Toon posts:

Opeens geen verbinding meer met internet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Kan iemand mij misschien helpen want ik weet het echt niet meer.

Ik heb 2pc's in een netwerk staan. Eén win2000 en de andere XP. Met de XP heb ik geen probleem maar met de win2000 duurde het af en toe voordat ik verbinding kreeg met internet.

Sinds vandaag heb ik dus geen internet verbinding meer met de win2000. Ook niet als ik de router er tussen uithaal en rechtstreeks naar het modem ga.

Als de router ertussen zit kan ik zonder problemen contact maken met de XP en ook pingen naar de XP. Maar ik kan niet pingen naar de router.

Heeft iemand misschien een oplossing?

Thanks,

Mike

Verwijderd

Pingen naar de router zal niet lukken, daar die dat meestal blokkeert. Maar ivm je W2K, probeer eens: 'ping 127.0.0.1'
als je geen reply krijgt is je netwerkkaart stuk.

Verwijderd

Topicstarter
De ping werkt, dus gelukkig is de kaart niet stuk.

Ik kan ook niet op de router komen via de Win2000.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:42:
Pingen naar de router zal niet lukken, daar die dat meestal blokkeert.
Ik ben voorlopig nog geenenkele router tegengekomen die intern pings niet replied, vreemd....
Maar ivm je W2K, probeer eens: 'ping 127.0.0.1' als je geen reply krijgt is je netwerkkaart stuk.
Da's ook een rare conclusie, als je 127.0.0.1 niet kan pingen is er iets met je tcp/ip stack aan de hand.

Herinstalleer TCP/IP eens (en scan eens op spyware, die dingen klooien ook met routes & tcp/ip)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:51:
[...]

Ik ben voorlopig nog geenenkele router tegengekomen die intern pings niet replied, vreemd....

[...]

Da's ook een rare conclusie, als je 127.0.0.1 niet kan pingen is er iets met je tcp/ip stack aan de hand.

Herinstalleer TCP/IP eens (en scan eens op spyware, die dingen klooien ook met routes & tcp/ip)
check http://www.cexx.org/lspfix.htm

Verwijderd

Staan de instellingen van je netwerkkaart hetzelfde als die van op je XP?
Als je op beide machines 'ipconfig' doet, dan zouden deze hetzelfde moeten zijn, behalve wat het IP betreft dan. Anders mag je de resultaten gerust hier eens posten.
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:51:
[...]
Linksys WRT54G :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 22:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:56:
Staan de instellingen van je netwerkkaart hetzelfde als die van op je XP?
Als je op beide machines 'ipconfig' doet, dan zouden deze hetzelfde moeten zijn, behalve wat het IP betreft dan. Anders mag je de resultaten gerust hier eens posten.

[...]

Linksys WRT54G :Y)
Waarop staat dit dan in de manual:
Click Start and Run. In the Open field, type cmd. Press the Enter key or click the OK button. In the
command prompt, type ping 192.168.1.1 and press the Enter key.
....
If you get a reply, the computer is communicating with the Router.
:Y) :Y) :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een foutje gemaakt met mijn kabels, rechtstreeks lukt dus wel.
Maar ik heb een sweex LB000020 router en zit op @home en denk dat het daar wel aan zal liggen!

Achterlijk dat ze dat hier in heerlen verkopen bij de mediamarkt terwijl sweex weet dat het niet samenwerkt met @home en de enige kabelverbinding hier @home is!

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reacties!

Mike

Verwijderd

@ D-weaver:

hmjah, zit een optie in: "Block Anonymous Internet Requests":
Als die aangevinkt staat kan ik m'n router niet pingen, anders wel. Maar tzou goed kunnen dat ik dat aangevinkt heb en vergeten zodat ik veronderstelde dat dit standaard aanstond ...
Maar kzal geen zulke algemene uitspraken meer maken ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:27:
@ D-weaver:

hmjah, zit een optie in: "Block Anonymous Internet Requests":
Als die aangevinkt staat kan ik m'n router niet pingen, anders wel. Maar tzou goed kunnen dat ik dat aangevinkt heb en vergeten zodat ik veronderstelde dat dit standaard aanstond ...
Maar kzal geen zulke algemene uitspraken meer maken ;)
np ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 23:38 ]

Pagina: 1