WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
eh
voetenbankje?
12" zal het niet zijn denk gewoon een beroerde bolle 14" die evenveel straling afgeeft als een kernreactor in Tsernobyl, zodat je na een uurtje kijken al een lekker bruin kleurtje hebt. Wegflikkeren (KCA met die monitor, niet in de vuilnisbak dan implodeert ie...)
voetenbankje?
12" zal het niet zijn denk gewoon een beroerde bolle 14" die evenveel straling afgeeft als een kernreactor in Tsernobyl, zodat je na een uurtje kijken al een lekker bruin kleurtje hebt. Wegflikkeren (KCA met die monitor, niet in de vuilnisbak dan implodeert ie...)
Fan uit de voeding slopen en inbouwen in een fatsoenlijke kast... gewoon wat extra koeling.
Processor gewoon voor de aardigheid VET overbelasten... onwijs overklokken dus.... ff kijken of je hem kunt laten fikken
Diskettebak maken van de kast
Moederbord aan de muur hangen met het bordje ANTIEK eronder
Stappenmotor uit de harde schijf halen... kan van pas komen
Platen van de harde schijf gebruiken als onderzetters... is weer eens wat anders dan die gratis CD's of mislukte CD-R's
Monitor doneren aan dat crash-test programma op TeeVee
Genoeg ideeën????
Nja... nog eentje dan
Eenvoudige printserver.... (handig als je meerdere pc's hebt)... verder zou ik het niet weten.... zelfs een 'gameboy' heeft meer power
Processor gewoon voor de aardigheid VET overbelasten... onwijs overklokken dus.... ff kijken of je hem kunt laten fikken
Diskettebak maken van de kast
Moederbord aan de muur hangen met het bordje ANTIEK eronder
Stappenmotor uit de harde schijf halen... kan van pas komen
Platen van de harde schijf gebruiken als onderzetters... is weer eens wat anders dan die gratis CD's of mislukte CD-R's
Monitor doneren aan dat crash-test programma op TeeVee
Genoeg ideeën????
Nja... nog eentje dan
Eenvoudige printserver.... (handig als je meerdere pc's hebt)... verder zou ik het niet weten.... zelfs een 'gameboy' heeft meer power
Verwijderd
Ik zou ergens ram vinden ofzo, en als printerserver gebruiken of internet server, met bijv [url.http://www.freesco.org[/url].
En anders gewoon als klok gebruiken, of daily backup server van je ehhh ja whatsoe-ever
[ik maak tegenwoordig backups op m'n server, is wel zo handig ]
En anders gewoon als klok gebruiken, of daily backup server van je ehhh ja whatsoe-ever
Verwijderd
Nee een gameboy heeft geen meer power. Gameboy heeft een processor van 6,0 MHZ een 386 altijd nog iets meer dan het 4 voudige, maaruh je kan er niet veel mee, ik heb hier ook nog van die ouwe beesies staan geheel intakt. Je kan er nog win 3.11 op draaien, maar een echte toepassing heeft ie niet meer.
Alhoewel, toen mijn computer een week
bij de reparateur was heb ik mijn scriptie gemaakt op een oude 386 laptop, dus van dienst kan ie je altijd zijn als je eigen comp ermee uitscheid en je moet iets belangrijks doen.
Alhoewel, toen mijn computer een week
Op maandag 11 december 2000 22:35 schreef Bendertino het volgende:
Nee een gameboy heeft geen meer power. Gameboy heeft een processor van 6,0 MHZ een 386 altijd nog iets meer dan het 4 voudige.
gameboy heeft dacht ik maar 1MHz.. Gameboy Color is 'opgevoerd' naar 2 MHz 
maar xou ook niet weten wat je met 386 moet... misschien als eenvoudige tikbak voor oma ofzo
Zelf werkte ik 3 jaar geleden ofzo nog wel heel veel met een 386 2MB.. was mn eigen computer
.. helemaal opgevoerd met windows 3.1 en een geluidskaart enzo
.. ik typte dr alleen verslagjes mee uit voor school en spelletjes als GrandPrix 1..
