Vigor 2600 Lage upload *kick voor 2600G problemen*

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een Draytek Vigor 2600 in huis, die in de plaats van een Zyxel is gekomen. Ik heb deze modem/router gekocht omdat hij o.a een 1Mb upload heeft. Nou blijkt dat ik met speedtest niet hoger kom dan de 50kB, waar ik met de ZYxel makkelijk 85KB haalde. Wat is er mis? Ik heb een Demon 8/1 verbinding over een normaal telefoonlijn, nog geen 700 van de centrale.

Firmware versie = v2.5_H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Al gebruik gemaakt van de zoekfunctie?

Draytek Vigor 2600 --> 640kb upstream MAX??

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 19 2004 om 22:15:22 UTC+0100)

Download : 219.9 KByte/sec
Upload : 93.7 KByte/sec
Connection : 1,036.0 Conn/min

Ik gebruik trouwens FirmWare 2.36 de A versie...dus niet de Holland of een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chutney schreef op 19 januari 2004 @ 22:18:
Al gebruik gemaakt van de zoekfunctie?

Draytek Vigor 2600 --> 640kb upstream MAX??

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 19 2004 om 22:15:22 UTC+0100)

Download : 219.9 KByte/sec
Upload : 93.7 KByte/sec
Connection : 1,036.0 Conn/min

Ik gebruik trouwens FirmWare 2.36 de A versie...dus niet de Holland of een andere.
Hoi,
Bedankt voor je reactie.
Op de een of andere manier lukt het mij niet om de firmware om te zetten naar versie 2.3.6.
Naar versie 2.5 gaat prima , maar bij die andere blijft hij gewoon hangen. Ik moet dan weer de modem reseten en snel weer upgraden naar V2.5.

Welke versie van router tools gebruik je hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Als ik het goed begrijp: als je de Vigor nu vervangt door de Zyxel is de upload weer hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt.
Als ik mijn Zyxel weer aansluit dan kom ik op een upload van rond de 85KB.
Ik heb de Vigor 2600 gekocht om dat deze een upload van 1024 Kb heeft in tegenstelling tot de Zyxel die tot de 864 Kb gaat. E natuurlijk ook om dat het gelijk een router is en de kwaliteit (wat ik heb horen zeggen en gelezen).

Momenteel draai ik met firmware V2.5 , zonder H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een telnet sessie en tik de volgende commando's in:

ADSL DSLAM GSPAN
ADSL SAVECFG
ADSL REBOOT

Graag gedaan. 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:24:

ADSL DSLAM GSPAN
ADSL SAVECFG
ADSL REBOOT

Graag gedaan. 8-).
Bedankt voor je reactie,
alleen heb ik dit ook al geprobeerd. Mn upload blijft nog steeds laag (50KB), en mn download bij speedtest is gezakt van ongeveer 700 naar de 340KB.

Snap er niks van, helaas ben ik niet zo technisch. Ik zal vanavond als ik thuis van mn werk kom maar eens wat andere commando's gaan proberen en andere firmware, als dat lukt tenminste, want versie 2.3.6 wou bij mij dus helemaal niet installeren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:49

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wat voor snelheden geeft de modem zelf aan?
dit is een voorbeeld van mijn Vigor 2600
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Draytek.JPG

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander uitgeprobeerd, de bovenstaande commando's nog eens uitgevoerd, firmware versie 2.5 er op gezet, en ik moet zeggen dat mn upload weer redelijk is. haalde nu op speedtest zo'n 82KB.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:46:
Ik heb het een en ander uitgeprobeerd, de bovenstaande commando's nog eens uitgevoerd, firmware versie 2.5 er op gezet, en ik moet zeggen dat mn upload weer redelijk is. haalde nu op speedtest zo'n 82KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ADSL Status

Mode = G.DMT
State = SHOWTIME
Up Speed = 896000
Down Speed = 6784000
SNR Margin = 6.5
Loop Att = 13.5

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Mode = G.DMT
State = SHOWTIME
Up Speed = 992000
Down Speed = 2048000
SNR Margin = 29.5
Loop Att = 13.0

Dit zijn mijn waarders met een 2Mbit abbo via BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:50:
ADSL Status

Mode = G.DMT
State = SHOWTIME
Up Speed = 896000
Down Speed = 6784000
SNR Margin = 6.5
Loop Att = 13.5
Je zit download dus ook al niet aan je max, dan kan ieder modem anders doen idd kwa gebruik van de bruikbare frequenties .....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chutney schreef op 20 januari 2004 @ 23:24:
Mode = G.DMT
State = SHOWTIME
Up Speed = 992000
Down Speed = 2048000
SNR Margin = 29.5
Loop Att = 13.0

Dit zijn mijn waarders met een 2Mbit abbo via BBned
Welke Firmware versie gebruik je dan?
Ik heb namelijk het gevoel dat hij niet wil downgraden. Ik draai namelijk versie 2.5, maar als ik het wil downgraden naar 2.3.6, dan blijft de boel hangen.

Wel heb ik de eerder genoemde commando's uitgevoerd en die hielpen idd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:06:
[...]

Welke Firmware versie gebruik je dan?
Ik heb namelijk het gevoel dat hij niet wil downgraden. Ik draai namelijk versie 2.5, maar als ik het wil downgraden naar 2.3.6, dan blijft de boel hangen.

Wel heb ik de eerder genoemde commando's uitgevoerd en die hielpen idd wat.
Check hier

Misschien heb je hier wat aan...downgraden naar 2.2 en dan upgraden naar 2.3.6

Is super stabiel, rappe trainings snelheden...upload *verdacht* hoog...ik zal dus niet snel upgraden van firmware...ben erg te vreden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Ik ga het zo thuis ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb inmiddels al een aantal pogingen gewaagd om mn firmware te downgraden maar het lukt nog steeds niet.

Als ik eenmaal versie 2.2M, 2.3.6 of een versie lager dan de 2.5 naar de router stuur met de firmware upload tool, krijg ik een disconnect en is de modem onbereikbaar. Waarom wil dit niet??

Ik heb de commando "adsl dslam gspn" geprobeerd, dat geeft idd een lichte verbetering, maar, that's it.

ADSL Status
Mode =G.DMT
State =SHOWTIME
Up Speed =896000
Down Speed =6880000
SNR Margin =5.0
Loop Att. =7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:40:
Nou, ik heb inmiddels al een aantal pogingen gewaagd om mn firmware te downgraden maar het lukt nog steeds niet.

Als ik eenmaal versie 2.2M, 2.3.6 of een versie lager dan de 2.5 naar de router stuur met de firmware upload tool, krijg ik een disconnect en is de modem onbereikbaar. Waarom wil dit niet??

Ik heb de commando "adsl dslam gspn" geprobeerd, dat geeft idd een lichte verbetering, maar, that's it.

ADSL Status
Mode =G.DMT
State =SHOWTIME
Up Speed =896000
Down Speed =6880000
SNR Margin =5.0
Loop Att. =7.0
Upload zit wel aardig goed, download is wel iets laag...kan liggen aan je lijn..misschein een te lange lijn gezet tussen splitter en vigor?...of de koper van jou naar de centrale is gaar....en zo zijn er nog wel wat..redenen.

te grote afstand e.d. Waarom je firmware niet teruggrade weet ik niet...hier werkt het prima...wil liever niet al te veel kloten aangezien me upload zeer goed trained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:24:

ADSL DSLAM GSPAN
ADSL SAVECFG
ADSL REBOOT

Graag gedaan. 8-).
telnet commando werkt alleen op een Globespan DSLAM's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:23 . Reden: uiteindelijk toch een Globspan dslam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL Status
Mode =G.DMT
State =SHOWTIME
Up Speed =896000
Down Speed =6880000
SNR Margin =5.0
Loop Att. =7.0
Router in fabrieks uploadmode brengen:
Let wel op .RST bestand gebruiken eerst 2.2.m daarna andere firmware versie.

