Toon posts:

Partitie problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net na een mislukte linux install geprobeert deze partitie weer om te zetten naar fat32. Blijkbaar is er tijdens de installatie al iets misgegaan, want fdisk herkende de partitie niet en ook partition magic niet.

In partition magic geeft hij de volgende info over de extended dos partitie:
ext part size 8gig,
* free space 3,2gig
* free space 1,6gig
* free space 133Mb

Hoe krijg ik deze ext dos partitie nu verwijderd zodat ik deze opnieuw aan kan maken?

Met de primaire partitie is niets mis.......alles werkt, maar ik wil de resterende 8 gig van mijn schijf ook graag behouden! :)

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02 13:54

p@dd0

psychonaut

Welke fdisk heb je gebruikt, dos, linux?
Ik zou zelf wat met een linux boot flop proberen en dan met linux fdisk de betreffende partities verwijderen. Dan onder dos met dos fdisk opnieuw aan maken.
Laat ff weten als alles weer werkt.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Topicstarter
Niets lukt!:( ga maar low levelen!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 09:01

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En dit soort gezeik heb je dus ook echt alleen maar na een mislukte Linux installatie... ik ben 't nog nergens anders tegen gekomen.

Wel naar... ben je zover dat je van MS afwil en Linux installeerd, wil 't allemaal niet werken! |:(

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 22:44 schreef BigFlappie het volgende:

In partition magic geeft hij de volgende info over de extended dos partitie:
ext part size 8gig,
* free space 3,2gig
* free space 1,6gig
* free space 133Mb
Je geeft zelf aan dat partition magic de extended dos partitie wel herkend. Anders kreeg je die info over de free space niet. Dan kan je toch ook het met PM weer converteren/formatteren?

Welke OS en welke PM versie gebruik je trouwens? PM 5 kan niet goed overweg met Win ME, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn.
Probeer het anders eens met PM6. Veel suc6!

Verwijderd

Delete de extended partition, en als dat niet rechtstreeks lukt, eerst de logical partitions die in de extended-partition-container zitten.
(extended partition is een soort van omhulsel voor alle logische partities)
Pagina: 1