Ik zit erover te denken om een dvd brander te kopen. Nu wil ik graag een backup van mijn huidige dvd collectie maken hoeveel tijd kost het om een dvd 1 op 1 te branden? Hierbij rekening houdend met het feit dat de film omgezet moet worden naar 4.7 gig
Ga er maar van uit dat het minimaal een uur duurt voordat je hm geript hebt, bewerkt hebt en opnieuw gebrand hebt.
Echt een leuke bezigheid is het niet
Echt een leuke bezigheid is het niet
Het overzetten van DVD naar HD duurt bij mij zo'n 1 uur met hercomprimeren meegerekend.
Daarna het branden van een DVD op 2.4 speed is zo'n 20 minuten. 4 Speed is een kwartiertje geloof ik.
Ik zet het rip programma gewoon 's avonds aan als ik ga slapen, merk er verder niets bijzonders aan hoor.
Daarna het branden van een DVD op 2.4 speed is zo'n 20 minuten. 4 Speed is een kwartiertje geloof ik.
Ik zet het rip programma gewoon 's avonds aan als ik ga slapen, merk er verder niets bijzonders aan hoor.
[ Voor 25% gewijzigd door Kleintje81 op 19-01-2004 20:22 ]
rippen duurt het kortst (afhankelijk van je de dvd-rom/brander waarmee je leest) paar minuten.
branden duurt niet zo lang, op 4 speed zo'n kwartier.
en je moet eventueel de boel omzetten naar 4.7 gig.
de vraag daarbij is hoe wil je het omzetten??
wil je het transcoden.. dan ben je in een half uurtje klaar.
wil je hem encoden dan kan dat wel 8 uur duren met een snelle pc.
de tijden zijn niet exact te vertellen als je ons niet verteld wat voor pc je hebt. hoesnel je kan rippen en branden. als je gaat encoden, hoeveel passes je doet.
of je wel wilt encoden.
branden duurt niet zo lang, op 4 speed zo'n kwartier.
en je moet eventueel de boel omzetten naar 4.7 gig.
de vraag daarbij is hoe wil je het omzetten??
wil je het transcoden.. dan ben je in een half uurtje klaar.
wil je hem encoden dan kan dat wel 8 uur duren met een snelle pc.
de tijden zijn niet exact te vertellen als je ons niet verteld wat voor pc je hebt. hoesnel je kan rippen en branden. als je gaat encoden, hoeveel passes je doet.
of je wel wilt encoden.
[ Voor 22% gewijzigd door job op 19-01-2004 20:27 ]
reken dus op ongeveer 1 uur met transcoderen, en 6 á 7 uur als je wilt encoden (5 pass)
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Als ik het goed begrijp-->
Ik ben totaal ongeveer 1 uur kwijt
-15 min rippen met Smartripper
-20/30 min omzetten met DVDShrink
-15 min Branden (4x)
-15 min Branden (4x)
Klopt. Gemiddeld een uur op bovenstaande manier.geforce666 schreef op 19 januari 2004 @ 23:23:
Als ik het goed begrijp-->
-15 min Branden (4x)
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Niet helemaal bedenk ik me net want dvdshrink ript zelf ook
...Ik gebruik anydvd met clonedvd en een kind kan de was doen .. ..origineel in de dvd -reader...lege dvd in de brander ....clonedvd opstarten en zo'n 1/2 uur later heb 'k een backup van m'n dvd
Clonedvd doet het comprimeren etc en laat je ook nog keuze in weglaten audio of subtitles, menu etc..
Clonedvd doet het comprimeren etc en laat je ook nog keuze in weglaten audio of subtitles, menu etc..
[ Voor 26% gewijzigd door scorpio op 20-01-2004 23:32 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Pagina: 1