Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaatjes in de Chieftec Dragon en Matrix zijpanelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Geen idee of ik op de juiste plek post (kan anders een mod een schopje naar t juiste onderdeel geven?)

Ik ga een nieuwe kast kopen om eens flink te modden...
nu viel mijn oog op de chieftec kasten, namelijk de dragon en matrix (big towers).
Echter op de fotos op t internet zie ik in t rechter paneel een of ander gaten patroon, vanwege mijn interesse in een zwarte kast is dit heel lastig te zien...

mijn vraag aan jullie, kan iemand fotos van zijn chieftec dragon en/of matrix kast nemen (rondom) en die hier posten....

eeuh rondom....t gaat mij eigenlijk om de 2 zijpanelen....

aan de linker kant komt toch een window dus dat patroon is wel te verwijderen..
aan de rechter zijde wil ik wat tekst erin dremelen van boven naar beneden dus is t wel van belang of er daar dus van die gatenkaas zit...

dit is geen opzoek post, op de diverse review sites schijnt men te vergeten dat zown kast 2 zij panelen heeft en maakt men alleen wazige foto's van de linkerkant....

een wandelingetje naar de plaatselijke computerboer gaat ook niet, deze hebben namelijk geen chieftec kasten...

als jullie hier op kunnen reageren kan ik mijn case bestellen of een andere uitzoeken, + mod verzinnen :'(

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

hmz, mij lijkt het eerlijkgezegd dat een case symetrische zijkanten heeft op voorwaarde dat het niet premodded is ofzo.

Ik zal ff een kijkje nemen, misschien kan ik iets vinden. Al 1 wazige foto gevonden, ik zoek ondertussen ff verder.

Afbeeldingslocatie: http://www.patenttinet.com/galleria/kuvat/kone_090_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.whynoi.se/images/nc/housings/chieftech.gif

Ik heb dus geen plaatjes gevonden met een rechterkant met gaatjes, maar dat wil dus niet uitsluiten dat het niet kan zijn (mij lijkt het eerder logisch dat ze er *wel* zouden zijn...)

Een vriend van mij die zo n case heeft, en die gaatjes in zen linkerpaneel heeft, zegt mij hier dat er ook gaatjes in zen rechterkant zitten (van de case wel te verstaan :p). Het lijkt er dus op dat het afgangt van welk paneel je aan de linkerkant hebt zitten.

[ Voor 77% gewijzigd door Ibex op 19-01-2004 19:38 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

De laatste keer dat ik die kast in m'n handen had leken die panelen me wel symmetrisch ;)

en zitten er dus geen gaten in aan allebei de kanten

[ Voor 27% gewijzigd door Turkish op 19-01-2004 19:33 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
yup, en het is symmetrisch, ik kan alleen geen foto vinden. Ik heb geen webspace meer over dus echt een pic uppen kan k helaas niet voor je
K heb nl een chieftec dragon fulltower in t zilver, ...

Van boven in de case zijn ze maar 1.5cM dik, onderaan het zijpaneel is dat al ongeveer 10.5cM

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

ik heb de Matrix Big tower versie en d'r zitten allemaal gaatjes in beide zijkanten....

heb helaas geen camera hiero, maar het begint bovenaan met3 gaatjes ongeveer 2mmgroot en 3mm er tussen en het eindigt onderaan met 11 gaatjes, iets minder dan 1 cm uit elkaar...

[ Voor 53% gewijzigd door Apie! op 19-01-2004 19:44 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 19:36
gaatjes aan beide kanten van de case (in de chieftec big tower silver toch :))

zou foto kunnen nemen, maar zus weigert om haren digicam te geven (zoals gewoonlijk :p)

internix.be

Verwijderd

Topicstarter
ph3n1x schreef op 19 januari 2004 @ 19:38:
yup, en het is symmetrisch, ik kan alleen geen foto vinden. Ik heb geen webspace meer over dus echt een pic uppen kan k helaas niet voor je
K heb nl een chieftec dragon fulltower in t zilver, ...

