Toon posts:

Video wel op DVD+R, maar niet op DVD+RW?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een BTC DVD-brander. Ook ben ik in het bezit van een TV kaartje. Wanneer ik nu iets opneem met dit kaartje dan wil ik dat op DVD+RW zetten en afspelen met mijn standalone DVD speler. (Philips DVD 728). Ik heb hier al vele expirimenten mee gedaan, maar ik krijg niet voor elkaar dat mijn DVD Speler de gebrandde DVD+RW leest. Ik heb het toen een keer geprobeerd met een DVD+R. Die doet het wel goed. Is het soms zo dat er geen video op een DVD+RW kan?
Die DVD+RW hebben sowieso al een vervelende uitwerking op mijn systeem. Het duurt bijvoorbeeld tijden voordat ik de verkenner kan openen. (WinXP, AMD XP2600)

Iemand enige tips?

Verwijderd

ondersteunt Je DVD speler wel RW???

Kan best wezen dat het niet werkt op een RW netzo als audio op gewone CDRW Werkt meestal ook niet in een CD speler en wel op de pc

Probeer de RW eens af te spelen op je DVD in je pc!?
of brand hem opnieuw

Verwijderd

Volgens deze link moet je Philips wel DVD+RW kunnen spelen.

http://www.dvdrhelp.com/d...earch=Search&orderby=Name

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 20:24

Majapro

Deventer

probeer eens de bitrate/compatibiliteit instelling in Nero, dat kan alleen met de RW's namelijk < een soort media code die tegen de dvd spelere zegt een dvd-rom te zijn en geen dvd-rw

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD speler ondersteunt inderdaad DVD+RW. Althans, volgens het boekje dat er bij zit. Wanneer ik de RW op de pc probeer af te spelen (met PowerDVD) dan lukt dat de ene keer wel en de andere keer niet.

@promaja: Waar vind ik die instelling in Nero?

Edit:
Ik heb die instelling inmiddels gevonden in Nero Express. Maar helaas, ook dat werkt niet. Windows is bovendien erg lang bezig met de RW. Geen idee wat ie allemaal doet, maar het duurt een hele tijd voordat ik weer iets kan met mijn systeem. Ook de DVD author en brand software crashed regelmatig wanneer ik een DVD+RW schijf er in heb. Kan het aan de schijf liggen? Ik heb het met twee geprobeerd. Welliswaar twee dezelfden, van het merk Nashua.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 21:36 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:28
' t kan weleens aan de media liggen... Nashua staat wat dvd-schijfjes betreft niet bepaald goed bekend. Koop eens Philips of Memorex dvd+rw's (o.a. te koop bij cdrwinkel.com), deze zijn echt veel beter!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus inderdaad aan het schijfje. Heb nu een Philips gekocht en nu werkt het perfect.

Bedankt voor het meedenken!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:28
Graag gedaan! :*)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1