Probeer eens om eerst de TFTP Client helemaal klaar te zetten
( ip host en bestand ingevuld) , daarna de Modem harware
matig in Firmware upload-mode brengen ( Spanning er af, reset
ingedrukt houden en daarna spanning erop, de eerste twee
led's moeten nu tegelijkertijd gaan branden).
Dan gaat u terug naar TFTP Client en drukt u op "Send" . U
hebt namelijk 20 sec de tijd om deze handeling uit te voeren
daarna zal de modem weer terug springen naar zijn normale
toestand ( alleen ACT-led knippert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL Status
Mode =G.DMT
State =SHOWTIME
Up Speed =896000
Down Speed =6880000
SNR Margin =5.0
Loop Att. =7.0
SNR is te laag..... teveel ruis op de lijn ... signaal is vrij laag(ofwel slecht).
Als je nu de modulatie in T1.413 of G.Lite wijzigd ligt de SNR marge dan hoger?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:49

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:30:
[...]

SNR is te laag..... teveel ruis op de lijn ... signaal is vrij laag(ofwel slecht).
Als je nu de modulatie in T1.413 of G.Lite wijzigd ligt de SNR marge dan hoger?
Hoe hoger de SNR waarde, hoe beter het signaal als ik het goed begrijp?
Wat is SNR eigenlijk?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kick*

Ik kick niet graag maar bij deze doe ik het toch maar. Ik heb namelijk het identieke probleem met mijn 8/1mbit verbinding en een Draytek.

Ik heb mijn Zyxel 650 voor analoge ADSL (via BaByXL van Demon) gewisseld voor een Draytek Vigor 2600G, en nu is mijn download iets lager (van 850KB/sec naar 750KB/sec), maar wat ik persoonlijk veel erger vind, is de upload. Die is van 85KB/sec naar hooguit 65KB/sec gegaan. Dit terwijl de Draytek verreweg superieur zou moeten zijn aan de Zyxel, en ook echt 8mbit / 1mbit ondersteunt. Zodra ik de Zyxel weer terugzet is de upload weer hoger.

De Draytek draait nu firmware 2.5.1_H, en m'n SNR is rond de 10. 2,6 km van de centrale.

Het rare is dat als ik bij Online Status kijk, ik wel degelijk een verbinding zie die 850KB/sec down en 85KB/sec up moet kunnen doen. Alleen dat gebeurt dus niet.

Ik heb toennet het 'adsl dslam gspan' foefje toegepast en 'adsl reboot'. Nu is de download hetzelfde gebleven en de upload is nu zeer grillig tussen de 10KB/sec en 45KB/sec. Absoluut een verslechtering van zaken. Als ik echter daarna de Draytek een reboot commando geef (dus de hele router ipv alleen adsl) dan staat dslam weer op default, en heb ik weer 65KB/sec stabiel als upload.

Maar dus niet die 85KB/sec die de Zyxel haalt. Terwijl het letterlijk een 1 op 1 wissel is geweest qua bekabeling. Lijn uit grond --> adsl/telefoon splitter --> router. Voorheen dus Zyxel, nu Draytek. Zonder splitter maakt overigens niet uit voor de snelheid heb ik gemerkt.

Ik gebruik G.DMT mode overigens. De andere modi zorgen eveneens voor een veel langere download/upload snelheid. Nog niet te helft zelfs.

Mode___State_____Up_Speed__Down_Speed__SNR_Margin__Loop_Att.
G.DMT__SHOWTIME_800000_____ 7616000______10.0________16.5

^^ bovenstaande zijn mijn meest recente waardes, ná een reboot van de router en het adsl dslam gspan en adsl reboot commando een paar keer te hebben gegeven. Het komt neer op 750KB/sec down en hooguit 70KB/sec up. Meestal lager. Allemaal nog steeds een stuk beneden de prestaties van de simpele Zyxel. En een stuk grilliger dan de default dslam. Daarbij komt dat als ik de Draytek reboot voor het wijzigen van settings bij het configgen van dat ding tijdens gewoon gebruik, dat hij de dslam gspan settings vergeet en weer nog lager uit komt.

Na een reboot van de router en géén dslam gspan heb ik deze waardes:

up:672000, down:7616000, snr:8.5
De upload is dan iets van 65KB/sec, maar wel stabiel ipv dat grillige.
Download is hetzelfde als met dslam gerommel.

Ziehier een screenshot van DU-meter. Dat groene links is de upload na dslam gspn, en rechts is met default dslam. De werkelijk waardes zijn overigens een 10KB/sec lager dan DU-meter aangeeft, maar duidelijk zichtbaar is het verschil in grilligheid en snelheid. Met dslam gspn is het ongeveer 70KB/sec up max, maar verder zeer grillig, en daarom per saldo trager dan wat rechts te zien is: default dslam met ongeveer 60KB/sec maar wel constant.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/dslam_geneuzel.png

Met de Zyxel is het 85 á 88 KB/sec constant! 95KB/sec volgens DU-meter dus.

Ik heb ook wel eens veel hogere waardes gezien. Die goed zouden moeten zijn voor meer dan 100KB/sec up en 950KB/sec down. Als ie daarop connect dan wil dat dus zeggen dat de Draytek het wel aan moet kunnen anders doet ie dat al niet eens. Maar als ik dan daadwerkelijk wil gaan uploaden kom ik dus de 50KB/sec niet eens voorbij.

Wat kan ik nu het beste nog doen?

Het lijkt wel alsof de Draytek wel snel kán, maar gewoon weigert op een fatsoenlijke snelheid te connecten, zoals de Zyxel.

edit:
Edit: ik heb ook nog een ander raar probleem. De enige reden dat ik nu online kan komen via de Draytek en kan surfen, is omdat ik keihard in mijn Windows-machines DNS-servers van Cistron heb opgegeven, die ik nog uit mijn hoofs wist. De DNS-servers van Demon zelf worden keurig weergegeven in de router, en de Windows-machines pikken ze ook keurig op, maar ik kan absoluut geen adressen resolven er mee. Ik kan wel op IP surfen maar niet op url. Als ik dan dus alternatieve DNS'en hard ingeef in Windows kan ik gewoon overal online. Heb ik de 'automatisch verkrijgen' functie aanstaan, per instructies, dan blijf ik eeuwig op de Demon MAC-adres pagina staan. En ja die heb ik al 20 keer vandaag het MAC-adres laten oppakken. Dat is ook keurig het MAC-adres van de Draytek. Maar hij gaat niet verder dus. Ik kan nu met andere DNS'en overal heen surfen behalve de site van Demon zelf want daar kan ik echt alleen die MAC-adrespagina bekijken. Ik kan dus ook niet zien of er 'toevallig' nu werkzaamheden zijn, maar ik heb via via begrepen dat dat niet het geval is. Ik begin nu toch wel gefrustreerd te raken. Toen ik ADSL nét had kwam ik ook al niet online verder dan die MAC-pagina via de Zyxel, en dat bleek dus achteraf wel aan werkzaamheden te liggen. Daar die er nu niet zijn volgens de officiële bronnen, ben ik genoodzaakt de oorzaak toch lokaal te zoeken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Een tijdje geleden heb ik deze problemen bij Draytek neergelegd. Het mag en kan natuurlijk niet zo zijn dat een merk als draytek langzamer is dan een merk als Zyxel.

zie de mail terug (standaard wanneer draytek het niet weet!)

