Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 06:42
Ik zoek een MP3-speler met harddisk om live opnames te maken. Om terug te kunnen luisteren moet hij voor- en achteruit kunnen 'spoelen' (de Philips HDD100 kan dit niet volgens CT).
Ik heb de iRiver IHP-120 gezien, die volgens mij alles kan, maar is redelijk duur (450 euro). De ipod wordt veel besproken maar ik zie niet of er een microfoon in zit. De durreder hebben wel een line-in, maar dat is niet geschikt voor een microfoon.
De Creative Jukebox 3 is goedkoper maar heeft volgens mij ook geen microfoon (kan wel MP3 opnemen.)

Wie heeft ervaring met live opnemen met een HD-mp3 player?

• Jdemon
*schop*

Heeft misschien iemand informatie of ervaring over een of andere HD-MP3-speler en het opnemen met microfoon.
Dat zou zeer gewenst zijn.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 11:47

MaDLiVe

.-Observer-.

Jdemon schreef op 20 januari 2004 @ 16:43:
*schop*

Heeft misschien iemand informatie of ervaring over een of andere HD-MP3-speler en het opnemen met microfoon.
Dat zou zeer gewenst zijn.
De iHP-120 neemt op erg goeie kwaliteit op. De interne Mic is ok maar een externe mic levert nog veel betere resultaten. Volgens mij is hij al voor 400 te krijgen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Jdemon
Heb je bij opnemen met de interne mic geen last van geruis van de harddisc?

Want dat zou niet erg fijn zijn dat als je de opnames afluistert, dat je dan heel de tijd geruis er doorheen hoort.

En neemt de interne mic ook omgevings geluid op, dus dat je bijvoorbeeld bij een repetitie van een band opnames kunt maken door hem ergens in de ruimte te leggen, of is het alleen bedoeld voor dichtbij?

alvast bedankt.

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
de Xclef HD-500 kan dit ook. zowel interne mic als aansluiten van externe mic.
de xclef is te krijgen voor iets van 280-290 euri.
dr zijn wel topics te vinden met reviews enzo over de xclef. ik heb em zelf ook en ben dr ontzettend tevreden over. hij's alleen wel wat groter dan bijv de iriver omdat er een 2.5" hd inzit ipv een 1.8"

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

Ik heb gister nog met de xclef van een vriendin een gesprek opgenomen, en dat ging heel goed.
Nageluisterd leverde goede kwaliteit geluid op en als ik haar woord moet geloven, nam weinig plaats in beslag.

• Jdemon
Dat klinkt in ieder geval allemaal erg goed.

Ik heb de minireview gelezen en hij heeft erg veel opties dat is natuurlijk wel fijn.

Verwijderd

Heeft iemand misschien een tip voor mij welke microfoon geschikt is voor het live opnemen van m'n band? Ik beschik binnenkort over een iAudio M3L waarop die een Mp3encoding functie heeft. Moet dus een mic zijn die op een mini-jack ingang past.

Verwijderd

Zelf heb ik de IHP-140 en gebruikte de interne microfoon voor een intervieuw en het resultaat was echt verbluffend. De stemmen zijn bijzonder zuiver maar het geluid van de omgeving kon je maar voor 50 % horen maar echt veel omgevingsgeluid was er niet. Alleen jammer dat de HD na een paar minuten gaat draaien en dat hoor je wel. Dus ik zou zeker voor de externe microfoon gaan als je het echt zuiver wilt. Eventueel kan je een duurdere externe microfoon op aansluiten? Die dan alles direct in mp3 opneemt en de kwaliteit dat je wenst.
Ik zou voor de IHP-1x0 gaan als ik van jou was. :) :Y)

En voor de prijs van 370 euro kan je hem helemaal niet laten liggen.
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=252

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 00:30 ]

Verwijderd

Ik moet dus juist dat omgevingsgeluid (de band in een oefenruimte) ook goed op kunnen nemen, dus dat ik een externe mic nodig had was me al duidelijk. Dus.. heeft er iemand ervaringen met een externe mic die je op een mp3speler kan aansluiten? :P

En € 370,- is niet echt iets wat ik zo ff uit m'n mouw schut 8)7 Die iAudio M3L is nu voor 313,- te koop bij mp3man.nl tjaah, ik hoor van iedereen "maar als je nou 2 tientjes bijlegd dan.." Als je dat maar vaak genoeg blijft doen kan ik vanzelf een Ferrari aanschaffen! B)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 10:49 ]

Pagina: 1