Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
wat heb je zelf zoal gevonden? dat vind ik namelijk niet 123 terug. En het is vrijwel niet mogelijk wat jij wenst.
die trusted ip's zijn ips die publiekelijk zijn (maw: internet adressen)?
dat is dan ook de reden waarom je alleen vanaf een beperkt aantal ip adressen mensen wilt laten connecten?
windows 2003 ondersteund een ras 'quarantine' mode, dit kan je gebruiken om gebruikers in te laten loggen via ras en ze dan een script te laten runnen (die dus enkele checks uitvoerd) om te kijken of ze er wel in mogen
je zou dan dus een ip check kunnen doen op client niveau.. zit je niet in de range.. jammer dan logout
http://www.microsoft.com/...lumns/cableguy/cg0203.asp
dat is dan ook de reden waarom je alleen vanaf een beperkt aantal ip adressen mensen wilt laten connecten?
windows 2003 ondersteund een ras 'quarantine' mode, dit kan je gebruiken om gebruikers in te laten loggen via ras en ze dan een script te laten runnen (die dus enkele checks uitvoerd) om te kijken of ze er wel in mogen
je zou dan dus een ip check kunnen doen op client niveau.. zit je niet in de range.. jammer dan logout
http://www.microsoft.com/...lumns/cableguy/cg0203.asp
A wise man's life is based around fuck you
Het probleem is dat ik met wat bedrijfskritieke data zit.
Deze data mag enkel vanaf de thuis ip-adressen(100% trusted met user en pw) worden bewerkt en geopend.
Dat stukje over cableguy is wel interessant
Deze data mag enkel vanaf de thuis ip-adressen(100% trusted met user en pw) worden bewerkt en geopend.
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Kan je dan niet beter met VPN's werken, dan kunnen de gebruikers van de notebooks ook via niet vertrouwde IP's bij hun data en is de verbinding toch veilig.Alex de Groot schreef op 20 januari 2004 @ 09:41:
Het probleem is dat ik met wat bedrijfskritieke data zit.
Zo en zo is een VPN wel handig, want niemand garandeerd dat er via de veilige IP's geen misbruik mogelijk is, als iemand kans ziet om de notebook te hacken of te voorzien van een worm ligt met een beetje pech de data ook op straat.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Misschien een idee, als je persé gebonden wilt zijn aan bepaalde adressen e.d.
Zet een cisco neer en enable post security, dan kan met alleen met het MAC adress van de NIC op die ene poort op het netwerk.
Alhoevel VPN inderdaad beter klinkt, anders IPsec proberen.
Sterkte
Zet een cisco neer en enable post security, dan kan met alleen met het MAC adress van de NIC op die ene poort op het netwerk.
Alhoevel VPN inderdaad beter klinkt, anders IPsec proberen.
Sterkte
Pagina: 1