L.S.,

We hebben uw vraag/probleem doorgezonden naar de fabrikant aangezien wij
hier geen antwoord op kunnen geven en/of het probleem niet kunnen
reproduceren. Wij stellen u z.s.m. op de hoogte van het antwoord van de
fabrikant zodra dit beschikbaar is.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan vernemen wij dit
graag via e-mail. Support vragen uitgezonderd vragen over direct
internet toegang dient u ten alle tijde in een e-mail aan
support@draytek.nl te zenden.

Via http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html vindt u de
instructies inzake de wijze waarop wij graag de gegevens ontvangen en
welke gegevens wij graag ontvangen om uw vraag of probleem z.s.m. te
kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Support

PC

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Waarom draai je 2.5.1 Holland ?

Ik draai 2.3.6 NORMAL (annex A)....De Holland versie is voor ADSL verbindingen via KPN of voor ADSL connecties via BBned met ALCATEL DSLam.

Ik zou je Firmware flashen naar 2.5.4 de normale versie nemen. Dan zou de ADSL GSPN commando perfect moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat die er standaard op zat? :P
En hij nieuwer was dan de besproken firmwares in dit topic. Bovendien een nieuwer type router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 12:55:
Omdat die er standaard op zat? :P
En hij nieuwer was dan de besproken firmwares in dit topic. Bovendien een nieuwer type router.
Dan nog kan je hem beter flashen naar de niet holland versie...misschien helpt dat (holland = zoals hier boven beschreven eigenlijk alleen voor KPN of BBned met Alcatel DSLam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ik heb gekeken op de Draytek site, maar .. 2.5.1 is de meest recente firmware al!

Er staat alleen een AnnexB, en een AnnexA_H versie op de FTP server van Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat onderzoek via telnet.

Na 'adsl dslam default':
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Vigor2600G> adsl status
  --------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
   Running Mode            :    G.DMT       State                : SHOWTIME
   DS Actual Rate          :  7616000 bps   US Actual Rate       :   672000 bps
   DS maximum Rate         : 10848000 bps   US maximum Rate      :   800000 bps
   DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave
   NE Current Attenuation  :    16.0  dB    Cur SNR Margin       :     8.5  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000007       US actual PSDM(R)    : 00003e77
   ADSL Firmware Version   : 40e2be29
  -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
   Far Current Attenuation :    20.0  dB    Far SNR Margin       :     7.0  dB
   CO ITU Version[0]       : 00b54753       CO ITU Version[1]    : 504e0007
   DSLAM CHIPSET VENDOR    : < GlobeSpan >
  -----------------------------------------------------------------------------

Na 'adsl dslam gspn' zie ik een beduidend hogere maximum rate bij zowel download en upload. Helaas geen hogere daadwerkelijke connectie bij download en slechts marginaal bij upload. En zoals gezegd een veel grilliger patroon.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Vigor2600G> adsl status
   DS Actual Rate          :  7616000 bps   US Actual Rate       :   800000 bps
   DS maximum Rate         : 11712000 bps   US maximum Rate      :   928000 bps
   NE Current Attenuation  :    16.5  dB    Cur SNR Margin       :     9.5  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000007       US actual PSDM(R)    : 00003e77
   Far Current Attenuation :    20.0  dB    Far SNR Margin       :     6.0  dB

Is het niet mogelijk om op een hogere connectiesnelheid te komen door bv. de SNR Margin te verkleinen? Ik zie daar helaas geen opties voor in de router.

Wat doet die Zyxel dan dat die Draytek niet doet? Vooral aangezien de Zyxel de volle bandbreedte van de 8/1-lijn niet kan benutten volgens de specs en de Draytek dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vries335 schreef op 10 april 2004 @ 08:34:
Een tijdje geleden heb ik deze problemen bij Draytek neergelegd. Het mag en kan natuurlijk niet zo zijn dat een merk als draytek langzamer is dan een merk als Zyxel.

zie de mail terug (standaard wanneer draytek het niet weet!)

L.S.,

We hebben uw vraag/probleem doorgezonden naar de fabrikant aangezien wij
hier geen antwoord op kunnen geven en/of het probleem niet kunnen
reproduceren. Wij stellen u z.s.m. op de hoogte van het antwoord van de
fabrikant zodra dit beschikbaar is.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan vernemen wij dit
graag via e-mail. Support vragen uitgezonderd vragen over direct
internet toegang dient u ten alle tijde in een e-mail aan
support@draytek.nl te zenden.

Via http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html vindt u de
instructies inzake de wijze waarop wij graag de gegevens ontvangen en
welke gegevens wij graag ontvangen om uw vraag of probleem z.s.m. te
kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Support

PC
Heb je hier nog wat op gehoord? Hoe lang geleden was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Ook ik ben nu wat aan het kloten met een Draytek 2600 annex A. Ik heb gemerkt dat de firmware behoorlijk wat uit kan maken:

Firmware Up speed Down speed SNR margin Loop attn

2.54 768000 7616000 7.5 21.5

2.54H 768000 8064000 8.0 11.0

2.54UK 768000 8064000 10.5 21.0

2.54UK2 896000 8064000 9.0 22.0

Alles via BBned. Modem steeds weer volledig uitgeschakeld. De Dslam heeft een nokia chipset (Zeewolde).
Afstand tot de centrale ca 1.5km
Ik heb dus maar de UK2 erin laten zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-01 op 05-06-2004 15:06 ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt er op dat die H versie voor Holland alleen maar ellende veroorzaakt?

Ik heb nog steeds dagelijks verbrekende verbindingen tot ik dat ding reset. Met 2.5.1_H op een 2600G. Op het Draytek forum zitten alleen nitwits dus daar schiet ik ook niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:24:
Lijkt er op dat die H versie voor Holland alleen maar ellende veroorzaakt?

Ik heb nog steeds dagelijks verbrekende verbindingen tot ik dat ding reset. Met 2.5.1_H op een 2600G. Op het Draytek forum zitten alleen nitwits dus daar schiet ik ook niks mee op.
Ik draai 2.3.6 Annex A *normal* dus geen Holland oid. De holland versie is geoptimaliseerd voor KPN ADSL en niet voor BBNed.

Deze firmware is zeer stabiel en snel. Je zou de firmware 2.5.4 kunnen proberen, das een nieuwe firmware met disconnect bugfixes volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwste die ik op de FTP kon vinden was 2.5.2 (voor de G tenminste) en die staat er nu ook op. Ik heb de _H versie geprobeerd en nu dus de gewone 2.5.2 en die gehouden. Deze hangt niet maar reboot lompweg :r

En nog steeds mis ik 20KB bij upload en 100KB bij download.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hlpdsk, hoeveel haal je nu eigenlijk ?
En wat is de afstand tot je centrale (http://pcdb.bbned.nl, voor goede afstand ;))

En als ik het goed begrijp haal je dus hogere snelheden met een gewoon modem ?

[ Voor 26% gewijzigd door Attilla op 23-06-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal nu 65KB/sec up en 750 KB/sec down, op 2.6 km van de centrale.
Als ik nu doodleuk de Vigor omwissel voor de Zyxel dan haal ik meteen 85KB/sec up en 850KB/sec down.

Plus dat ik geen disconnects meer heb.

