[VCR] Na transport wel geluid geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Enkele dagen geleden heeft m'n vriendin de videorecorder meegenomen op de trein en op het bagagerek gelegd (gegooid?) en sindsdien komt er enkel nog geluid uit en geen beeld. Het OSD werkt daarentegen wel nog (je ziet ook de pijltjes ed. op het scherm als je op een knop drukt).

Het is een al wat oudere Akai VS-F350 die ik net gerepereerd had (hij gooide elke cassette er onmiddellijk uit omdat een infrarood oogje binnenin vuil was). Na die reparatie werkte hij prima en na transport terug is ie weer defect.

Binnenin lijken alle kabeltjes goed aangesloten te zijn en zie ik geen rare dingen.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Hoe heb je hem getest?
Met een scart-kabel? Of alleen via RF (antenne-uitgang)?
Kijk dan nog eens je kabels na. Of stel je signaal wat bij op je TV.

• Angels2
Na de eerste reparatie werkte ie prima via een gewone kabel (RF) aan m'n stokoude zwart/wit tv (die uiteraard geen scart heeft).
Na het transportongeluk werkte ie aan dezelfde tv niet meer. Voor de zekerheid heb ik er toch eens een scart aangehangen aan de grote tv in de woonkamer, maar daar heb ik net hetzelfde.

Als de video gewoon aanstaat is het scherm blauw.
Als je op play duwt, dan wordt dat groen, en hoor je het geluid. Tijdsaanduidingen, menusysteem, osd voor programmatie ed. komen wel op het beeld.

Wat kan ik nog verder proberen?

• Angels2
Schopje...
Echt niemand?