Toon posts:

Topictitel zelf editen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de meeste fora kan de topicstarter bij het editen van zijn post ook de titel van het topic wijzigen. Waarom kan dat hier niet?

Ik post het hier en niet in het bug/featureforum omdat het ongewijfeld wel in React ingebakken zit, maar het is uitgezet. Ongetwijfeld met de gedachte: "anders wordt het een zooitje" als motief, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.

Who's with me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik vind het wel een goed plan, maar dan bijvoorbeeld max. 1x en dan gedurende de eerste 10 minuten.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Eigenlijk vind ik 't wel goedzo, ik heb veel fora gaan zien waar ze om de paar seconden met een nieuwe titel komen, en ze elke wijzig mogelijkheid aangrijpen om de titel schreeuwender te maken...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 22:27
justmental schreef op 19 januari 2004 @ 20:53:
Ik vind het wel een goed plan, maar dan bijvoorbeeld max. 1x en dan gedurende de eerste 10 minuten.
Dat zou idd erg makkelijk zijn, je ziet vaak genoeg dat er een typo word gemaakt en dat die dan of blijft staan. (Lastig om hem dan terug te searchen) Of er moet een mod aan te pas komen en die zullen ook wel niet al te blij zijn met zulke klusjes.

Die eerste 10 minuten en 1x zou er dan voor moeten zorgen dat dit niet misbruikt word, scheeld de modjes werk en is goed voor de search. Ik ben iig voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Simon schreef op 19 januari 2004 @ 20:54:
Eigenlijk vind ik 't wel goedzo, ik heb veel fora gaan zien waar ze om de paar seconden met een nieuwe titel komen, en ze elke wijzig mogelijkheid aangrijpen om de titel schreeuwender te maken...
Dat kan dus zo worden opgelost:
En eigenlijk ben ik het hier wel mee eens, als je bijvoorbeeld een typvout maakt in je titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Simon schreef op 19 januari 2004 @ 20:54:
Dan mogen bijvoorbeeld alleen mensen met bepaalde rechten het. Zodat een beetje 'niveau'-mensen die optie krijgen waarvan je hoopt dat ze er goed mee omgaan. Bijvoorbeeld bij SG-toegang ook topictitel-edit toelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
dat vind ik een goed idee, was ook het eerste wat hier omhoog kwam. dan krijg je niet van die troeptopics waar Simon het over heeft, maar je kunt wel makkelijk titels fixen bij een typo :)
Silent Thunder schreef op 19 januari 2004 @ 21:03:
[...]

Dan mogen bijvoorbeeld alleen mensen met bepaalde rechten het. Zodat een beetje 'niveau'-mensen die optie krijgen waarvan je hoopt dat ze er goed mee omgaan. Bijvoorbeeld bij SG-toegang ook topictitel-edit toelaten?
beetje flauw imho. hoeveel typo's je maakt is niet afhankelijk van je xs op het forum hoor, en als je hem verschreeuwt heb je zelf een probleem, aangezien je het maar 1x kan als het uitgevoerd wordt zoals Airwolf, justmental en ik opperden :)

[ Voor 43% gewijzigd door G33rt op 19-01-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Je kunt mensen blijven wijzen op de topicreport om een mod te hinten over het wijzigen van die titel. Lijkt me verstandiger dan het aan de topicstarter zelf overlaten en al zeker niet als ze het gedurende de hele tijd kunnen.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CyberSnooP schreef op 19 januari 2004 @ 21:21:
Je kunt mensen blijven wijzen op de topicreport om een mod te hinten over het wijzigen van die titel. Lijkt me verstandiger dan het aan de topicstarter zelf overlaten en al zeker niet als ze het gedurende de hele tijd kunnen.
Daarom slechts 1x binnen een zéér beperkte tijd.
Ik vind 3-minuten ofzo anders ook wel genoeg :)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mizitras schreef op 19 januari 2004 @ 21:29:
[...]

Daarom slechts 1x binnen een zéér beperkte tijd.
Ik vind 3-minuten ofzo anders ook wel genoeg :)
agreed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Gewoon 1x lijkt me beter. Misschien zelfs 2x. Geen tijdslimiet iig.
Kan je bijv. na een paar maanden je topic kicken en er zelf 'Update' ofzo achter plakken. Dit is met veel topics best handig imo.