Demon 8/1 via BaByXL. G.DMT, SNR Margin van momenteel 7.5 en Loop Att. van 30.5

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:36:
Ik haal nu 65KB/sec up en 750 KB/sec down, op 2.6 km van de centrale.
Als ik nu doodleuk de Vigor omwissel voor de Zyxel dan haal ik meteen 85KB/sec up en 850KB/sec down.

Plus dat ik geen disconnects meer heb.

Demon 8/1 via BaByXL. G.DMT, SNR Margin van momenteel 7.5 en Loop Att. van 30.5
gspn setting al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 24 juni 2004 @ 21:04:
[...]

gspn setting al gebruikt?
yup. Dan is de snelheid nog een stuk lager omdat het heel grillig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Subtiele kick.

Ik heb dus vanavond ook m'n 2600 geinstalleerd ipv Zyxel, en ik haal nog wel de 780Kb/sec down als vanouds, maar ik heb nog geen upload hoger dan 45Kb/sec gezien, en nog geen stabielere sessie dan 30 minuten :X

Hier ook Demon 8/1 via BaByXL, en Zyxel trok tot 75~80Kb/sec. Huidige readouts:
Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
T1.413 SHOWTIME 448000 7616000 5.0 20.0
De DSLAM GSPAN deed hier ook geen merkbaar verschil ;(

Iemand ondertussen enig uitsluitsel welke firmware en instellingen het beste werken op BaByXL? Ik heb gvd dit ding juist gekocht voor de stabiliteit en de upload... :/

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd dat jeen Draytek niet langzamer mag zijn ? Vreemd verhaal. :?

Persoonlijk heb ik liever een ZyXEL.
Verder : de officieele standaard gaat to 864 kbits/sec. Alle andere uitgeperste snelheden zijn die waarbij je 'on your own' bent. Garantie tot het tuinhekje dus.

in menu 24.8 van de ZyXELs kan je trouwens de near-end en far end ADSL stats vinden :

voorbeeld van een P653HWI-R13 (dat is een router, modem, switch, WLAN (802.11g), stateful ICSA certified firewall en VPN/IPSEC geval)

P653> wan adsl line near
relative capacity occupation: 77%
noise margin downstream: 12.0 db
output power upstream: 7.0 dbm
attenuation downstream: 22.0 db
P653> wan adsl line far
relative capacity occupation: 81%
noise margin upstream: 7.0 db
output power downstream: 19.0 dbm
attenuation upstream: 16.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 06 66
tone 32- 63: 78 89 99 99 a9 aa aa a9 98 86 50 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 22 22 34 44 55 66 67 77 88 88 88 88 89 99 99 99
tone 96-127: 92 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99
tone 128-159: 98 88 88 88 88 88 87 77 77 66 65 54 43 20 00 02
tone 160-191: 34 45 55 56 66 67 76 67 77 77 77 88 88 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 87 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
P653>

dit is van een KPN fast adsl connectie, ADSL over ISDN..

't ding heeft uptimes van maanden.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor van sommige mensen dat de UK firmware beter werkt maar ik heb 'm zelf getest en het is ook brakheid alom.

Het volk bij Draytek heeft gewoon geen besef van de Nederlandse ADSL markt. Helaas. Het is wachten tot ze wakker worden en een BaByXL specifieke setting implementeren ben ik bang :/

Ook ik heb juist dit ding gekocht vanwege de mogelijkheden en snelheid. Het suckt.

Met firmware 2.5.2 zijn mijn vastlopers wel verdwenen, maar nu reboot dat kreng zichzelf gewoon .. en ben ik dus nog al m'n connecties kwijt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 11:13
offtopic: kan iemand met een 2600G iets meer vertellen over bandwith management? Dit zou er in moeten zitten, maar er is maar weinig over te vinden op het internet of bij draytek zelf. Ik zit te denken om er een aan te schaffen maar dan moet dit onderdeel wel goed werken in implementeerbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet nog grotendeels geinplementeerd worden.
Je kunt nu al wel je VLAN bandbreedte beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 11:13
Dat is al een mooi begin, maar het zal dan nog wel zeker een jaar duren voordat er firmware updates beschikbaar zijn met verbeterde bandbreedte management erin. Of is draytek sneller met ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog steeds tot ze eens lucht krijgen van het feit dat ze nog steeds geen werkende BaByXL compatible firmware hebben. Want dát is pas echt klote. Snelheden ver beneden par en reboots/vastlopers.

• Chutney
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:26:
Ik wacht nog steeds tot ze eens lucht krijgen van het feit dat ze nog steeds geen werkende BaByXL compatible firmware hebben. Want dát is pas echt klote. Snelheden ver beneden par en reboots/vastlopers.
Ik wilde hem toch even kicken aangezien ik binnenkort mijn Vigor 2600G versie krijg.

Ik had voorheen een Vigor 2600 (non plus), maar daar zijn 2 poorten van afgefikt.

Specs van de huidige lijn, specs met de lijn via de Vigor 2600G volgt nog:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
DS Actual Rate          :  8064000 bps   US Actual Rate       :   928000 bps
DS maximum Rate         :  9436000 bps   US maximum Rate      :   992000 bps
NE Current Attenuation  :    13.5  dB    Cur SNR Margin       :     8.5  dB
DS actual PSDM(C)       : 00000003       US actual PSDM(R)    : 00003e77
ADSL Firmware Version   : 42e2ea53
Far Current Attenuation :    10.0  dB    Far SNR Margin       :     7.0  dB
CO ITU Version[0]       : 00004753       CO ITU Version[1]    : 504e0007
DSLAM CHIPSET VENDOR    : < Nokia >

Verwijderd

ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
ik zie zo aan de berichten hier dat er een hoop mensen zijn met problemen met een vigor 2600 (of er een letter achter staat schijnt niks uit te maken). ik heb hier zelf een vigor 2600 in combinatie met poweradsl van xs4all... iets wat volgens draytek de laatste tijd voor meerdere problemen zorgt. een oplossing hebben ze niet, en op mails reageren ze niet. van het voorjaar is m'n router al omgeruild geweest omdat ie telkens vastliep (handmatige uit en weer aan was nodig). toen een nieuwe gekregen, maar die begon na enkele maanden dezelfde kuren te vertonen. zoals hlpdsk al terecht opmerkt, op het forum van draytek zitten alleen nitwits, dus daar schiet je ook niks mee op.

ik heb er ondertussen schoon genoeg van, en ik vraag me af of er meerdere boze draytekgebruikers zijn. wellicht dat we samen iets kunnen ondernemen om zo massaal ons geld terug te krijgen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33
Piep, scheld, piep.

Kan je je vigor 2600 waar je 2 jaar geleden dik 200 euro voor betaalde, weggooien. Omdat je overstapt van bbned naar babyxl.

Dat je geen 1024 upload haald, oke. Je hebt te maken met koper kwaliteit, dslam, en lijn lengte. Maar 640 upload is ook niet echt de bedoeling volgens mij.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
mhr-zip schreef op 13 september 2004 @ 11:56:
Piep, scheld, piep.

Kan je je vigor 2600 waar je 2 jaar geleden dik 200 euro voor betaalde, weggooien. Omdat je overstapt van bbned naar babyxl.

Dat je geen 1024 upload haald, oke. Je hebt te maken met koper kwaliteit, dslam, en lijn lengte. Maar 640 upload is ook niet echt de bedoeling volgens mij.
Nou ik zit via Demon icm BBned. Ik heb een 2-8Mbit lijn zie boven ^^.

