ik gebruik echter een registry backup die ik bij een 7500VE gemaakt heb voor mijn Tuner instellingen dus wellicht ligt het daaraan.
Wat staat er allemaal in die reg file dan? Ik had eerst ook mijn channels in een reg file staan, en heb alles net een keer opnieuw met de hand geconfigged, maar dat helpt ook niet. Ook heb ik geprobeerd het geluid intern te verbinden (kabel van GFX kaart naar SB Audigy 2) maar ook dat lost niks op.

Word er een beetje moedeloos van, hoop niet dat mn Tuner brak is
Pagina: 1