Overigens is dit volgens mij al vrij vaak langs gekomen hier ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Aikon op 19-01-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je een topic-report doet, dan wijzigen de weledele heren moderators dat graag voor je O-) is gebleken toen dat eerder aan de orde kwam. Bijkomstigheid: zo wordt alles ook nog eens op orde gehouden wat min of meer, schrijffout makende en stoute en/of irritante users verkeerd deden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nalees op typ-fouten vergeet ik om één of andere stomme reden altijd de topictitel te controleren. Juist dan ben ik nog enthousiast en typ ik te snel met mijn gedachten al bij het verhaal.
Juist daar zit dus altijd wel een typfout.

De mogelijkheid om de titel te editten, kan misbruikt worden als een verkapte kick, een manier om opnieuw de aandacht op jouw topic te vestigen dus. Daarom ga ik dus met Mizitras mee. Als je je topictitel kunt wijzigen, wat op zich handig kan zijn, dan 1x en alleen binnen drie minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het overgrote deel van de titeledits die ik doe zijn niet vanwege een kliene tpyo maar omdat er een erg vage OF SCHREEUWERIGE?????!! titel wordt gebruikt. Iemand die dat doet zal niet binnen x minuten opeens een duidelijke titel verzinnen. Max. 1 keer aanpassen is misschien wel wat maar ik denk dat de code daar voor aanpassen een beetje overdreven is, zeker aangezien er (in WOS en SA) amper tot geen TR's zijn van de topicstarters zelf zijn over de titel.

En inderdaad is een TR ook zo gedaan. Doen we als bonus nog een spell- en relevantiecheck ook voor je :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar welke moderator gaat er nu de moeite nemen om typo's in de topictitel aan te gaan passen. Misschien als je er een topic report om doet, maar wie gaat zoiets nou weer doen om een typfout.

Toen ik in de vorige HK bijvoorbeeld "geef een cijfer aan de icon van de persoon voor je" (jaja, heel orrigineel was ie) had aangemaakt, werd de typo die er in zat nooit er uit gehaald (niet dat dat verder zo traumatiserend was hoor).
Sterker nog, in deel II werd de typo overgenomen, met als argument dat die ook bij Deel I in de titel stond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 23:16:
Maar welke moderator gaat er nu de moeite nemen om typo's in de topictitel aan te gaan passen.
Je onderschat de bereidwilligheid van de moderators. Ik denk dat in de HK, waar relatief veel wordt gepost, met het e.e.a. wat makkelijker wordt omgegaan.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51

SmartDoDo

Woeptiedoe

Misschien als je er een topic report om doet, maar wie gaat zoiets nou weer doen om een typfout.
/me SmartDoDo meldt :Y)

Ik doe er gerust een TR om. Een duidelijke en correcte topictitel is wel zo netjes en mijn ervaring is dat moderators die best aan willen passen :)

Ik snap op zich wel dat mensen graag zelf een foutje in een topictitel willen kunnen veranderen, maar je zit met de kans dat er ook misbruik van gemaakt wordt. Als ik dan zie hoe vaak een topititel aangepast moet worden dan denk ik dat het net zo goed of beter gewoon via een TR door een moderator kan worden gedaan. Zie het zo, het houdt ze van de straat :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

de meeste mods zien een typo echt wel, en die passen dat zeker wel aan. Ik kan het in ieder geval niet aanzien als er een d/t fout gemaakt wordt bijv.... die pas ik standaard aan.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

momania

iPhone 30! Bam!

Idd, standaard spelfouten pas ik altijd gewoon aan, zonder verder melding oid.
En ik sluit met verder bij F_J_K aan dat de echt foute titels vaak van users afkomen die toch niet hun topic titel zullen wijzigen. En we zijn altijd wel graag van dienst om op een TR te anticiperen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mij lijkt het vrij zinloos om ons users het recht te geven de topictitel aan te passen. Ervaringen op fora waar dit wel een mogelijkheid is werd ik als mod destijds helemaal gek van het aanpassen van topictitels omdat de titels na verloop van tijd langer dan lang worden Denk ik bijv. aan de 'BrEeZaH' generatie, met allerlei rare frutsels omdat ze verveeld raken.( niet stigmatiserend bedoeld overigens) en/of steeds meer info gaan bevatten, waardoor het dus een soort verkorte statpost wordt.

Binnen tien minuten zie ik op zich wel wat in, in het voordeel van Tweakers die zo punctueel mogelijk willen zijn. Echter roept dit ook weer de neiging om de titel na een paar posts compleet te veranderen en zo het topic om te gooien. Modjes kunnen dit prima af volgens mij :P

Overigens komt dit neer op 't zelfde neer als de basic-line die ik in security leg als beheerder. Als een user een recht niet nodig heeft, waarom zou je het hem geven. Er zijn genoeg modjes om de boel op orde te houden/aan te sturen waar nodig. En als deze het niet snelgenoeg zien is het handje er altijd nog. In mijn ogen een hele goede hulp tegen de (voor sommigen frustrerende) irritatie die een verkeerde/opdringerige topictitel/startpost kan veroorzaken.

[ Voor 23% gewijzigd door sanfranjake op 20-01-2004 01:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

* curry684 fixt ook diverse topictitels per dag in P&W, kleine moeite hoor :)

Ik stoor me er alleen als hoognodige informatie (taal/platform) afwezig is of ik zelf een topictitel compleet mag bedenken, maar verduidelijken/inkorten/corrigeren doe ik in 1 moeite door.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er eigenlijk ook wel voor, en dan niet tijdgebonden maar gewoon iemand de mogelijkheid geven om 1x te editen... Kun je er ook nog eens een keer update of opgelost in knallen, is mega handig tijdens het zoeken (zie het voor je, allemaal topic titels met *opgelost* in de titel (of niet :P) over het topic waar je zoekt). Da's toch veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller zoeken als je alleen maar snel naar een oplossing voor een prob opzoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30
Dit is al super vaak naar voren gekomen (ook door mij ja :P ). Om even een een grappig maar zeer belangrijk stukje te citeren:
ik zie het al gebeuren

ik open topic: wie is gek op sex?
allemaal antwoorden: ikke ikke ikke ikke
ik verander topictitel naar: wie is er homo?

damn.. daar zou ik lol mee kunnen hebben
© Juggernaut

Nu zou je het bijv wel in HK uit kunnen zetten enzo, maar dit gaat dus wel degelijk problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
internetinfo schreef op 20 januari 2004 @ 17:42:
Dit is al super vaak naar voren gekomen (ook door mij ja :P ). Om even een een grappig maar zeer belangrijk stukje te citeren:

[...]

© Juggernaut

Nu zou je het bijv wel in HK uit kunnen zetten enzo, maar dit gaat dus wel degelijk problemen opleveren.
kzou er nog steeds veel lol mee kunnen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 01-10 12:06

Dido

heforshe

Maar welke moderator gaat er nu de moeite nemen om typo's in de topictitel aan te gaan passen. Misschien als je er een topic report om doet, maar wie gaat zoiets nou weer doen om een typfout.
LuNaTiC schreef op 19 januari 2004 @ 23:21:
de meeste mods zien een typo echt wel, en die passen dat zeker wel aan. Ik kan het in ieder geval niet aanzien als er een d/t fout gemaakt wordt bijv.... die pas ik standaard aan.
En ik doe dat ook :)
Ik ben altijd blij verrast als users er een TR voor maken, en doe het zelf ook wel in de fora waar ik niet kan modden.

De titel aanpassen is echt maar een kleine moeite voor een mod, hoor.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30
Juggernaut schreef op 20 januari 2004 @ 18:23:
[...]

kzou er nog steeds veel lol mee kunnen hebben :P
:) die had ik al verwacht ja

Maar lijkt me wel duidelijk enzo, ookal waren de eerste replies nogal positief, is al vaker aan de orde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
internetinfo schreef op 20 januari 2004 @ 17:42:

[...]

© Juggernaut

Om dit soort dingen te voorkomen zou je het in de HK uit kunnen zetten, mits mogelijk.

Buiten de HK gebeuren dit soort dingen toch niet denk ik, nu wordt er ook niet gekloot met vage titels. :)
Pagina: 1