Toon posts:

[DELL] Kan niet in de BIOS komen

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell optiplex gx110.
Bij het starten van de machine krijg ik meteen de volgende melding:
"invalid configuration info - please run setup program"

Meteen op F2 drukken bij het opstarten lukt ook niet, dan krijg ik dezelfde melding,

Weet iemand wat dit kan zijn :? :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat F2 bij jouw pc voor het bios is?
Probeer anders ook F1 en DEL.

{signature}

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
Dell's zijn een beetje raar, ik zou proberen het nummer in te tikken in google en kijken of je een handleiding kan vinden, of anders even kijken op de site van Dell :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Voor zover ik weet zijn bij Dell's de delteknop de toegang voor de bios.
Kan haast niet missen!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een del optiplex gx110,

En daar is de knop om in de bios te komen volgens mij wel F2.
Bij het starten van de pc krijg ik het bekende dell teken te zien met rechtsboven "Press F2 to enter Setup".

Vervolgens krijg ik weer de melding die in mijn eerste post had, "run setup program"

Het lijkt wel of de bios helemaal verdwenen is :?

Op de site van Dell heb ik wel de originele bios kunnen vinden maar die moet vanuit DOS geinstalleerd worden, en daar kom ik dus niet

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 09:31:

Bij het starten van de pc krijg ik het bekende dell teken te zien met rechtsboven "Press F2 to enter Setup".

Vervolgens krijg ik weer de melding die in mijn eerste post had, "run setup program"

Op de site van Dell heb ik wel de originele bios kunnen vinden maar die moet vanuit DOS geinstalleerd worden, en daar kom ik dus niet
Kun je de bios resetten met een jumper op het moederbord? Zie evt. handleiding over hoe en wat.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 09:31:

Als het goed is kan je ergens op die Optiplex van jou een tag vinden (servicetag) daarmee kan je op de Dell site je bios/drivers/etc. downloaden....

Laatst nog gedaan voor een PIII500, ook een dell

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
De bios downloaden heb ik al gedaan (zie vorige post) maar de bios flashen moet vanuit DOS gebeuren, en mijn pc komt niet verder dan de hier beschreven foutmelding.
Sander Prinsen schreef op 20 januari 2004 @ 09:32:
[...]

Kun je de bios resetten met een jumper op het moederbord? Zie evt. handleiding over hoe en wat.
Dat zal ik vanavond zeker even proberen, ;)

Nog andere suggesties ?

Verwijderd

Topicstarter
De Bios kon gereset worden door de batterij er even uit te halen,

Dit heb ik gedaan, maar nog steeds dezelfde foutmelding :(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 23:28:

Vrees dat je dan met Dell moet benaderen.

Overigens, check ff met een ander keyboard. (je weet maar nooit, is net die 1% kans dat je dit allemaal voor niets doet)

{signature}

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Is het niet zo dat dit geblokkeerd wordt door Dell? Ik meen me zoiets te herinneren maar ik ben er niet zeker van.....

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 23:28:

even is niet genoeg
denk eerder aan baterij er uit voedings stekker er uit en een min of 10 laten staan
en dan nog eens proberen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 21 januari 2004 @ 23:47:
[...]

even is niet genoeg
denk eerder aan baterij er uit voedings stekker er uit en een min of 10 laten staan
en dan nog eens proberen
De batterij was er minstens 15 min uit, heb in de tussentijd nog ff gegeten enzo,

Keyboard verwissellen is al gebeurd, heeft ook niet geholpen.

Ik denk dat het enige wat overblijft is idd Dell benaderen,

Verwijderd

1e , Mischien een beetje noob opmerking , maar heb je al gekeken of je bios jumper niet " enabled " staat ? Oftewel hij blijft continue je bios leeg gooien met het opstarten .

Het jumpertje moet als ik me niet vergis links onderin het moederbord zitten , in de buurt van de hdd , als je het desktop model heb .

2e , andere battterij geprobeerd ?

3e , allles los gehaald ? Hdd , fdd ,cd . Als een dell iets niet herkent met het booten kan het lang duren voor die door zijn post heen is , normaal gesproken moet je naar de melding die jij krijg , f1 to resume or f2 to setup krijgen nl.

Je kan natuurlijk ook proberen om met dell contact op te nemen , maar als jij niet als geregistreerde eigenaar van die machine te boek staat , willen ze nog wel eens moeilijk doen . Just a warning , het wil nog wel eens druk zijn op de helpdesk ;)

Verwijderd

Als je bios reset wilt doen met de battery moet je kortsluiting maken tussen de min en de plus pol de battery zelf zorgt alleen voor de tijd verbind deze pollen zonder battery ertussen en hij reset echt. Wat betreft je fout wat heb je gedaan hoe dit kon gebeuren anders kunnen we moeilijk een conclusie trekken!!!

Verwijderd

Topicstarter
Over de fout,

Volgens de dagelijkse gebruiker van deze pc hebben ze niets anders gedaan dan normaal gebruik en "opeens" deed hij het niet meer.

Er zal vast wel iets mee gedaan zijn, maar dat hoor je toch nooit.

Ik zal de polen van de batterij even verbinden, misschien dat dat helpt, ;)

Verwijderd

Heb je ook al met SHIFT-F2 geprobeerd om in de bios te komen?
Pagina: 1