Up sync is ook erg strak 928 via een Cisco DSLam. Ik draai Firmware 2.5.4.

Echt nooit last van vastlopende routers e.d. altijd strak mijn Vigor 2600 (non plus). Jammer genoeg zijn er twee poorten bij een bliksem inslag door gefikt oid. Zijn 2 defect. Vol lof over deze router.

Voorheen had ik ADSL via KPN bij Xs4all, ook nooit problemen altijd strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Chutney schreef op 13 september 2004 @ 13:12:
[...]

Nou ik zit via Demon icm BBned. Ik heb een 2-8Mbit lijn zie boven ^^.

Up sync is ook erg strak 928 via een Cisco DSLam. Ik draai Firmware 2.5.4.

Echt nooit last van vastlopende routers e.d. altijd strak mijn Vigor 2600 (non plus). Jammer genoeg zijn er twee poorten bij een bliksem inslag door gefikt oid. Zijn 2 defect. Vol lof over deze router.

Voorheen had ik ADSL via KPN bij Xs4all, ook nooit problemen altijd strak.
Niets dan lof over deze modem, totdat ik van bbned naar babyxl ging.

Probleem is dus de combinatie babyxl - draytek. En de kans dat draytek hier op de korte termijn een firmware update voor uitbrengt.......

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 13-09-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Kauwgomballen schreef op 13 september 2004 @ 11:29:
ik zie zo aan de berichten hier dat er een hoop mensen zijn met problemen met een vigor 2600 (of er een letter achter staat schijnt niks uit te maken). ik heb hier zelf een vigor 2600 in combinatie met poweradsl van xs4all... iets wat volgens draytek de laatste tijd voor meerdere problemen zorgt. een oplossing hebben ze niet, en op mails reageren ze niet. van het voorjaar is m'n router al omgeruild geweest omdat ie telkens vastliep (handmatige uit en weer aan was nodig).

ik heb er ondertussen schoon genoeg van, en ik vraag me af of er meerdere boze draytekgebruikers zijn. wellicht dat we samen iets kunnen ondernemen om zo massaal ons geld terug te krijgen oid.
Maak je gebruik van P2P progs? die connecties open laten staan. Als je namelijk een P2P prog open laat staan met meer dan 2000 connections +- dan kan het wel zo zijn ja dat de router over z'n nek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
dat is het dus niet... het is meestal ergens midden in de nacht dat ie zichzelf ophangt. ik gebruik ook helemaal geen P2P progs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Kauwgomballen schreef op 13 september 2004 @ 18:11:
dat is het dus niet... het is meestal ergens midden in de nacht dat ie zichzelf ophangt. ik gebruik ook helemaal geen P2P progs
edit: hier staat wat stoms.

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 13-09-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Kauwgomballen schreef op 13 september 2004 @ 18:11:
Hmm wel vreemd aangezien ik nooit last heb en een aantal maatjes die ook een Vigor 2600 (non plus) hebben ook niet.

Welke firmware draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
2.5, zo stond ie erin toen ik een nieuwe kreeg (was in mei geloof ik). maar ik had er dus ook last van met 2.5.4, en alle andere firmwares die ik ooit heb gedraaid.
ik heb de firmware expres niet geupgrade aangezien ik naar aanleiding van een mailtje naar xs4all dit te horen kreeg:
Ik zie dat u gebruik maakt van PSTN (analoog) telefoon. In dat geval zou
Frimware versie 2.2.1 moeten werken, danwel versie 2.5
quoteje draytek support (:r)
Helaas komt dit de laatste tijd vaker voor bij XS4ALL PowerADSL i.s.m.
een DrayTek Vigor 2600 en is ons niet een directe oplossing danwel
oorzaak bekend voor dit probleem. Wij verzoeken u in dit geval de
onderstaande gegevens naar ons toe te zenden inzake de analyse van het
probleem. Wij zijn inmiddels samen met de fabrikant bezig om te
achterhalen wat hiervan de oorzaak kan zijn. Hiervoor hebben wij van de
gebruikers echter zoveel mogelijk log gegevens nodig.
daaronder staat een heel verhaal over hoe je logs moet maken. logs kan ik dus wel maken, maar zodra dat ding crasht, dan crasht ie dus, en dat betekent dat er niet meer gelogd wordt. het loggen houdt dus op, en start pas weer als ik dat ding uit en aan zet. heb ze al een paar van die logfiles gestuurd, daarna nog een mail gestuurd om te vragen hoe het met het probleem stond, 2 weken daarna nog een (nu wat bozere) mail gestuurd waarom ik nog niks gehoord heb. nog steeds GEEN replies. ik heb het zo ondertussen echt gehad met die k*tlijers daar, zelfs support op hun eigen forum is waardeloos.

[ Voor 10% gewijzigd door kauwgomballen op 13-09-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
wel waus dat het alleen zoveel voorkomt bij XS4ALL icm BBNed en niet bij Demon icm BBNed of andere providers.

Ik zou verder niet echt een oplossing weten, probeer is de NL of TW drivers misschien werkt een van ze beter

Ik heb zo'n Vigor 2600G besteld is kijken wat dat gaat brengen, was altijd te vreden met wat ik nu heb...maar dies half gaar hehe door bliksem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
mja, die heb ik dus met m'n oude router, die ik heb opgestuurd een tijd geleden, al geprobeerd... zelfde problemen. in mijn ogen ligt het probleem echt bij draytek, en dienen zij dit op te lossen

• Chutney
Chutney schreef op 11 september 2004 @ 00:45:
[...]

Specs van de huidige lijn, specs met de lijn via de Vigor 2600G volgt nog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   DS Actual Rate          :  8064000 bps   US Actual Rate       :   896000 bps
   DS maximum Rate         : 10368000 bps   US maximum Rate      :   960000 bps
   NE Current Attenuation  :     6.5  dB    Cur SNR Margin       :     7.5  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000002       US actual PSDM(R)    : 00003e77
   Far Current Attenuation :     9.0  dB    Far SNR Margin       :     6.0  dB

Nou hijs binnen me Vigor 2600G, er zit firmware : Vigor2600 Plus series annex A 2.5.1_H in.

Downloadsnelheid is 840KB/s strak, stabiel en snel.

Uploadsnelheid is wat minder dan de 2600 (non plus) 90KB/s, ik denk zelf dat het aan de Firmware ligt aangezien deze H is en ik de Normal versie gebruikte op me 2600 (non plus).

[ Voor 20% gewijzigd door Chutney op 16-09-2004 12:58 ]

Verwijderd

Probeer eens de 2.5.2 zonder H.

welke lijn heb jij nu dan? demon met babyxl of wat?

ik hoop nog steeds op een $%#$%$# werkende firmware want ik baal hard zo. onstabiel en traag.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 13:08 ]

• Chutney
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 13:07:

ik hoop nog steeds op een $%#$%$# werkende firmware want ik baal hard zo. onstabiel en traag.
2-8Mbit Demon DSL via BBned, ik ga zo even de nieuwe zonder H er op flashen kijken of dat xtra effect geeft voor de upload.

• mhr-zip

Met bbned werkt die 2600 top. Met babyxl gewoon zwaar klote. Ik heb Cistron, maar mijn modem laat het afweten.

Ik zit 800 meter van de centrale, relatief nieuwe kabels:

een rondje aan het flashen geslagen, en dit zijn de bedroevende resultaten voor 8/1 babyxl:

2.5.4 Holland

default 448/7616
globespan 448/7616

2.5.4 UK

default 448/7616
globespan 448/7616

2.5.4 UK2

default 640/7616
globespan 640/7392

Dit alles met modulation op T1.413. Daar gaat hij nm. op staan, als je hem op multimode zet.

