Ik heb een vraag m.b.t. databinding vanuit een andere dialog. Het gaat om een klant-order systeem. Ik heb een main frame met daarop wat textfieldjes naw gegevens. Nu wil ik via een dialog een klant laten kiezen, selecteerbaar vanuit een datagrid. Nadat er een klant is gekozen uit de datagrid moeten de textfields uit de mainframe automatisch worden bijgewerkt met de juiste gegevens.
Nu heb ik de volgende situatie met wat code als voorbeeld:
Hierbij heb ik dus in de dataset een relatie tussen de klanten en klachten tabel, een dataview en een datagrid. Nu is de klasse SelecteerKlant het dialog frame die de dataview meekrijgt en zo kan ik netjes in datagrid die op het frame staat vullen met de gegevens uit de dataset/dataview van de mainframe.
Maar, nu komt mijn probleem. Hoe kan ik het zo voor elkaar krijgen dat als ik een klant selecteer in de SelecteerKlant dialog, dat automatisch de juiste klant wordt verbonden aan de textfields in de mainframe?
Nu heb ik de volgende situatie met wat code als voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| this.dataSet.Relations.Add("KlantenNaarKlachten",
dataSet.Tables["klanten"].Columns["id"],
dataSet.Tables["klachten"].Columns["klantID"]);
// The DataViewManager returned by the DefaultViewManager
// property allows you to create custom settings for each
// DataTable in the DataSet.
dsView = dataSet.DefaultViewManager;
...
// Grid Databinding
klachtenDataGrid.DataSource = dsView;
klachtenDataGrid.DataMember = "klanten.KlantenNaarKlachten";
selectKlant = new SelecteerKlant(dsView); |
Hierbij heb ik dus in de dataset een relatie tussen de klanten en klachten tabel, een dataview en een datagrid. Nu is de klasse SelecteerKlant het dialog frame die de dataview meekrijgt en zo kan ik netjes in datagrid die op het frame staat vullen met de gegevens uit de dataset/dataview van de mainframe.
Maar, nu komt mijn probleem. Hoe kan ik het zo voor elkaar krijgen dat als ik een klant selecteer in de SelecteerKlant dialog, dat automatisch de juiste klant wordt verbonden aan de textfields in de mainframe?