Toon posts:

[chmod] Owner vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu beleefd te zijn. Ik heb die files van onlamp.com doorgelezen. Maar nog steeds geen antwoord.

Ik geef nu een uitgebreid voorbeeld:

Mijn index.php heb ik geupload en de chmod daarvan op 644 gezet. Iedereen kan die file nu bekijken die op mn site inlogt. Maar nu, verander ik de chmod ervan op 444. Dus dat de owner hem ook alleen maar kan lezen.

Wat betekent dit? Dat ik de index.php niet in mn editor kan editten? Kunnen de surfers dan toch nog steeds mn index.php zien?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Als het goed is moet je hem dan inderdaad niet meer kunnen wijzigen.

User, Group en Other hebben allemaal nog read-rechten dus iedereen kan hem lezen.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:15:
Ik probeer nu beleefd te zijn. Ik heb die files van onlamp.com doorgelezen. Maar nog steeds geen antwoord.

Ik geef nu een uitgebreid voorbeeld:

Mijn index.php heb ik geupload en de chmod daarvan op 644 gezet. Iedereen kan die file nu bekijken die op mn site inlogt. Maar nu, verander ik de chmod ervan op 444. Dus dat de owner hem ook alleen maar kan lezen.

Wat betekent dit? Dat ik de index.php niet in mn editor kan editten? Kunnen de surfers dan toch nog steeds mn index.php zien?
Goed dat je het goede voornemen hebt om wat vriendelijker te reageren.

Helaas geef je nog steeds niet voldoende informatie:

- Wie is de owner van het bestand?
- Wat is de group van het bestand?

- Als welke user log jij in? (root? / normale user?)
- Hoe bewerk je het bestand? Rechtstreeks op je server, of upload je het via FTP?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Dan een ander voorbeeld. Stel dat ik mijn index.php geupload heb op mn server en dat ik die nooit meer wil wijzigen. Betekent dit dat ik dan evengoed de chmod op 444 als op 644 kan zetten?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gaf net al een aantal tips in mijn sluitpost, die stonden daar niet voor niks. En volgens mij zijn de vragen die je stelt echt wel met een beetje nadenken/lezen/proberen op te lossen. Naast de zonet aanbevolen literatuur kan ik je nu Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! ook van harte aanbevelen. Als je toch bij de stickies rondneust, is NOS policy - updated 01/04/03 ook erg interessant, over wat we hier zoal verwachten van een topic

[ Voor 22% gewijzigd door blaataaps op 19-01-2004 22:23 ]

Dit topic is gesloten.