Als ik hem handmatig op g.dmt zet, dan synch. hij op 864/7616, maar dan knalt mijn verbinding er iedere minuut uit.........

g.dmt zou goed moeten zijn, hopelijk komt draytek snel met een firmware update, maar dat zal wel niet.

Kunnen we niet een nieuwe babyxl only topic beginnen? Zo loopt babyxl/bbned nogal door elkaar. Terwijl deze modem het perfect deed met bbned.

[ Voor 26% gewijzigd door mhr-zip op 16-09-2004 13:49 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Ook ik heb een Draytek 2600 van +/- 1.5 jaar oud. Mijn verbinding is van Demon via het BBned netwerk 8/1. Ik gebruik firmware versie 2.5.4 normaal met de gspn commando. Tot nu toe draait de router 24/7 zonder enige reboots. Mijn afstand naar de centrale is ongeveer een kilometer of 2.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Vigor 2600> adsl status
   DS maximum Rate         :  9152000 bps   US maximum Rate      :   992000 bps
   NE Current Attenuation  :    28.0  dB    Cur SNR Margin       :     9.5  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000007       US actual PSDM(R)    : 0000319d
   Far Current Attenuation :    21.0  dB    Far SNR Margin       :     7.0  dB
   INTL, DSTREAM bytes/depth=  16, symbols/codewords  =   0, latency= 0*0.25ms.
       , USTREAM bytes/depth=   2, symbols/codewords  =   0, latency= 0*0.25ms.
   CODE, DSTREAM fast parity bytes=   0, fast codeword=   0.
         DSTREAM intl parity bytes=   2, intl codeword= 255.
   CODE, USTREAM fast parity bytes=   0, fast codeword=   0.
         USTREAM intl parity bytes=  16, intl codeword= 248.
   Setting>>
       FDQ : Enable, TCM : Enable, EC : Disable, Framing Mode : 3.
   Running>>
       FDQ : In Use, TCM : In Use, EC :    Off.
       DS : Framing Mode 3, US : Framing Mode 3.
   ADI ADSL Firmware Version: 42e2ea53

Zoals je ook kan zien zijn de snelheden aceptabel te noemen.

Klein vraagje aan de mensen met problemen. Klinkt misschien stom maar staat de VCI setting enz. goed en ook de firewall settings? Als bij mij de firewall "DoS defence" aanstaat krijg ik geen eens een IP meer van de dhcp-server. Daarnaast is het ook wel eens handig om drayteks na een firmware upgrade compleet uit te zetten en dan weer aan te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 16-09-2004 13:40 ]

• mhr-zip
Chutney schreef op 16 september 2004 @ 12:29:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   DS maximum Rate         : 10368000 bps   US maximum Rate      :   960000 bps
   NE Current Attenuation  :     6.5  dB    Cur SNR Margin       :     7.5  dB
   Far Current Attenuation :     9.0  dB    Far SNR Margin       :     6.0  dB

Nou hijs binnen me Vigor 2600G, er zit firmware : Vigor2600 Plus series annex A 2.5.1_H in.

Downloadsnelheid is 840KB/s strak, stabiel en snel.

Uploadsnelheid is wat minder dan de 2600 (non plus) 90KB/s, ik denk zelf dat het aan de Firmware ligt aangezien deze H is en ik de Normal versie gebruikte op me 2600 (non plus).
Probeer eens de UK2 versie, werkte goed bij mij.

• Chutney
mhr-zip schreef op 16 september 2004 @ 13:43:
[...]

Probeer eens de UK2 versie, werkte goed bij mij.
Thanks voor de info. Ik draai nu Firmware Version : 2.5.4

Gewoon de Annex A (normal). Lekker rap alles up is wat gestegen zelfs.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   DS maximum Rate         :  8480000 bps   US maximum Rate      :   992000 bps
   NE Current Attenuation  :    13.0  dB    Cur SNR Margin       :     7.5  dB
   Far Current Attenuation :     9.0  dB    Far SNR Margin       :     7.0  dB

Merkwaardig genoeg is die DSLAM chip veranderd van Globespan naar Nokia. Ik hoop dat ze voor de BaByXL users snel met een goede oplossing komen. Ik zal binnenkort ff bij een maatje testen of ik de zelfde probz heb als jullie via BaByXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Heeft iemand enig ID wat ik met deze functie kan?

Internet Access Setup -> Multi-PVCs -> QoS Type.

Quality Of Service.. alleen zeggen die afkortingen waar men uit kan kiezen mij niet zoveel. Het staat nu op UBR, lampje op de modem zelf is ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
ik heb aansluitend op dit topic ook ff een vraagje, ik heb dus ook een draytek vigor 2600 en wat dus heel stom is, sinds dat ik die gebruik is de P2P (peer to peer) snelheid vaak heel laag.

dit herken ik dus bijvoorbeeld als ik upload of download via msn naar iemand, dan gaat ie eerst snel, en dan na paar seconden ineens heel traag en krijg je boven in je msn scherm een bericht van "vind uit hoe het komt dat je verbinding traag is" daar klik ik dan op maar daar heb je dus werkelijk nix aan, met kazaa merk ik het ook omdat ie heel vaak op "more sources needed" gaat, dit heb ik echter niet als ik gewoon mijn oude modempje gebruik, ik denk dat het met een instelling te maken heeft maar ik kan niet vinden waar of wat.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
1nsane schreef op 17 september 2004 @ 16:25:
ik heb aansluitend op dit topic ook ff een vraagje, ik heb dus ook een draytek vigor 2600 en wat dus heel stom is, sinds dat ik die gebruik is de P2P (peer to peer) snelheid vaak heel laag.

dit herken ik dus bijvoorbeeld als ik upload of download via msn naar iemand, dan gaat ie eerst snel, en dan na paar seconden ineens heel traag en krijg je boven in je msn scherm een bericht van "vind uit hoe het komt dat je verbinding traag is" daar klik ik dan op maar daar heb je dus werkelijk nix aan, met kazaa merk ik het ook omdat ie heel vaak op "more sources needed" gaat, dit heb ik echter niet als ik gewoon mijn oude modempje gebruik, ik denk dat het met een instelling te maken heeft maar ik kan niet vinden waar of wat.
Euhm... je kan 2 dingen doen.

1. Portmappen van MSN filetransfer

2. Je modem upgraden naar de nieuwste Firmware als je geen zin hebt om te portmappen. Vaak zit er in de nieuwste Firmware support van UPNP van MSN, ICQ e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Chutney schreef op 17 september 2004 @ 16:36:
[...]

Euhm... je kan 2 dingen doen.

1. Portmappen van MSN filetransfer

2. Je modem upgraden naar de nieuwste Firmware als je geen zin hebt om te portmappen. Vaak zit er in de nieuwste Firmware support van UPNP van MSN, ICQ e.d.
eeh ik denk dan dat upgraden het beste is, maar ik ben hier echt totaal n00bish in, hoe kan ik dat het beste doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
1nsane schreef op 17 september 2004 @ 16:42:
[...]

eeh ik denk dan dat upgraden het beste is, maar ik ben hier echt totaal n00bish in, hoe kan ik dat het beste doen??
Probeer eerst gewoon is te portmappen, dat lijkt mij een stuk handiger dan te firmware upgraden zeker als je n00bish bent hier in.

