ISO 2Gb limiet -> file onleesbaar op PC!

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Ik heb vandaag op school (waar we helaas met die achterlijke mac's werken) een DVD-R gebrand met daarop een file die ik heel hard nodig heb voor een project.
Het is een quicktime moviefile van 3,4 Gb.

Dus ik dat DVD'tje gebrand, kom ik thuis, is de file op m'n PC nog maar 2 Gb groot.
Ik de file in quicktime proberen te openen, maar helaas, quicktime herkent 'm niet als zijnde een quicktime file :'(

Ik overal informatie verzameld (via google, vrienden, enz.) blijkt het (denk ik) aan de niet-compatibiliteit van verschillende bestandssystemen te liggen.

Ik weet niet wat de Mac (OSX en Toast) precies heeft gebrand, maar de PC zal wel denken dat het een ISO-DVD'tje is en dan heb je te maken met een filegrootte-limiet van 2Gb.

Ik had trouwens nog meer files op dat zelfde DVD'tje gebrand (van 15 Mb per stuk).
En die zijn helemaal perfect leesbaar, niks mis mee.

Het ligt er dus echt aan dat de file te groot is.
Trouwens op de Mac op school was het DVD'tje prima leesbaar en klopte de filegrootte die hij aangaf ook gewoon.

Kortom, heel verhaal, maar ik wil gewoon die file hier kunnen lezen en op de juiste grootte op m'n HD laten verschijnen. Is hier misschien een tooltje voor?
Please!

Alvast bedankt!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
ALs het bestand maar 2 GB groot is terwijl je een 3,4 gig ding gebrand hebt heb je gewoon pech. Je kan geen data uit het niets tevoorschijn toveren.

Dat achterlijke macs mag je ook achterwege laten in vervolg.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Je hdd is zeker FAT32?

Die ondersteunt namelijk geen files >2 Gb...

Opties :
- Je filmpje in stukken hakken
- Overgaan op NTFS

edit: ow, je probeert m vanaf dvd te spelen. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 19-01-2004 21:17 ]

• Reinier Jonker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 12:04
Het probleem zit dus in Windows. Ik denk dat de DVD nu als HFS+/ISO 9660 hybride disc is gebakken. Als je de DVD als UDF brandt werkt het als het goed is wel (mits Windows dat wel ondersteunt).

(btw: ik ben jaloers, ik wou dat ik Macs op school had, ik moet het met van die achterlijke Windows-pc's doen)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
DJSmiley schreef op 19 januari 2004 @ 21:14:
Je hdd is zeker FAT32?

Opties :
- Overgaan op NTFS
FAT32 kan max 4 GB files aan, dus 2 GB is geen probleem.
Het kan zijn dat de file door je media-player niet goed gelezen kan worden, maar het kan ook heel goed zijn dat de ISO9660-standaard of Joliet niet goed met files > 2 GB overweg kan.
Het beste kun je gewoon de files (bijv met RAR) splitsen in files van pak 'm beet 1 GB, maar goed, daar heb je nu weinig aan.

Mischien kun je 'm onder Linux ofzo wel goed volledig kopieren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• MNECMotU
DJSmiley schreef op 19 januari 2004 @ 21:14:
Je hdd is zeker FAT32?

Opties :
- Overgaan op NTFS
Ja, mijn hdd is FAT32, en dat is het probleem niet, want FAT32 kan max. 4Gb aan!!!

(Filmpje in stukken hakken -> geen tijd meer voor.)

File als UDF branden zou wel werken, want zo doe ik dat zelf altijd als ik een grote file met nero op DVD ga branden met een PC.
Maar op die Mac staat Toast en daar heb ik niet kunnen vinden hoe je dat in kan stellen (Kan waarschijnlijk ook niet aangezien Toast van Roxio is).

Maar het kan niet zo zijn dat tijdens het branden de file verprutst is, want:
1. Op de Mac is hij nog perfect leesbaar!
2. De disc-info van nero geeft aan dat de DVD voor 3,5 Gb is beschreven.

Dus... er zou eigenlijk software moeten bestaan die de manier van een DVD lezen van een Mac emuleert......

(Onder linux heeft een vriend van me het een en ander geprobeerd, ik kan me herinneren dat linux de file als een 1,6 Gb file herkende en dat is niet goed... en verder heb ik echt helemaal geen verstand van linux).

[ Voor 11% gewijzigd door MNECMotU op 19-01-2004 21:25 ]

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Vroeger gebruikte ik daar transmac voor, maar ik weet niet of dat progsel dvd's kan lezen...

Klik

Obviously you're not a golfer

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Op de mac inlezen, in stukken hakken en opnieuw branden?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• MNECMotU
NaliXL schreef op 19 januari 2004 @ 22:34:
Op de mac inlezen, in stukken hakken en opnieuw branden?
Zoals reeds eerder vermeld... daar is geen tijd meer voor.

Maar het is trouwens gelukt!!!
Met TransMac was de file wel als 3,4 Gb zichtbaar en kopieerbaar!

Dus THANX RèLF!!!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
You're welcome :)

Obviously you're not a golfer

Pagina: 1