[windows RAS] welke modem voor V90 servermode?

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb hier een fijne Windows server waar twee analoge modems aan hangen.
Hierop wordt ingebeld door onze werknemers (voor zover ze geen ADSL hebben).
Alleen de maximale snelheid die ze krijgen is 33k6. Dat is alleen als het windstil is, als het waait zit je vaak op 28k8.
Ik begreep dat je maar 1 analoog/digitaal converter (=modem) kan gebruiken voor 56K. Dus ISP's enzo hebben digitalen lijnen, en geen modembanken voor 56K.
Nu wil ik het dus ook zo regelen dat mijn mensen kunnen connecten met 56K.
Wat voor apparatuur zou ik dan moeten hebben? Wat voor (ISDN?-)adapters, wat voor lijnen?
Het liefst hoor ik iemand die het ook zelf heeft draaien.

Ik heb het topic in de loop der tijden vaker langs zien komen, alleen de oplossing nog niet ;)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
effe gezocht op "56k digital server modem", dit is een goede uitleg van de techniek:

56k does not require ISDN to work, what it needs is a server side 56K
modem connect over a single local loop to the client 56k modem. The
server modem puts out PCM samples and these must be fed exactly into the
last DAC in connection before the analogue modem, this is achieved by
either having the server modem physically driving the DAC or having a
digital feed (ISDN or others) from the server modem to the DAC in the
local exchange.
So the basic requirements are, a server 56k modem connected to a DAC on
one end of a analogue connection to which the client modem is connected.
Most commercially available modems which support server side operation
are using ISDN as a means of getting access to the DAC on the end of the
analogue connection without having to supply one in the box. Theres
nothing to stop a modem manufacturer making a modem capable of both
server and client operation over a local loop (they already have the
DAC) however getting a local loop without any sort of exchange in the
way will be difficult.
To get a server to push 56k you will need a digital connection from the
server into the telco network to get the digital feed to the remote
users local DAC, but it doesn't have to be ISDN.

Het komt er in de praktijk op neer dat je een ISDN lijn nodig hebt en een server ISDN modem die "56K host mode" ondersteund.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• usr-local-dick
  • Niet online
Het komt er in de praktijk op neer dat je een ISDN lijn nodig hebt en een server ISDN modem die "56K host mode" ondersteund.
INderdaad, ik zie nu dat bv. de US RObotics (3com) Courier I-modem dit kan.
Dan moet ik daar naar op zoek (en checken of onze ISDN lijnen nog in dienst zijn ;))

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Kijk eens naar een diva eicon kaart.

Diva Server BRI

Dit is een PCI kaart waar je gewoon op kunt inbellen op ISDN en Analoog. Op 1 kaart. Ideaal en werkt perfect.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Een serverkaart zoals de genoemde Eicon hierboven is idd een optie.

Via een "normale" ISDN kaart kan het ook, alleen dan moet je met software aan de gang om analoge emulatie te krijgen (RVSCom) en da's total-no-go op een server (imho)

Dat een 56k modem niet hoger komt dan 33k6 kan kloppen: V90 is 56k down, en 33.6k up (max).

V92 heeft een hogere upload, maar hoe dat exact zit weet ik niet precies. Beste/betrouwbaarste optie is imho een server-isdn kaart scoren.

Andere optie, dan omzeil je iig het probleem van upload: VPN over de ADSL verbidning, gebruiker belt in bij zijn ISP, en VPNned naar die bak van jullie.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 21-01-2004 00:35 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Rolfie schreef op 20 januari 2004 @ 14:58:
Kijk eens naar een diva eicon kaart.

Diva Server BRI

Dit is een PCI kaart waar je gewoon op kunt inbellen op ISDN en Analoog. Op 1 kaart. Ideaal en werkt perfect.
^^^
Inderdaad een Eicon Kaart gebruiken. Doe ik hier ook, maar ik gebruik de Server 4BRI.
Wanneer je een stevig servertje hebt, en er zijn maar weinig inbellers, kan je ook met een gewone Eicon kaart aan de gang. (de non-server versie). Deze heeft alleen geen DSP (Digital Signal Processor) wat ervoor zorgt dat de emulatie en afhandeling door het systeem gedaan moet worden.