Je zou het zoals op dit plaatje staat kunnen doen. Als ik me niet vergis zijn dat de poorten die je open moet zetten voor MSN filetransfer.

Vul wel even jou IP in van de pc die je wilt openzetten.. lijkt me wel zo handig.

Je vind dit scherm onder NAT Setup -> Open Ports Setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Chutney schreef op 17 september 2004 @ 16:57:
[...]

Probeer eerst gewoon is te portmappen, dat lijkt mij een stuk handiger dan te firmware upgraden zeker als je n00bish bent hier in.

Je zou het zoals op dit plaatje staat kunnen doen. Als ik me niet vergis zijn dat de poorten die je open moet zetten voor MSN filetransfer.

Vul wel even jou IP in van de pc die je wilt openzetten.. lijkt me wel zo handig.

Je vind dit scherm onder NAT Setup -> Open Ports Setup.
many thanks dude, zijn dat btw ook de poorten voor kazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
1nsane schreef op 17 september 2004 @ 17:14:
[...]

many thanks dude, zijn dat btw ook de poorten voor kazaa?
Kazaa...dat zou volgens mij gewoon moeten werken, kan het niet bevestigen aangezien ik geen kazaa gebruik :).

Verwijderd

Hier ook een Vigor 2600 user via BabyXL (2048/1024). Ik heb ook verschillende firmwares gebruikt, maar mijn modem traint niet hoger dan 89600 (upload) wat nog heel erg onstabiel is...Upload komt dan niet hoger dan 35 á 40 :? en de hele tijd disconnects met de G.DMT modulatie (met T1.413 geen problemen, maar hele lage upload).

Ik heb nu 2.5_H erop staan en ik moet zeggen dat ik wel redelijk tevreden ben hierover. Download is goed, maar upload is nog niet zoals het zou moeten zijn.... Hij is nu wel superstabiel, hij staat nu meer als 6 dagen te draaien zonder dat de verbinding een keer weg was...

Misschien zou je die eens moeten proberen, zodat je in ieder geval weer een stabiele verbinding hebt?

Mijn specs:

Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME
DS Actual Rate : 2240000 bps US Actual Rate : 672000 bps
DS maximum Rate : 10400000 bps US maximum Rate : 800000 bps
DS Path Mode : Interleave US Path Mode : Interleave
NE Current Attenuation : 6.5 dB Cur SNR Margin : 26.5 dB
DS actual PSDM(C) : 00000002 US actual PSDM(R) : 00003e77
ADSL Firmware Version : 40e2be29
Far Current Attenuation : 7.0 dB Far SNR Margin : 7.0 dB
CO ITU Version[0] : 00b54753 CO ITU Version[1] : 504e0007
DSLAM CHIPSET VENDOR : < GlobeSpan >
INTL, DSTREAM bytes/depth= 2, symbols/codewords = 0, latency= 0*0.25ms.
, USTREAM bytes/depth= 1, symbols/codewords = 0, latency= 0*0.25ms.
CODE, DSTREAM fast parity bytes= 0, fast codeword= 0.
DSTREAM intl parity bytes= 16, intl codeword= 158.
CODE, USTREAM fast parity bytes= 0, fast codeword= 0.
USTREAM intl parity bytes= 16, intl codeword= 104.
Setting>>
Running>>
FDQ : Off, TCM : Off, EC : Off.
ADI ADSL Firmware Version: 40e2be29

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 20:21 ]

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 02:01:
[...]

Hier ook een Vigor 2600 user via BabyXL (2048/1024). Ik heb ook verschillende firmwares gebruikt, maar mijn modem traint niet hoger dan 89600 (upload) wat nog heel erg onstabiel is...Download komt dan niet hoger dan 35 á 40 :? en de hele tijd disconnects met de G.DMT modulatie (met T.1413 geen problemen, maar hele lage upload).

Ik heb nu 2.5_H erop staan en ik moet zeggen dat ik wel redelijk tevreden ben hierover. Download is goed, maar upload is nog niet zoals het zou moeten zijn.... Hij is nu wel superstabiel, hij staat nu meer als 6 dagen te draaien zonder dat de verbinding een keer weg was...

Misschien zou je die eens moeten proberen, zodat je in ieder geval weer een stabiele verbinding hebt?

Mijn specs:

Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME
DS Actual Rate : 2240000 bps US Actual Rate : 672000 bps
DS maximum Rate : 10400000 bps US maximum Rate : 800000 bps
DS Path Mode : Interleave US Path Mode : Interleave
NE Current Attenuation : 6.5 dB Cur SNR Margin : 26.5 dB
DS actual PSDM(C) : 00000002 US actual PSDM(R) : 00003e77
ADSL Firmware Version : 40e2be29
Far Current Attenuation : 7.0 dB Far SNR Margin : 7.0 dB
CO ITU Version[0] : 00b54753 CO ITU Version[1] : 504e0007
DSLAM CHIPSET VENDOR : < GlobeSpan >
INTL, DSTREAM bytes/depth= 2, symbols/codewords = 0, latency= 0*0.25ms.
, USTREAM bytes/depth= 1, symbols/codewords = 0, latency= 0*0.25ms.
CODE, DSTREAM fast parity bytes= 0, fast codeword= 0.
DSTREAM intl parity bytes= 16, intl codeword= 158.
CODE, USTREAM fast parity bytes= 0, fast codeword= 0.
USTREAM intl parity bytes= 16, intl codeword= 104.
Setting>>
Running>>
FDQ : Off, TCM : Off, EC : Off.
ADI ADSL Firmware Version: 40e2be29
Staat hij bij jou nu op T1.413?

Want dan draait hij bij mij ook stabiel. Maar wel lage upload.

Verwijderd

mhr-zip schreef op 18 september 2004 @ 13:05:
[...]

Staat hij bij jou nu op T1.413?

Want dan draait hij bij mij ook stabiel. Maar wel lage upload.
Nee, G.DMT dus....

• mhr-zip
Met firmware 2.5_H....

Alleen is jou upload ook geen streep hoger, als bij de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb nu aan mijn babyxl verbinding een etech modem hangen.

En ik haal nu 7616/832 ipv 7616/640 met de draytek. Dus volgens mij ligt het niet aan mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op 12 oktober 2004 @ 11:13:
Ik heb nu aan mijn babyxl verbinding een etech modem hangen.

En ik haal nu 7616/832 ipv 7616/640 met de draytek. Dus volgens mij ligt het niet aan mijn verbinding.
Welke versie/kleur van de E-Tech??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 05:31:
[...]

Welke versie/kleur van de E-Tech??? :)
Oei, het is een blauwe, ruil modem van Cistron.

Gewone analoge 4 ports. Staat niet zoveel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
mhr-zip, even firmware 3.46 erop zetten. Op je etech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
[Airwolf] schreef op 23 oktober 2004 @ 13:16:
mhr-zip, even firmware 3.46 erop zetten. Op je etech.
Ja en dan?

1. Er staat al firmware versie 3.46 op.
2. Mijn probleem is dat mijn draytek maar op 640 up synch. Die etech, die haald 832, en dat is een nette waarde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik gok dat we niet veel hoeven te verwachten van Draytek.

Maar BabyXl gaat zijn cisco dslam's vervangen door utstarcom's.

Weet iemand wat een vigor 2600 op zo'n dslam doet? Of enig idee welke (adsl2) modem het wel goed doet op die dslam.

