Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We hebben thuis een ISDN centrale. Een NT1-kastje en een Duovox. Eigenlijk gebruikten we altijd de eerste 2 nummers, 1 voor de telefoon en 1 voor de fax. Verder hadden we internet via ISDN. Nu hebben we internet via ADSL (via een hele andere analoge lijn).

Nu wilden we ook een ander nummer gaan gebruiken. We hadden van een kennis een ISDN telefoon gekregen (de Vox 930). Deze kun je rechtstreeks aansluiten op een van de 2 connectoren onder in het NT1-kastje. Dus dat hebben we gedaan en verrek hij doet het, althans gedeeltelijk.

Je kunt in die telefoon je ISDN nummer programmeren. De telefoon reageert dan alleen als je naar dat geprogrammeerde nummer belt. Dit gaat goed bij de eerste 2 nummers (0297-xxxx76 en 0297-xxxx77). Echter, als ik op precies dezelfde manier 0297-xxxx78 of 0297-xxxx79 instel, dan doet ie het niet! Ik kan wel bellen, maar hij stuurt de indentificatie van het hoofdnummer mee (0297-xxxx76 dus). En als ik bel naar 0297-xxxx78 of-79 dan geeft ie een toon dat het nummer niet bestaat.

Dus ik KPN bellen. Ze zeggen dat ze geen support geven op het programmeren van de ISDN nummers. Daarvoor moest ik de handleiding volgen van de ISDN telefoon. Dat had ik dus al gedaan. Verder zeiden ze dat alle lijnen ok waren en dat ik, als ik er echt niet uit kwam, maar naar een Primafoon winkel moest gaan. Maar overdag heb ik helemaal geen tijd om 3 uur in de rij te staan bij zo'n stomme primafoon winkel!

Weet iemand hier niet toevallig waar het aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

haal je duovox eens uit de NT1. die maakt bij mij ook altijd ruzie.

het is bij mij nou zo dat, vanaf welk nummer er ook gebeld wordt, altijd het hoofdnummer meegestuurd wordt. en dat is eigenlijk wel zo prettig als je ff vanaf een andere lijn belt. dan bellen mensen je toch op het goede nummer terug.

//vraag me niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb btw.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd...
Met en zonder de Duovox, in allebei de connectoren en omgedraaid.

Verwijderd

Vergeet niet om je NT-1 te voeden met de bijgeleverde 230V kabel!

Verwijderd

Topicstarter
Sjonge, dat ik hier op reageer...
Maar zowel het lampje 'Line OK' en het lampje 'Power 230V' brandt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:18:
Sjonge, dat ik hier op reageer...
Maar zowel het lampje 'Line OK' en het lampje 'Power 230V' brandt.
Dit is helemaal niet zo dom want 90% van de NT-1's is ONGEVOED. :(.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:20:
Vergeet niet om je NT-1 te voeden met de bijgeleverde 230V kabel!
Dat is tegenwoordig bijna niet meer nodig alleen voor een SecuFox (van isdn naar analoog voor alarmcentrales)en voor sommige ISDN toestellen die rechtstreeks op de NT1 worden aangesloten. Alleen 1 van de eerste types hebben dat nodig maar ik neem aan dat er een s2 op zit. maar voor een centrale is het niet nodig, die heeft al voeding van zichzelf daar heeft ie geen versterking van de Nt1 voor nodig

[ Voor 23% gewijzigd door boswandeling op 20-01-2004 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:12:
[...]

Dit is helemaal niet zo dom want 90% van de NT-1's is ONGEVOED. :(.
Sorry!
Mijn broer heeft ook isdn en heeft idd de stroom er altijd af...

Maar bij mij staat ie aan en het lukt niet... :(
Ik heb met dezelfde telefoon het bij mijn broer geprobeerd, maar daar lukt het wel voor alle 4 de nummers. Het moet dan haast iets in het NT1 kastje zijn denk ik toch...

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
stroom op de NT-1 schakelen heeft alleen effect als je een eind vd wijkcentrale verwijderd bent. Verder wordtd de NT-1 gevoedt uit het ISDN-net.

Welke van de 4 is je hoofdnummer ?

Verwijderd

Je kan de functie toetsen programeren om op een bepaald nummer uit te bellen !!!
Staat in de handleidimg als het goed is...

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Weet je zeker dat die 2 nummers wel van jou zijn ?

Je zegt dat je al 2 nummers op je Duovox hebt zitten, en nu dus je resterende nummers op je vox930 wilt proggen.

Je hebt denk ik maar 1hoofdnummer en 3msn nummers gekregen van KPN.

Dus de kans is groot dat die laats genoemde nummers helemaal niet van jou zijn ?

Waarom zou je anders je fax op je vox930 proggen.

In een vox930 moet je alleen het MSN nummer proggen dus de laatste 6 cijfers in jou geval.

En anders gewoon de storingsdienst van KPN bellen dat je 2 MSN nummers het niet doen. En niet zeggen dat je ze in een vox930 wilt zetten maar gewoon dat ze niet werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Renever op 21-01-2004 08:31 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Pagina: 1