Heb je continue 1, of 2 inbellers zou ik voor de server versie gaan.
Wil je nog meer mensen laten inbellen (max 8 analoge of single ISDN) kan je kijken naar de Eicon Diva Server 4BRI.
Heb je daar nog geen genoeg aan, dan kanje kijken naar de Eicon Diva Server PRI.
Deze kan een ISDN30 bundel aan, en kan maximaal 30 dual ISDN, 60 Single ISDN of 60 Analoge connecties aan.
Neem voor die Server PRI echter wel je spaarbankboekje mee ;)

• DJSmiley
CyberJ schreef op 21 januari 2004 @ 07:27:
[...]

^^^
Inderdaad een Eicon Kaart gebruiken. Doe ik hier ook, maar ik gebruik de Server 4BRI.
Wanneer je een stevig servertje hebt, en er zijn maar weinig inbellers, kan je ook met een gewone Eicon kaart aan de gang. (de non-server versie). Deze heeft alleen geen DSP (Digital Signal Processor) wat ervoor zorgt dat de emulatie en afhandeling door het systeem gedaan moet worden.

Heb je continue 1, of 2 inbellers zou ik voor de server versie gaan.
Wil je nog meer mensen laten inbellen (max 8 analoge of single ISDN) kan je kijken naar de Eicon Diva Server 4BRI.
Heb je daar nog geen genoeg aan, dan kanje kijken naar de Eicon Diva Server PRI.
Deze kan een ISDN30 bundel aan, en kan maximaal 30 dual ISDN, 60 Single ISDN of 60 Analoge connecties aan.
Neem voor die Server PRI echter wel je spaarbankboekje mee ;)
Als er adsl mogelijk is, is VPNnen daarover een stuk voordeliger.
Met een 2/2 SDSL lijn kun je ook 30 users aan, en die kosten zijn toch wel ff iets lager dan een ISDN-30 lijn + serverkaart ;)

Alleen moet het dan wel over internet, inbellen zal (iets) sneller zijn ivm routings enz, maar of dat het verschil waard is..

enne, TS heeft volgens mij lang niet zoveel lijnen nodig ;)

• usr-local-dick
  • Niet online
Thanks voor de replies, het is inderdaad zo dat de meeste mensen overstappen op ADSL en als je de usertjes hiermee een VPN tunnel op laat zetten is het natuurlijk een stuk fijner als 56k.
Maar er zullen altijd situaties zijn dat je toch moet inbellen. In mijn geval denk ik aan werknemers die ergens in het een ver land zitten en opeens iets MOETEN mailen. Dan wordt er nl. niet lokaal ingebeld :)
Anyway mijn mogelijkheden zijn beperkt omdat onze VPN server geen gewone PCI kaarten aan kan. Ja ik weet het 8)7
Ik was zo slim om een Dell Poweredge 2650 te kopen en die heeft alleen maar 64 bit PCI-X sloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.terena.nl/~dick/images/dell_2650_pcix_slots700.jpg

Toen ik hem net had baalde ik als een stekker, heb toen wel als test een gluidskaart op maat gezaagd en dat werkte 8) :

Afbeeldingslocatie: http://www.terena.nl/~dick/images/pci-board-removal-sawing700.jpg
Maar met een PCI modem werkte het dus niet (logisch want behalve form factor bestaat er ook nog zoiets als spanning - 5.0 V en 3.3 V etc :X), dus dat doe ik liever niet meer. Vandaar dat ik dus dacht aan een extern modem en geen kaarten.

• DJSmiley
Als je de specs erbij pakt van de Eicon kaart

http://www.eicon.de/de/pr...tm?techspec=1&regID=13172

Bus type: PCI rev. 2.2 (3.3/ 5V)

Dan zou ik zeggen dat ie gewoon in jouw kast past: 3.3V kan ie, dus hij past ook in een 64bit slot.

Verwijderd

pci 32bit werkt gewoon in die 64bit sloten...Gezien dat het voltage in orde is :)

Maar waarom wil je perse 56K halen? Voor een citrix connectie heb je toch ook voldoende aan een 33K6?

Wanneer je die 33K6 trouwens niet eens haalt door storingen of iets dergelijks dan kan je 56K wel vergeten, die is een stukje gevoeliger :) 50K2 is overigens het maximum wat ik ooit heb gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 22:49 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Hmmm, sorry hoor maar zie ik dat goed. Je hebt gewoon met een zaag je PCI kaart aangepast???????? 8)7

Misschien past deze met een rede niet. B)

Maar die Eicon kaart pas gewoon in die 64Bits PCI sloten hoor.
Pagina: 1