[alg] printen voor linux community

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ja ik wist niet beter wat voor topictitel ik moest nemen maar okay :)

ik werk dus bij een drukkerij annex copyshop

Ik ben bezig met ons nieuwe bedrijfswebsite, en een betere wereld begint bij jezelf dacht ik. En een linux gebruiker zal ook drukwerk, afdrukjes nodig moeten hebben :)

Dus ik ben bezig gegaan met pagina gewijd aan het aanleveren van bestanden van een linux PC naar ons toe.

http://heko.dnsalias.net/index.php?id=18

Zou hier eventueel in de toekomst markt voor zijn? Ik denk toch als we willen dat Linux een beetje marktaandeel zal krijgen dat dingen als dit waarmee ik bezig ben vaker zal moeten voorkomen...

ik dacht laat ik er een topic aan wagen, mocht dit niet wenselijk zijn dan moderators ga uw gang :)

Verwijderd

M4RTiN schreef op 19 januari 2004 @ 20:19:
ja ik wist niet beter wat voor topictitel ik moest nemen maar okay :)

ik werk dus bij een drukkerij annex copyshop

Ik ben bezig met ons nieuwe bedrijfswebsite, en een betere wereld begint bij jezelf dacht ik. En een linux gebruiker zal ook drukwerk, afdrukjes nodig moeten hebben :)

Dus ik ben bezig gegaan met pagina gewijd aan het aanleveren van bestanden van een linux PC naar ons toe.

http://heko.dnsalias.net/index.php?id=18

Zou hier eventueel in de toekomst markt voor zijn? Ik denk toch als we willen dat Linux een beetje marktaandeel zal krijgen dat dingen als dit waarmee ik bezig ben vaker zal moeten voorkomen...

ik dacht laat ik er een topic aan wagen, mocht dit niet wenselijk zijn dan moderators ga uw gang :)
Als je het gevoel hebt dat je je in een grensgebied bevindt, waarom vraag je het dan niet van te voren bij een modje, ipv. een gok te wagen?

Ik kom verder op die bewuste link nou niet echt bruikbare informatie tegen die specifiek Linux gerelateerd is. Sorry, ik vind het niet bruikbaar of interessant.

Probeer het eens in A61 of SG maybe?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 20:29 ]

• M4RTiN
had misschien wel een idee geweest ja, vond dit makkelijker :P

het is allemaal wat beknopt nu maar het gaat meer om het principe om zo een dienst te verlenen aan de linux community. tenminste ik krijg zat documenten van een thuisgebruiker aangeleverd, dit zou in de toekomst hetzelfde kunnen worden maar dan voor linux toch? :)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja,
ik denk dat je in een vraag voorziet.

2 comments:
1) Kijk eens naar Inkscape: een fork van Sodipodi die er wezen mag :)
2) Ik mis Latex :?

• M4RTiN
hmm LAtex, wel van gehoord maar hoe werkt het precies? wat voor type bestand is het?

• Larry4
  • Niet online
M4RTiN schreef op 19 januari 2004 @ 20:32:
hmm LAtex, wel van gehoord maar hoe werkt het precies? wat voor type bestand is het?
LaTeX is gewoon een text bestandje met opmaak en layout
www.ntg.nl/doc/oostrum/latexhnd.pdf is een introductie
Meestal is het erg handig in gebruik voor wiskundige notatie endergelijke.

maar je kunt ook nauwkeurig met extra pakketten de layout heel nauwkeurig defineren en daar dvi/ps/pdf van maken

• M4RTiN
dat valt wel te exporteren naar PS/PDF denk ik, daar zal ik dan ook wel een kopje aanmaken, LATEX zie ik wel vaker staan ja tussen de documenten.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Onder *nix kan je quasi alles naar Postscript krijgen. Dus als je daar support voor hebt is alles kits ;)

LaTeX (na compilatie) is een DVI file die met dvips naar PS worden geconvert.

Btw ik vind het fijn dat je zichtbaar GNU/Linux ondersteunt.

• M4RTiN
bedankt voor je reactie, ik zal morgen de puntjes ff op de i nog zetten. maar indd zowat alles is wel te exporteren naar een postscript. en daar weten wij ons wel raad mee :)

ik ben benieuwd of er ooit wat reactie op komt. Wij drukken op moment al bouwtekeningen af voor een bedrijf wat al helemaal werkt met Qcad, dat draait op linux en windows. Dat gaat erg goed!

