hoi, ik heb 2 pc's 1x cp86038-a (een windows 2003 server)
en cp86038-b (windows Xp proffesional)
ik heb het volgende probleem
de server "ZIET" de win xp pc niet als ik \\cp86038-b doe, maar als ik in VNC gewoon cp86038-b typ& het bij behoorende passwoord dan zegt ie dat de connection speed ongeveer 3000k-5600kbit is (best laag voor een 100mbit connectie (LAN), maar goed, daar valt nog redelijk mee te leven;)
als ik op me winx pc \\cp86038-a\c$ doe dan vindt ie de server pc wel..
als ik dan echter een vnc sessie open en dan naar de verbindingssnelheid kijk dan is het nog maar 66-130kbit
ook dingen van de hdd van de "server" downloaden gaat maar met de max van me ISP (@HOME)
is er een oplossing voor mij probleem??
1)dat de server pc weer de netwerk hdd's kan zien van me win xp pc
2)dat data tranfers van het netwerk ook via het netwerk gaan en neit via me @home verbinding....
mvg,
michael
en cp86038-b (windows Xp proffesional)
ik heb het volgende probleem
de server "ZIET" de win xp pc niet als ik \\cp86038-b doe, maar als ik in VNC gewoon cp86038-b typ& het bij behoorende passwoord dan zegt ie dat de connection speed ongeveer 3000k-5600kbit is (best laag voor een 100mbit connectie (LAN), maar goed, daar valt nog redelijk mee te leven;)
als ik op me winx pc \\cp86038-a\c$ doe dan vindt ie de server pc wel..
als ik dan echter een vnc sessie open en dan naar de verbindingssnelheid kijk dan is het nog maar 66-130kbit
ook dingen van de hdd van de "server" downloaden gaat maar met de max van me ISP (@HOME)
is er een oplossing voor mij probleem??
1)dat de server pc weer de netwerk hdd's kan zien van me win xp pc
2)dat data tranfers van het netwerk ook via het netwerk gaan en neit via me @home verbinding....
mvg,
michael