Ik heb een pc met win2k3 server en winXP. Ik ben op zoek naar een stukje software dat het mogelijk maakt om te kiezen met welk OS het systeem opstart. Ik gebruik bijna altijd remote desktop, het moet dus een windows programma zijn. Iemand een idee?
Je wilt kunnen kiezen welk OS opstart, vanuit een OS?
Zonder zoiets als VMWare gaat dat niet lukken.
www.vmware.com
Is denk ik geen oplossing voor je. Hiermee kan je een virtueel OS binnen een OS draaien. Zie het als Windows in een window van een andere Windows
Is denk ik geen oplossing voor je. Hiermee kan je een virtueel OS binnen een OS draaien. Zie het als Windows in een window van een andere Windows
Wat bedoel je inderdaad met het opstarten van 2 Windows OS'en ?
De bootloader van Windows lijkt me prima voldoen. Als je Windows server 2003 na XP insstalleert. De oudste versie eerst.
Dit maat een automatisch bootmenutje aan wat je later weer kunt aanpassen in de file 'boot.ini'.
Als je de tweede als Virtuele machine wil draaien is VM Ware of Microsoft Virtual PC misschien een idee.
Ook had je met de search veel kunnen vinden. Bijvoorbeeld met [search=multi boot windows]
Is al ontzettend vaak voor gekomen. En [search=virtual pc]
De bootloader van Windows lijkt me prima voldoen. Als je Windows server 2003 na XP insstalleert. De oudste versie eerst.
Dit maat een automatisch bootmenutje aan wat je later weer kunt aanpassen in de file 'boot.ini'.
Als je de tweede als Virtuele machine wil draaien is VM Ware of Microsoft Virtual PC misschien een idee.
Ook had je met de search veel kunnen vinden. Bijvoorbeeld met [search=multi boot windows]
[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 19-01-2004 20:45 ]
Niet helemaal. Ik wil als ik in windows zit (welke van de 2 dan ook) via een programmatje kunnen kiezen welke OS wordt opgestart als ik reboot. Ik snap dat je tijdens het opstarten kan kiezen, maar daar heb ik niks aan als ik niet achter de pc zit maar inlog via remote desktop.
Zou ik in de boot.ini gewoon de primairy opstart veranderen
En dan rebooten. Vergeet niet om 'm iedere keer weer terug te zetten als dat gewenst is 
Programmatje ervoor zou ik zo niet weten ...
Programmatje ervoor zou ik zo niet weten ...
[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 19-01-2004 20:55 ]
Verwijderd
kun je niet 2 boot.ini bestanden maken?
boot.ini versie 1 start je ene OS op als default.
boot.ini versie 2 start je andere OS op als default.
1)copy /y winxp.ini c:\boot.ini
2)copy /y win2003.ini c:\boot.ini
en dan een snelkoppeling op het buroblad plaatsen ofzo naar elk van beide commando's
boot.ini versie 1 start je ene OS op als default.
boot.ini versie 2 start je andere OS op als default.
1)copy /y winxp.ini c:\boot.ini
2)copy /y win2003.ini c:\boot.ini
en dan een snelkoppeling op het buroblad plaatsen ofzo naar elk van beide commando's
Als je eerst WIndows XP installeert en daarna W2k3 dan zit er al een bootselector in die te wijzigen is in de boot.ini. Je hebt een default opstart OS en je kan gedurende een in te stellen tijd kiezen uit 1 van de 2. Zoek maar op google op boot.iniVerwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 20:31:
Ik heb een pc met win2k3 server en winXP. Ik ben op zoek naar een stukje software dat het mogelijk maakt om te kiezen met welk OS het systeem opstart. Ik gebruik bijna altijd remote desktop, het moet dus een windows programma zijn. Iemand een idee?
te laat! Zie bbl the 2nd voor de oplossing.
[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 19-01-2004 20:58 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Kladblok?sanfranjake schreef op 19 januari 2004 @ 20:55:Programmatje ervoor zou ik zo niet weten ...
Twee versies maken en kopieren met een .bat bestandje kan ook.
Precies, gewoon de boot.ini aanpassen + batch file.
Maak een paar versies van de boot.ini aan en maak een batch of anderssoortig script om de juiste te kopieren over de echte boot.ini. Zo heb ik het tijden gedaan. Heel eenvoudig, heel snel, geen installatie nodig op een server, etc.
Op microsoft.com (en in de WOS FAQ) staat een goede uitleg van hoe en wat met de boot.ini
Maak een paar versies van de boot.ini aan en maak een batch of anderssoortig script om de juiste te kopieren over de echte boot.ini. Zo heb ik het tijden gedaan. Heel eenvoudig, heel snel, geen installatie nodig op een server, etc.
Op microsoft.com (en in de WOS FAQ) staat een goede uitleg van hoe en wat met de boot.ini
offtopic:
Gewoon boot selctor is natuurlijk met elke boot manager te doen, dus kleine titeledit
Gewoon boot selctor is natuurlijk met elke boot manager te doen, dus kleine titeledit
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 20-01-2004 11:17 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
PartitionMagic heeft een Boot Selector (Gewoon een maakt de geselecteerde partitie actief en rebooten die hap)
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Pagina: 1