autospeakers wattage

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44380

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een autoradio gekocht maar nu heb ik van die knakenkwaliteit speakers in mijn auto. Ik ben niet van plan mijn auto om te bouwen tot zo`n stuiterende bassbox, maar ik wil gewoon een beetje mooi geluid. Ik ben ook niet van plan er een versterker in te bouwen.

Mijn vraag is nu of het zin heeft er 200 watt speakers in te leggen als mijn radiouitgang maar 4 x 50 Watt is.

Alvast thx for the info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 09:50

JT

VETAK y0

Zelfde vraag als: zou het zin hebben om PC3200 geheugen in een PC2100 mobo te zetten.

Heb je al zelf naar speakers geluisterd ? Want er is niks zo subjectief als speakerklank en wat jij er van vind.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 18:52
Luidsprekers zullen nooit meer kunnen krijgen dan de versterker kan leveren. Ze zullen dus "maar" 50 watt krijgen, maar geloof me, in een kleine ruimte als een auto wil je echt niet zoveel hebben. Als de ruiten niet kapot springen, zal je de deuren er wel uitblazen. Het maximale (!) vermogen zegt (zeker in de auto) heel weinig.
Ik denk dat een beetje speaker wel een aardig geluidje wegzet in de auto, je gaat namelijk niet in de auto zitten om te luisteren naar de openheid, of muzikaliteit van je speakers ;) .

Als je naar speakers gaat luisteren, dan kun je je misschien vergissen in de bassen. Als ze in een grote ruimte als een winkel een beetje zwak en zacht klinken, dan zal het in de auto wel goed gaan, denk ik. De bassen vullen de auto beter. In een doorsnee auto gaan de deuren ook een beetje meekraken met de muziek..., dus zo heel veel bass is ook niet lekker ;(

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Gelukkig is die 4x50 in het echt maar 4x17W RMS ongeveer en die 200W speakers zullen ook maar iets van 20W RMS zijn. Gaat allemaal prima werken in ieder geval. Hard zat, de hoeveelheid laag zal waarschijnlijk wel tegen vallen.