Toon posts:

[Virussen] Hardware stuk maken??

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een paar keer een email gehad met waarschuwingen voor virussen (A virtual card for you -> open deze niet trouwens!!) maar kunnen deze dingen nou een harde schijf permanent stuk maken?? of kunnen wij tweakers het weer maken en de andere mensen niet??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Een virus kan flinke schade aanrichten die niet altijd op te lossen zijn. Meestal kan je er wel wat aan doen als je er op tijd bij bent, maar dat is zeker niet in alle gevallen zo. Installeer een goede firewall en scan regelmatig op virussen en open geen vreemde bestanden/emails, dan is de kans al een stuk minder groot dat je een virus krijgt :)

The devil is in the details.

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:34
:z [google=a virtual card for you]
trouwens, er zijn tegenwoordig erg weinig, zo niet geen, virussen die ingewikkelde en/of gevaarlijke dingen doen. Gewoon een beetje dom zichzelf doorsturen is vaak goed genoeg, en daarvoor hoef je niet eens te kunnen programmeren (bv. a virtual card for you :))

[ Voor 80% gewijzigd door zeekoe op 19-01-2004 19:50 ]

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

Verwijderd

Topicstarter
daar zeggen ze wel dat ze je hdd stuk kunnen maken, maar is dit gewoon taal voor minder slimme mensen :P of kan het egt?? dat was mijn vraag...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vroegah had je bootsector virussen, die afaik je partitie tabel naar de t*ring konden helpen. Maar echt hardware naar de knoppen helpen is er niet bij.

Misschien dat Schouw hierover iets kan melden.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 19:51:
daar zeggen ze wel dat ze je hdd stuk kunnen maken, maar is dit gewoon taal voor minder slimme mensen :P of kan het egt?? dat was mijn vraag...
nee, onmogelijk.
je kan wel info van de schijf wissen enzow.
dan doettie qua software weinig meer omdat er dan gewoon simpelweg neits op staat.
er was geloof ik 1 virus dat je bios probeert aan te tasten.
dat werkte op maar een paar biossen, en dan mislukte het in 90% van de gevallen ook nog eens.
dat virus is nergens meer "in-the-wild" te vinden volgens mij.
dus je kan met een gerust hart virussen openen, zonder dat je HDD er oppeens mee kapt, je videokaart doorbrand of de chippies van je mobo afvliegen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Hier kan je alles vinden of hoaxes: nep virus waarschuwingen om mensen 'bang' te maken. Ik denk dat je daar al een heel eind mee komt.
Met dank aan Ele voor de link :P

Verder zit je ook in het verkeerde forum. SPV gaat over problemen met spellen, niet over andere problemen :)

Dit topic gaat in ieder geval dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.