Toon posts:

Sweex router loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een Sweex 4 ports router aangeschaft en deze werkt verder perfect. Via Netscreen Remote zet ik een VPN sessie op, werkt goed.
In de configuratie heb ik poort 500 UDP open gezet en poort 50 TCP. Ik kan verder alles pingen, servers overnemen via Remote Desktop, MAAR bekijk ik dan bijvoorbeeld een logfile van de backup of open ik een browsersessie van mijn Exchange mailbox, dan knalt de router er gewoon uit. Ik kan hem zelfs aan de LAN kant niet meer pingen, tenzij ik de stroom eraf en weer op zet.

Bij gewoon internetten of e-mailen draait de router perfect, maandenlang zonder onderbreking. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Het zit hem dus niet in de pc configuratie, maar puur aan de router zelf.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
K heb wel eens tijdens downloaden dat i em er uit gooit moet ik ook power er af halen. K heb gekeken voor nieuwe firmware maar neeh die is er niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 19 januari 2004 @ 19:16:
K heb wel eens tijdens downloaden dat i em er uit gooit moet ik ook power er af halen. K heb gekeken voor nieuwe firmware maar neeh die is er niet.
Bedankt voor je reactie, maar ik zoek echt een oplossing. Het schijnt bij meerdere router merken/typen voor te komen. Er is toch wel iemand die dezelfde problemen heeft ondervonden?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
er is wel nieuwe firmware, alleen voor de 000021 serie, niet voor de 000020 serie, staat op witte stikker aan de onderkant
wat voor melding geeft je computer als je probeert te internetten? ik heb ook sweex router die er zo nu en dan uitknalt, msn beweert dan geen verbinding te kunnen maken door een firewall. het uitvallen van de verbinding gebeurt trouwens altijd maar bij 1 pc tegelijk bij mij, 1 pc kan niet meer internetten, andere 2 wel, erg vaag, heb er ook nog geen oplossing voor.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Topicstarter
argro schreef op 21 januari 2004 @ 14:51:
er is wel nieuwe firmware, alleen voor de 000021 serie, niet voor de 000020 serie, staat op witte stikker aan de onderkant
wat voor melding geeft je computer als je probeert te internetten? ik heb ook sweex router die er zo nu en dan uitknalt, msn beweert dan geen verbinding te kunnen maken door een firewall. het uitvallen van de verbinding gebeurt trouwens altijd maar bij 1 pc tegelijk bij mij, 1 pc kan niet meer internetten, andere 2 wel, erg vaag, heb er ook nog geen oplossing voor.
Deze router staat bij de buurman, dus ik kan er zo even niet onder kijken. Ik vermoed dat het alleen te maken heeft met de VPN verbinding, die is gecodeerd met een DES - codering. Mijn pc geeft geen melding, krijg ook niet het icoontje dat de netwerkverbinding verbroken is, maar ik kan de router niet meer aan de LAN kant benaderen en ook bij de andere pc is het niet toegankelijk. Met een reset van de router werkt alles weer.