TweakDSL + Unex Router probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Ok, we hebben eindelijk weer internet. Ditmaal via TweakDSL.

Werkt perfect als ik het via de (oude chello) NIC in me pc probeer, maar zodra ik de kabel in de UNEX IS050s Router stop ziet ie geen verbinding meer.

Hij staat goed ingesteld, weet ik 100% zeker. Gewoon IP, Gateway, Mac Adress etc gekopieerd van me pc. Maar hij ziet de verbinding niet.

Vroeger toen we nog chello hadden zag je 3 lichtjes branden op de router zodra de kabel erin ging. Nu gebeurt dit niet en de modem beneden zegt ook dat ie geen pc ziet. Als ie in me NIC zit, brand het lampie op de ADSL modem wel.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

PS: Kom er net achter dat ik niet op internet kom, als er een verbinding is tussen de router en m'n pc. Zodra ik de verbinding Disable, werkt internet.

[ Voor 12% gewijzigd door Mesh op 19-01-2004 19:13 ]

Signature?

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik vermoed dat dit komt doordat je Router hetzelfde Mac-adres heeft als je netwerkkaart.

Probeer het eens om vanaf een andere pc in de router te komen en om daar het standaard Mac-adres te kiezen van het apparaat.
Hierna kun je ook vanaf je eigen pc weer verbinding maken met de Router.

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
DJ Adidas schreef op 19 januari 2004 @ 19:23:
Ik vermoed dat dit komt doordat je Router hetzelfde Mac-adres heeft als je netwerkkaart.

Probeer het eens om vanaf een andere pc in de router te komen en om daar het standaard Mac-adres te kiezen van het apparaat.
Hierna kun je ook vanaf je eigen pc weer verbinding maken met de Router.
Ik kom wel op de router, router ziet alleen geen actief signaal.

Begin te denken dat het iets te maken heeft met de bekabeling.
Net ff gechecked, alle draden zijn niet gecrossed. Heb helaas geen cross-over kabel hier liggen om het te testen.

Edit: Lees net dat er meer problemen zijn met dit type router. Niemand die dit heeft kunnen oplossen, of ben ik nu echt noodgedwongen een nieuwe te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mesh op 19-01-2004 20:36 ]

Signature?