Toon posts:

Asus P4R800-VM problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal...

Een collega van mij heeft een medion met een P4 2mhz. Nu het volgende probleem: hij heeft dus met een nieuwe cooler monteren het mainbord en proc. opgeblazen.
Dus een nieuw mainbord, Asus P4R800_VM aan gekocht met een nieuwe P4 2.6 processor. Zooitje ingebouwd loopt prima, alleen wanneer we de adon kaart uit de medion, nl een modem, met een FireWire kaart in 1 ( V.9X HAM 56K-1394V) willen plaatsen in 1 van de 3 pci sloten beginnen de problemen.
In de bios al veel instellingen geprobeerd, zodra de kaart in geinsstalleerd loopt alles in het honderd. Het lijkt erop dat de kaart een conflict heeft met de onboard Lan kaart. Zodra je de kaart inbouwd is de Lankaart niet meer aanwezig, en kan er ook geen driver voor gevonden worden, zodra je de kaart eruit haalt is alles weer koek en ei....
Wie weet hier raad mee.....alvast bedankt.
We proberen dus Windows XP te installeren, op bovengenoemde pc met een Geforce 4 MX 32 mb videokaart....met 512 mb intern..

Ome Aad

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De voor de hand liggende vraag: heb je de kaart al in een andere machine geprobeerd? Als ik het goed begrijp komt die kaart uit het opgeblazen bord en moet nu in het nieuwe bord gaan draaien. Als dat zo is, kan het namelijk ook zijn dat de kaart de nodige schade heeft opgelopen toen het moederbord naar de eeuwige jachtvelden ging...
(en hoe krijg je het voor elkaar om met het monteren van een koeler een bord+cpu om zeep te helpen? ;) )

Verwijderd

Topicstarter
In een andere machine proberen, is een goed plan (dat ik daar niet zelf opgekomen ben) 8)7

Ja, die collega van me is een enorme auto techneut....maar een beginner wa
betreft computers...dus O-)

Ome Aad

Verwijderd

Topicstarter
Doet ut in een andere pc helemaal niet..... :( :( :( :(

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:29

Lief Adje

Love is in the air

Waarom stop je er een GF 4MX in? de P4R800_VM heeft een 'dikke' radeon ingebakken....
maar voor je probleem:
installeer eerst de pc volledig zonder die medion kaart.
update je bios even
zoek de recentste drivers voor de pci-kaart
prop dat ding erin en probeer het nog eens.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest