Toon posts:

[XP] RDP naar andere XP bak wel, naar 2000 Server niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem waar ik niet uit kom, ik kan vanaf mijn werkstation (Windows XP pro) wel een rdp sessie starten naar een andere XP pro machine maar niet naar mijn Windows 2000 Server met TS (op application mode). Vanaf een 98 werkstation werkt dit echter weer wel.

Ik krijg je volgende melding:
De client kan geen verbinding met de externe computer tot stand brengen.

De meest waarschijnlijke oorzaken van dit probleem zijn:
1) De externe computer is niet op externe verbindingen voorbereid.
Onzin ik kan vanaf m'n werk inloggen en vanaf een 98 machine thuis
2) Het maximale aantal verbindingen op de externe computer is overschreden.
Deze staat ongelimiteerd, vanaf m'n werk hangen we er soms wel met z'n 8én in om te msnén.
3) Er was sprake van een netwerkfout toen u de verbinding wilde maken.
Een netwerk fout, ik ben op het domein ingelogged en kan gewoon msnén+internetten en bij m'n files op de server komen

Ik heb met gpedit.msc in de groups policy gekeken en een aantal dingen verandert maar niks mocht baten, iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Basic troubleshooting:

- Kan je telnetten vanaf je XP PC naar poort 3389 van die PC ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit kan niet (Putty zegt Network error: Software caused connection abort)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:27:
Nee dit kan niet (Putty zegt Network error: Software caused connection abort)
Dan denk ik aan een firewall op je XP machine.

Verwijderd

Topicstarter
Voor uitgaande poorten?
Maargoed, XP firewall staat uit en verder draai ik geen firewall software.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Raaaar, maar dat wist je al.

Het lijkt erop dat de server wel TSE accepteert, maar geen RDP. Terwijl dat in beginsel op hetzelfde gebaseerd is.

Kijk even hier:

http://hem.fyristorg.com/vera/IT/TS_connectivity.htm

Krijg je op de server niet toevallig een licentie melding??

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ik heb ff gekeken in de event viewer en er staan een aantal meldingen met:

------------------------------
Event:

Date: 19-1-2004 Source TermService
Time: 13:36 Category: None
Type: Warning Event ID: 1004
User: N/A
Computer: SERVER

Description:
The terminal server cannot issue a client license.
------------------------------

Hoe verkrijg ik een nieuwe licentie voor m'n XP machine?
Ik dacht nml. dat de server deze automatisch uitdeelde, uit m'n hoofd heb ik de licentie per seat gezet ipv per cal anders was het niet ongelimiteerd.

• THX
  • Niet online

THX

Inderdaad, Windows 2000 'geeft' aan Windows XP clients een ingebouwde licentie uit.

Zie voor jouw probleem:

http://support.microsoft.com/?kbid=323597

Wellicht dat dat helpt. Effe register hacken! :7

[ Voor 35% gewijzigd door THX op 19-01-2004 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dit heeft geen effect.

• THX
  • Niet online

THX

Hmmm,

Server heeft alle updates? Is toch niet een ge-update-te Windows NT4? Herstart na register aanpassing???

Sorry, ik zou nog kunnen verder moeten zoeken a €108,- per uur... 8) :*)

Ahum
Tja, als je van je hobby je werk maakt...
Toch maakt dit soort meldingen het werk interessant, ook al heb je helemaal niets aan deze info....
/Ahum

Verwijderd

Topicstarter
Behalve Internet Explorer 6, DirectX 9.0b en Windows Media Player 9 heeft de server alle updates.

Het heeft altijd gewerkt maar ik weet niet waarom het nu niet werkt.
Ik dacht eerst dat het een lokaal probleem was, ik kan het nu niet testen vanaf andere XP machines want iedereen ligt te slapen :)

edit: Andere 2000 servers kom ik wel in.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 00:06 ]

• THX
  • Niet online

THX

OK. :O :Z

Ik kijk morgen in dit topic, hoe het je verder vergaat.

Verwijderd

Draait er een TS license service, en is deze geactiveerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net even via een XP Home laptop geprobeerd, daar vandaan kan ik wel connecten. Ik denk dus echt dat het een lokaal ipv server probleem is.
/edit: Hij is inderdaad niet meer geactiveerd :S er staat nu All Servers en dan meot ik naar een license server connecten. Toch vaag dat ik ik overal vanaf kan connecten behalve mijn eigen XP machine.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 08:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 08:03:
Toch vaag dat ik ik overal vanaf kan connecten behalve mijn eigen XP machine.
Nadat het 90 dagen priciepe om is, MOET er een TS license service draaien en geactiveerd zijn, ongeachte het client OS.
Zolang de client win2k or XP pro is, hoeven er geen TS cals toegevoegd te worden, dus is gebruik gratis, maar activering is wel verplicht.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:13:
[...]

Nadat het 90 dagen priciepe om is, MOET er een TS license service draaien en geactiveerd zijn, ongeachte het client OS.
Zolang de client win2k or XP pro is, hoeven er geen TS cals toegevoegd te worden, dus is gebruik gratis, maar activering is wel verplicht.
Nou MOET, het werkt toch nog behalve voor m'n eigen machine ;)
Win2K of XP Pro mag er dus "gratis" op?

Activering van een TS server is mijn eigen keuze denk ik, heeft dit ook daadwerkelijk met het probleem te maken?

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:46:
Activering van een TS server is mijn eigen keuze denk ik, heeft dit ook daadwerkelijk met het probleem te maken?
Lees eventjes:
http://www.microsoft.com/...owtobuy/pricing/tsfaq.asp door - activeren is niet echt een keuze als je het product wil blijven gebruiken.

Waarom die andere wel werken snap ik niet zo goed - zou het kunnen zijn dat die PC's ooit aan een andere terminal server hebben geconnecteerd?
Of misschien hebben die PC's ook een tijdelijke licentie en is het maar afwachten tot die ook 'expiren'?

Overigens - in administrative mode heb je geen licentie nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet snap, deze PC is net vorige week zondag geinstalleerd... tijdelijke licentie nu al voorbij :D

Administration mode kun je maar alleen als Administrator 1x inloggen, dat moet ik niet ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:06:
Wat ik niet snap, deze PC is net vorige week zondag geinstalleerd... tijdelijke licentie nu al voorbij :D
Nee - wat ik bedoel is dat je gewoon geen tijdelijke licentie meer krijgt omdat je server-kant verlopen is :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:06:

Administration mode kun je maar alleen als Administrator 1x inloggen, dat moet ik niet ;)
In remote administration mode kan je twee concurrent connecties maken.

• THX
  • Niet online

THX

kwiebus schreef op 20 januari 2004 @ 20:26:
[...]

In remote administration mode kan je twee concurrent connecties maken.
Klopt. Wat ik zelf met Windows 2003 server doe, is de *.RDP file met notepad editen en de volgende regel toepassen:

connect to console:i:1

Dan kun je zonder een remote pakket als Netop, PcDuo, PcAnywhere de draaiende console desktop overnemen. Is vooral handig als je op de server nieuwsgroepen aan het leeghalen bent en effe via je werk wil kijken hoe het ermee staat. Volgens mij kon dit niet met Windows 2000 server. De server locked dan overigens automatisch de console.

Verwijderd

Topicstarter
Morgen krijg ik terminal services licenties op diskette (had collega van m'n werk nog liggen, misschien dat dat helpt).

Administration mode is geen optie, hij moet echt op application mode draaien.

Ik had het idee om hem te upgraden naar server 2003 maar ik heb alleen NL legaal en die 2000 is UK.

Zit je met Citrix ook aan TS vast of is dit er mee compatible?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:42:
Ik had het idee om hem te upgraden naar server 2003 maar ik heb alleen NL legaal en die 2000 is UK.

Zit je met Citrix ook aan TS vast of is dit er mee compatible?
Voor die win2k3 optie zou ik eerst maar eens het nieuwe licensing model erop nalezen, voordat je eraan begint. (in de categorie huidige ts calletjes in de vuilnisbak)
http://www.microsoft.com/...overview/termservlic.mspx

Citrix is een add-on voor TS. NAAST de citrix licensing, is het volledige normale TS licensing model van kracht. Dubbelop dus $$.
Pagina: 1