Als ik dan een andere modem koop, wel gelijk een goede. Ook graag weer met vpn ondersteuning. En dhcp ip's vast in te stellen door middel van mac adres.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 03-11-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het idd schandalig. Zo'n duur ding, en dan gewoon geen support leveren zeg maar. Functionaliteiten die nog niet waren geïmplementeerd, maar waarvoor wel geadverteerd werd, en waar ik voor betaald heb.

Voor de 2900 zijn al een paar firware revisies voorbij gekomen in de afgelopen maanden, maar een goed werkende 2600G .. nada, noppes, niënte. Draytek heeft het goed bij mij verbruidt :r

En het is niet alsof ze onwetend zijn.Op het Nederlandse forum is het kennisniveau beneden het vriespunt van stikstof, maar op bv. het Australische forum is (ik meen door een Nederlander zelfs) een uitgebreide uiteenzetting gedaan over het exacte probleem wat hier speelt. Inclusief logs en toeters en bellen. Maar daar wordt volgens mij totaal niks mee gedaan. Draytek doet net alsof hun neus bloedt. En dan hebben ze ook nog het lef te stellen dat je op je eigen forum moet gaan posten ipv die van een ander land. Ja maar daar wordt je totaal genegeerd ... bah bah bah. En dat forum is de helft van de tijd down.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 13:13:
Ik vind het idd schandalig. Zo'n duur ding, en dan gewoon geen support leveren zeg maar. Functionaliteiten die nog niet waren geïmplementeerd, maar waarvoor wel geadverteerd werd, en waar ik voor betaald heb.

Voor de 2900 zijn al een paar firware revisies voorbij gekomen in de afgelopen maanden, maar een goed werkende 2600G .. nada, noppes, niënte. Draytek heeft het goed bij mij verbruidt :r

En het is niet alsof ze onwetend zijn.Op het Nederlandse forum is het kennisniveau beneden het vriespunt van stikstof, maar op bv. het Australische forum is (ik meen door een Nederlander zelfs) een uitgebreide uiteenzetting gedaan over het exacte probleem wat hier speelt. Inclusief logs en toeters en bellen. Maar daar wordt volgens mij totaal niks mee gedaan. Draytek doet net alsof hun neus bloedt. En dan hebben ze ook nog het lef te stellen dat je op je eigen forum moet gaan posten ipv die van een ander land. Ja maar daar wordt je totaal genegeerd ... bah bah bah. En dat forum is de helft van de tijd down.
Opzich heb je aan de ene kant wel gelijk. Maar aan de ander kant:

Over heel de wereld wordt die 2600 verkocht.
Ook in dat kleine nederland.
Daar van is er weer een relatief klein persentage dat babyxl heeft.
Nu gaat heel waarschijnlijk binnen een jaar al die dslam's van babyxl er uit (de eerste zijn al vervangen).

Dus voor hoeveel personen moet die firmware uiteindelijk aangepast worden?

BabyXl gebruikt ook de zelfde cisco dslam's als BBned deed/doet. En daar deden ze het wel goed op, alleen heeft BabyXl waarschijnlijk een andere firmware...

Maar ja, het blijft vet balen, want die modems kosten vet knaken.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 03-11-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen die incompatibiliteit. Dat is het ergste .. maar het feit dat ze die bedragen vragen voor zo'n router, en vervolgens de helft van de verkoopargumenten niet waar maken .. waar is m'n bandwith throttling bijvoorbeeld??? Dat geldt toch voor heel de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 13:29:
Niet alleen die incompatibiliteit. Dat is het ergste .. maar het feit dat ze die bedragen vragen voor zo'n router, en vervolgens de helft van de verkoopargumenten niet waar maken .. waar is m'n bandwith throttling bijvoorbeeld??? Dat geldt toch voor heel de wereld.
Daar heb ik niet zo'n last van want ik heb een gewone 2600 en daar zit het niet op. Maar ik heb ook nog een probleempje met een 2200E bij me vriendin. En dat zorgt alles bij elkaar er wel voor dat ik geen draytek meer koop. Terwijl het in wezen wel een goed product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ik heb dus ook een draytek vigor 2600 (gewoon draad versie) met de volgende firmware specs:

Model
: Vigor2600 annex A
Firmware Version
: v2.1m
Build Date/Time
: Fri Jun 7 18:11:36.94 2002
LAN MAC Address
: 00-50-7F-05-A4-F6

Ik heb HCCNET adsl standard (2240/416 kbit/s)

versie 2.1m dus, ik heb last van de volgende dingen:

voornamelijk met kazaa en msn, belachelijk trage up en download snelheden, bij kazaa vind ie vaak bijvoorbeeld 5 users, en dan springt ie nog gewoon op more sources needed :(. terwijl bij een maat (die notabene adsl light heeft!) prima loopt, altijd flexe results, snelle download enzovoorts, als ik ook mijn alcatel speedtouch usb (die groene rog) weer aansluit, wh00p alles weer supersnel. Toen hoorde ik van firmware upgraden.

Inmiddels weet ik dus wel hoe ik firmware moet upgraden (handleiding @ draytek.nl) maar ik heb geen idee welke versie ik nou zou moeten hebben van de firmware....

anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
1nsane schreef op 05 november 2004 @ 19:15:
ik heb dus ook een draytek vigor 2600 (gewoon draad versie) met de volgende firmware specs:

Model
: Vigor2600 annex A
Firmware Version
: v2.1m
Build Date/Time
: Fri Jun 7 18:11:36.94 2002
LAN MAC Address
: 00-50-7F-05-A4-F6

Ik heb HCCNET adsl standard (2240/416 kbit/s)

versie 2.1m dus, ik heb last van de volgende dingen:

voornamelijk met kazaa en msn, belachelijk trage up en download snelheden, bij kazaa vind ie vaak bijvoorbeeld 5 users, en dan springt ie nog gewoon op more sources needed :(. terwijl bij een maat (die notabene adsl light heeft!) prima loopt, altijd flexe results, snelle download enzovoorts, als ik ook mijn alcatel speedtouch usb (die groene rog) weer aansluit, wh00p alles weer supersnel. Toen hoorde ik van firmware upgraden.

Inmiddels weet ik dus wel hoe ik firmware moet upgraden (handleiding @ draytek.nl) maar ik heb geen idee welke versie ik nou zou moeten hebben van de firmware....

anyone?
  • Wat voor DSL verbinding heb je? -> BBned, BaByXL of KPN??
  • Al je firmware geupgrade, 2.5.4H is al uit -> jij hebt 2.1m
  • De juiste poorten open gegooid? -> zie grote poortmappings verhaal
  • Daarnaast kun je voor msn poorten opengooien of de UPNP modus aanzetten, hierdoor gaan je msn verzendingen wel snel!

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 05-11-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Miki schreef op 05 november 2004 @ 19:59:
[...]
  • Wat voor DSL verbinding heb je? -> BBned, BaByXL of KPN??
  • Al je firmware geupgrade, 2.5.4H is al uit -> jij hebt 2.1m
  • De juiste poorten open gegooid? -> zie grote poortmappings verhaal
  • Daarnaast kun je voor msn poorten opengooien of de UPNP modus aanzetten, hierdoor gaan je msn verzendingen wel snel!
firmware upgrade: ik wil graag weten met welke firmware hij het beste loopt?
poortmapping verhaal: waar vind ik dat ?
msn poorten opengooien: al geprobeerd, heeft voor msn wel ietsje effect
upnp modus? hoe?
DSL verbinding is via KPN

btw thnx voor je reactie :D

[ Voor 7% gewijzigd door 1nsane op 05-11-2004 20:17 ]

Pagina: 1