Toon posts:

Videobewerking met MPEG-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een tv-kaart (MSI TV Anywhere Master) en wil graag een vakantievideo opnemen. Deze kaart doet dat in MPEG-2 formaat. Nu zit ik met het probleem dat ik maar geen goed videobewerkingsprogramma kan vinden. Vele ondersteunen dit formaat niet of werken niet echt goed. Dus ik vroeg me af of iemand hier is, die weet of er nu een programma op de markt is, die compleet is in hte opnemen, bewerken, slideshow erbij, menu en op dvd prikken).
Wat me wel is opgevallen in de meeste van zulke programma's, is de menu bouw, die allemaal gebaseerd zijn op standaard templates. Meestal raak ik dan ook niet gecharmeerd van die menu's en wil ik liever een authoring dvd programma gebruiken voor dat werk.
Maar ik weet niet goed in welke stadium (na opnemen of bewerken of anders) ik het uit het bewerkingsprogramma moet exporteren en welke dvd authoring programma het beste is.

Veel stof voor een paar vragen en hoop dat er wat experts rondsurfen, die deze 'rookie' ff een handje willen helpen.

Alvast Bedankt!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zet eerst met Virtual Dub (gratis) het mpeg2 bestand om naar een gangbaarder formaat, en ga er dan mee bewerken.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:54

e1f

Hier moet je Virtual Dub Mod voor hebben, Virtual Dub kan geen mpeg formaat lezen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
e1f schreef op 19 januari 2004 @ 21:14:
Hier moet je Virtual Dub Mod voor hebben, Virtual Dub kan geen mpeg formaat lezen.
Pardon, dat bedoelde ik.

Verwijderd

Topicstarter
Virtualdub kan naar mijn weten nog steeds geen MPEG-2 aan, alleen MPEG-1 nog.
Althans, hij kan geen frames vinden in dit programma.
En welk 'gangbaar' formaat kan ik het in omzetten? (avi, kan bv. niet meer dan 2gb zijn en mijn film is dat in mpeg-2 al wel).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 21:20 ]

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:54

e1f

Kan je niet met je tv kaart in avi formaat opnemen, met een lossless codec. Dat kan je tenminste wel gewoon bewerken.

Misschien dat er op de volgende sites nog iets te vinden is:
http://www.doom9.org/
http://www.divx-digest.com
je zou moeten kijken naar mpeg to avi programmaatjes, of dvd to avi.
Het beste kan je bij het omzetten een lossless codec gebruiken (weet ff uit m'n hoofd niet welke dat is, staat wel ergens op die sites denk ik).

[ Voor 65% gewijzigd door e1f op 19-01-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
En in welk formaat kan ik dat het beste omzetten?
En nee, hij kan niet in .avi opnemen helaas.
Dat denk ik, want behalve met het bijgeleverder programma als met Ulead Moviefactory 3 slaat ie het op in dit formaat. Misschien dat er ook een betere capture-proggie ? (al vind ik Ulead best oke eruit zien)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 21:25 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nadien met die Ulead opslaan als AVI ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, virtualdub werkte eerst niet goed (gaf zwart-wit beeld), maar nu geeft ie goed beeld. Dus ik ga het even uitproberen.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Met Womble Mpeg2-VCR kun je rechtstreeks mpeg2 knippen-plakken, scene-overlays invoegen etc. en daarna opslaan zonder hercompressie.

Daarna open ik het in Pinnacle Studio 8 (8.12 om precies te zijn) en voer verdere bewerkingen erop uit. Opslaan mogelijk in bijna elke bestandformaat.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hey Imperium, bedankt! _/-\o_

Maar op welke instellingen kan ik hem nu het beste omzetten naar .avi? (de mpeg-2 file is namelijk 3,15 gb en avi kan max. 2gb zijn) |:(
Welke compressie's kan ik dan ook het beste gebruiken?

Ik heb trouwens het capturen geprobeerd via Virtualdub, maar zonder succes. Bij het instellen van Custom Format (720x756) geeft hij error 418 aan: video-indeling niet ondersteund. Iemand daar ook een oplossing voor?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 11:06 ]

Verwijderd

Ff een vraagje, ik heb een MPG video bestand dat ik wil bewerken met Virtiual Dub. Alleen zegt het programma dat het beschadigd is en dat het daardoor niet bewerkt kan worden (er zit een hapering in na ongeveer 10 minuten). Hoe kan ik dit verhelpen? Ik heb al bij andere onderwerpen gekeken, maar kom er niet echt uit.
Pagina: 1