Verwijderd

Ik denk dat het een beetje overdreven is, als je gewoon vermeldt op je website dat je EPS/PS/JPG en PDF accepteert als bestandsformaten is dat meer dan genoeg.

Haal de website zelf eens door de W3 validator zodat je zeker weet dat je site met iedere moderne browser goed te bekijken is en blijft.

• M4RTiN
het gaat ook een beetje om de ondersteuning, zodat de linux gebruikers weten dat ze net zo welkom zijn als een windows gebruiker...

• odysseus
  • Laatst online: 21-02 22:54

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

"Mits deze namelijk een print functie heeft, dan kunt u de PDF printer selecteren en uw bestand omzetten naar PDF." <== Dat "mits" daar vooraan staat een beetje vreemd en de combinatie met "namelijk" is ook niet helemaal goed. Ik zou deze zin herschrijven :).

Daarnaast inderdaad melden dat postscript prima is, dat is toch wel een standaard formaat voor veel mensen. Eventueel nog PNG, al lijkt me dat niet echt een formaat voor drukkers - maar aangezien je JPEG ook noemt, lijkt PNG me ook wel goed genoeg :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik juich je initiatief toe, er zouden meer bedrijven moeten laten blijken dat ze ook GNU/Linux (onder)steunen.
Als dat de reden is om die pagina te maken is hij bijna perfect.

Ik denk namelijk dat linux gebruikers prima weten met welke bestandsformaten ze ook op Windows machines uit de voeten kunnen. Dus opsomming van pdf, gif en jpg enzo lijkt me voor de doorsnee linux gebruiker niet echt nodig.
Maar ik ga ervan uit dat je pagina vooral is om jezelf te presenteren als GNU/Linux friendly en dat vind ik goed.

BTW is een vermelding als OpenOffice aanwezig natuurlijk wel toegevoegde waarde, aangezien uitwisseling met MS Office niet deugt. Open Office aanwezig is dus duidelijk een selling point.

Verder zou ik kijken of het niet mogelijk is een linux bakkie in dat netwerk te zetten, want dan kan je direct alle eigen formaten ondersteunen, en dat is natuurlijk nog mooier.

Maar zoals je het nu presenteert: ik vind deze pagina al leuk/kewl genoeg om jullie te verkiezen boven een concurrent, dus wat mij betreft werkt het! _/-\o_

PSN ID: Aapzak

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
In principe schrijf je 'in principe' ook als 'in principe' en niet als 'inprincipe' :) .
Verder goed te horen dat Linux een beetje op rukt in de grafische wereld - 'ondersteuning' is allicht een begin! Postscript moet echter zeker vermeld worden lijkt me.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 20:12

MadEgg

Tux is lievvv

Heko m'n favo om-de-hoek-sjop in Dokkum :)
Altijd leuk om te weten dat daar Linux gesupport wordt, als ik nog 's iets nodig heb is dit een extra stimulans om daarheen te komen :)

Verder biedt de pagina niet bijster veel nieuws maar heel goed dat het duidelijk aangegeven wordt dan GNU/Linux ondersteund wordt en idd voornamelijk openoffice.

Tja

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
om eerlijk te zijn denk ik dat een linux gebruiker wel weet hoe hij zijn drukwerk moet aanleveren bij de drukker.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Ja, dat denk ik ook. De startpost lijkt voor mij een beetje op sluikreclame.

• M4RTiN
Bedankt voor alle reakties, sommige zinnen zijn indd krom of andere dingen dubbelop. Dat ga ik verbeteren.

Daarna ga ik me meer verdiepen in de software zelf wat voor problemen er kunnen komen.

Met tips zoals voor windows en word: mensen vergeten fonts bij te leveren ms word vervangt deze door een standaard font waar geen melding voor wordt gemaakt.

Kijk en daar weet je niets van ook al ben je een slimme linux gebruiker niets van als je dit nog nooit eerder hebt gedaan.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Enerzijds vind ik dit een fantastisch initiatief. Alle acceptatie van opensource op bedrijfs niveau is mooi meegenomen. Echter is het zo, dat een topic als dit op tweakers gezien word als spam. Dus gaat er een slot op. Ik wens je veel suc6 met je ondersteuning voor opensource standaarden !!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.