Van boven in de case zijn ze maar 1.5cM dik, onderaan het zijpaneel is dat al ongeveer 10.5cM
je kan m ook ff mailen die pic, gebruik dat msn adres maar in mijn profiel :)

overigens...

na 2 dagen zoeken op t internet heb ik eindelijk wat gevonden pfff.....

http://www.kefk.net/Hardw...Bigtower/Review/index.asp

er zitten dus gaatjes in alle 2 de zijkanten....

ik zeg 1 ding UBERkak

mod flikker ajb een slotje op dit topic (wil t gelijk vergeten en een nwe kast gaan zoeken.....)

Verwijderd

Bij de Chieftec Matrix- en Chieftec Dragon-series ben ik nog geen poreuze rechterzijpanelen tegengekomen. Maar de nieuwe BX-02 series hebben wel 2x 90 mm. plaatsen op het rechterzijpaneel http://www.chieftec.com/products/Workcolor/NewBX.htm

persoonlijk vind ik deze nieuwe BX-series minder interessant dan de Matrix- en Dragon-series.

• Apie!

Apie!

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 19:43:
Bij de Chieftec Matrix- en Chieftec Dragon-series ben ik nog geen poreuze rechterzijpanelen tegengekomen. Maar de nieuwe BX-02 series hebben wel 2x 90 mm. plaatsen op het rechterzijpaneel http://www.chieftec.com/products/Workcolor/NewBX.htm

persoonlijk vind ik deze nieuwe BX-series minder interessant dan de Matrix- en Dragon-series.
ze zijn er wel degelijk hoor. ik heb 't ff opgezocht, maar ik heb de Chieftec MA-01SLD Big-Tower type Matrix, kleur Zilver (ff copy&paste uit de orderbevestiging van toen)

ik heb ook even bij progress.nl gekeken waar ik 'm heb gekocht...plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21791/full.jpg

Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
ja de linkerkant... ik was geintresseerd in de andere kant :)

de post v ibex geeft een midi tower weer..... is misschien ook nog een optie...

al ga ik dan een beetje ruimte gebrek hebben gok ik.... tis zown 15 cm lager denk dat dan mijn wc problemen gaat opleveren....

toch ben ik nog opzoek naar een foto van een zijpaneel....
ergens wil ik die case heel erg graag, dan wordt t een kwestie van om de gaatjes heen modden...

als je een ccfl in je case knalt komt er dan wat door die gaatjes heen? (veel/weinig/niet bekend door mijn grote raam :D )

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 20:00 ]

• Apie!

Apie!

ohja sorry :+

de rechterkant heeft bij mij dezelfde gaatjes

Edit: die gaatjes heb ik aan de binnenkant overigens afgeplakt met alu-folie ivm lucht- en stof aanzuigen...

Edit2:
toch ben ik nog opzoek naar een foto van een zijpaneel....
dat is gewoon een linkerpaneel zonder sluiting en casefan.
als je een ccfl in je case knalt komt er dan wat door die gaatjes heen? (veel/weinig/niet bekend door mijn grote raam :D )
Ik zie op 3 meter afstand zelfs het ik-heb-stroom-ledje van m'n mobo...

[ Voor 100% gewijzigd door Apie! op 19-01-2004 20:08 ]

Blown past falling sands

• Jump
op http://users.pandora.be/monkeytail/chieftec/ vind je enkele fotootjes van 5 minuten geleden. Dus de gaatjes zullen er wel in blijven zitten :)

internix.be

Verwijderd

Topicstarter
dank je :)

kijk...hier heb ik wat aan.....

denk dat ik er toch 1 ga kopen, de gaatjes hebben wel wat (zeker met melkwit perspex erachter en twee groene ccfl's erbij(neem een zwarte kast dan)) :D

zou je ook een close up kunnen maken van je deurtje???... open en dicht van binnenuit etc....

kan ik zien of mijn idee kan gaan lukken....

id = dat middelste stuk met dat rare motief eruit zagen (geschuurd)perspex erin groene ccfl erachter zodat t mooi groen oplicht... zal t eerst testen voor ik t eruit zaag :)

als ik er aan begin zal ik flink foto's maken en een topique op got openen :) als dank voor jullie hulp hehehe

zit mij net wel te bedenken dat ik met al die ccfl's wel een tweede voeding nodig ga hebben GRINN

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Ik vind persoonlijk de matrix kasten niet zo mooi. Je zou eens een BX kunnen overwegen.. op zich precies hetzelfde alleen het front en de luchtgaten zijn anders.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Kvin het beetje standaard worden chieftec als modding misschien is een andere (misschien wat onbekendere) kast wat meer een uitdaging ?

