excel dvd lijst automatiseren?

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:02
Hoe kan ik in excel mijn dvd collectie bijhouden.
gewoon typen en sorteren vind ik maar niets :P

wil iets maken dat ik een toevoeg knop optie/knop heb en dan daar de titel en genre kan invullen en hij de film dan automatich in het juiste rijtje plaatst.

Kan dat?
en hoe?

heb al in help gezocht maar kwam echt niet ver..

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Maak met behulp van VBA een scriptje. Veel succes.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

remcoXP schreef op 19 januari 2004 @ 21:13:
Hoe kan ik in excel mijn dvd collectie bijhouden.
gewoon typen en sorteren vind ik maar niets :P

wil iets maken dat ik een toevoeg knop optie/knop heb en dan daar de titel en genre kan invullen en hij de film dan automatich in het juiste rijtje plaatst.

Kan dat?
en hoe?

heb al in help gezocht maar kwam echt niet ver..
Voor de eisen die jij stelt zul je toch echt een database in Access moeten maken bijvoorbeeld, Excel heeft die mogelijkheden helaas niet. Kijk hieronder ook maar eens naar mijn Games, Movies & CD Collection, daar zie je hoe het er op Internet uit komt te zien vanuit Excel 2003, je kunt in Excel wel sorteer velden maken, maar niet een knop een om record (zogeheten) in te voegen. Denk dus toch dat je met Access aan de slag zult moeten.

Profile

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Voor dat soort dingen kun je wellicht beter access gebruiken, of je vindt het wiel niet opnieuw uit en gebruikt DVD Profiler, IMHO het beste tooltje om je DVD-bibliotheek bij te houden, en nog gratis ook.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

is er dan niemand meer die iets weet van acces help die gast gewoon.

Nou dan zal ik je de tip geven start acces en maak volgens de wizzard een nieuwe database dan kan je uitijndelijk leuke formuliertjes maken enz enz.

Vermoed dat je wel een keer met acces gewerkt hebt. het is dus ook simpel om wat dingen over te zetten van de 1 naar de ander. Al met al een stuk makkelijker denk dan een 1 of ander programma.

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
het gaat hier over Excel, en niet over Access :)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Knutsel_smurf schreef op 19 januari 2004 @ 21:18:

Nou dan zal ik je de tip geven start acces en maak volgens de wizzard een nieuwe database dan kan je uitijndelijk leuke formuliertjes maken enz enz.

Vermoed dat je wel een keer met acces gewerkt hebt. het is dus ook simpel om wat dingen over te zetten van de 1 naar de ander. Al met al een stuk makkelijker denk dan een 1 of ander programma.
Hij wil het in Excel doen, lees eerst even goed voordat je post, wij geven juist het advies om Access te gebruiken :P .

Profile

• remcoXP
  • Laatst online: 13:02
tsja acces is niet echt mijn sterkste punt :P
vond excel wel makkelijk als het zou werken...

maarjah kan ook zelf bij de juiste categorie plaatsen natuurlijk maar op alfhabetische volgorde heb ik niet echt zo'n zin in :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Als tussenvorm kan je Filemaker Pro gebruiken, is m.i. veel gebruiksvriendelijker dan Access, maar wat beperkter in zijn mogelijkheden (niet dat je dat merkt voor een dergelijke toepassing).

Ik heb jarenlang in Filemaker een filmdatabase bijgehouden, erg leuk om op zo'n manier een programma te leren kennen.

Ondertussen blijft Access natuurlijk het meest makkelijk 'verkrijgbaar' en is het ook weer niet zo'n heksentoer om ermee te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2004 21:33 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

remcoXP schreef op 19 januari 2004 @ 21:30:
tsja acces is niet echt mijn sterkste punt :P
vond excel wel makkelijk als het zou werken...

maarjah kan ook zelf bij de juiste categorie plaatsen natuurlijk maar op alfhabetische volgorde heb ik niet echt zo'n zin in :P
Dat hoef je ook niet zelf te doen. Met Data -> Sort kun je lijsten sorteren op alfabetische (of een andere) volgorde. Voor indeling in categorieen is het Autofilter (Tools -> Filter -> Autofilter) ook heel handig.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1