Verwijderd

Topicstarter
Webgnome schreef op 19 januari 2004 @ 21:18:
Ik vind persoonlijk de matrix kasten niet zo mooi. Je zou eens een BX kunnen overwegen.. op zich precies hetzelfde alleen het front en de luchtgaten zijn anders.
die gaten zijn ook afschuwelijk, daarom wil ik ze eruit hebben.....
als t mogelijk is (denk t wel) gaan die middelste stukken met die gaatjes/boogjes (deurtje en onder) er uit, daarkomt geschuurd perspex in zodat je een mat perspex midden stuk hebt (wel in dezelfde vorm)

daarachter wil ik ccfls plaatsen zodat t gaat oplichten....

t gaat mij dus niet om die duffe gaatjes in t front maar puur om die in de zijkant...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:21:
Kvin het beetje standaard worden chieftec als modding misschien is een andere (misschien wat onbekendere) kast wat meer een uitdaging ?
eeuh zoals ik m wil gaan modden (zie eerdere post) heb ik nog niet eerder gezien...

maar als je een mooie zwarte big tower weet hou ik mij aanbevolen.... :D

• Jump
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:03:
...

zou je ook een close up kunnen maken van je deurtje???... open en dicht van binnenuit etc....
en hierbij staan deze ook op deze url: http://users.pandora.be/monkeytail/chieftec/

internix.be

Verwijderd

Topicstarter
TOP!

als je toch bezig bent he :D durf t bijna niet te vragen....
hoe hoog is dat randje van t deurtje... aan de binnen zijde zie je dat...
dat loopt rond dat motief heen...

[slijmmodus]
ben eeuwig dankbaar :)
in t topic wat ik aan de casemod ga wijden komt een bedankje naar jou hehehe

• Jump
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 16:44:
[...]
als je toch bezig bent he :D durf t bijna niet te vragen....
hoe hoog is dat randje van t deurtje... aan de binnen zijde zie je dat...
dat loopt rond dat motief heen...
hierbij: (heb nog wat extra maten bijgezet, hopelijk staat de maat die je wilt er ook bij :P
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/monkeytail/chieftec/deurtje_afmetingenn.jpg
klik voor grote versie
[slijmmodus]
ben eeuwig dankbaar :)
in t topic wat ik aan de casemod ga wijden komt een bedankje naar jou hehehe
_/-\o_

internix.be

Verwijderd

Topicstarter
Jumper schreef op 20 januari 2004 @ 17:19:
[...]

hierbij: (heb nog wat extra maten bijgezet, hopelijk staat de maat die je wilt er ook bij :P
[afbeelding]
klik voor grote versie

[...]

_/-\o_
toppertje :*)
ik mis een maatje.... links op de foto staat t slotje en rechts daaronder heb je 5 mm staan...de hoogte van dat randje zou ik ook willen weten :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 16:25
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 12:27:
[...]

toppertje :*)
ik mis een maatje.... links op de foto staat t slotje en rechts daaronder heb je 5 mm staan...de hoogte van dat randje zou ik ook willen weten :)
bij mijn dragon kast in dat ff snel gemeten een mm of vanaf de buitenkant en vanaf het midden ongeveer 6 a 7 denk ik

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

beide kanten hebben bij mij dezelfde gaatjes.. en dan wel symetrisch

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 13:53
ohh.. dit is een mooi topic waar ik het in kan vragen..

Is dat plastic van de voorkant door en door zilver/grijs (dus echt gebkleurd plastic) of is het alleen opgespoten?

Verwijderd

gespoten, plastic is org. zwart

ik heb die chieftec big towers, zitten aan bijde kanten gaatjes
Pagina: 1