maar xou ook niet weten wat je met 386 moet... misschien als eenvoudige tikbak voor oma ofzo
Zelf werkte ik 3 jaar geleden ofzo nog wel heel veel met een 386 2MB.. was mn eigen computer
kan dacht ik wel.. maar dan moet je zo'n metalen dingetje vervangen (solderen enzo..) heel wat ingewikkelder dan 486's en pentiums.Op maandag 11 december 2000 22:48 schreef Oviparous het volgende:
Eh een 386 overklokken? je hebt er kennelijk nog nooit zelf 1 gehad. Zo werkt dat niet
Begin een museum.Ik zit nu een toepassing te bedenken maar kan niks vinden.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik heb nog een dikke fileserver boven op zolder staan.
Zo'n PS/2 mega-tower (weegt pffrt 40 kilo ofzo? Niet te tillen die handel!) .. met de volgende
specs
:
Intel 80386 16Mhz
16 MB RAM
40 MB HD
Geen flauw idee wat ik met dat ding moet eigenlijk.. was oude PC van mij pa maar die is nu vervangen door een ultra moderne 486dx2/66 met 28MB en 340MB HD. Draait overigens Win95 OSR2 prima op
Maar gelukkig krijgt mijn pa mijn huidige 2e PC, mijn P233MMX met 64MB en 4 GB HD.. en weer gaat meer zooi naar zolder.
Zo'n PS/2 mega-tower (weegt pffrt 40 kilo ofzo? Niet te tillen die handel!) .. met de volgende
Intel 80386 16Mhz
16 MB RAM
40 MB HD
Geen flauw idee wat ik met dat ding moet eigenlijk.. was oude PC van mij pa maar die is nu vervangen door een ultra moderne 486dx2/66 met 28MB en 340MB HD. Draait overigens Win95 OSR2 prima op
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Wow...... een stuk of 12 mp3's geshared?Op maandag 11 december 2000 23:24 schreef tazzman het volgende:
Intel 80386 16Mhz
40 MB HD
Ik heb hier nog een razendsnelle 8088 op maar liefst 8Mhz!!
start op in 5 min..alleen DOS ver 3.0
met 5.25 floppy en diverse spelletjes als Larry enz.. lachuh man
start op in 5 min..alleen DOS ver 3.0
met 5.25 floppy en diverse spelletjes als Larry enz.. lachuh man
McFraGG de gekste !!
[idee modus]Op maandag 11 december 2000 22:48 schreef rick_h het volgende:
gameboy heeft dacht ik maar 1MHz.. Gameboy Color is 'opgevoerd' naar 2 MHz
Zelf werkte ik 3 jaar geleden ofzo nog wel heel veel met een 386 2MB.. was mn eigen computer.. helemaal opgevoerd met windows 3.1 en een geluidskaart enzo
.. ik typte dr alleen verslagjes mee uit voor school en spelletjes als GrandPrix 1..
jo plaats een gameboy emulator of c64 emu er op pokemon of pong spelen naast quake of elite force!!
[/idee modus]
B4K4^NI...
zo'n 386 is te traag/weinig ram om emulators te draaien...Op maandag 11 december 2000 23:35 schreef VKC het volgende:
[..]
[idee modus]
jo plaats een gameboy emulator of c64 emu er op pokemon of pong spelen naast quake of elite force!!
[/idee modus]
jammer maar ja (intresse? anybody ik heb nog een 468 klaar voor een user)
zucht toch geen pong??
zucht toch geen pong??
B4K4^NI...
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH..........
kloop geloof ik achter... m'n oudste bak is een p166.... hoe triest is dit??????
kloop geloof ik achter... m'n oudste bak is een p166.... hoe triest is dit??????
Verwijderd
Een sinclair spectrum emulator doet het perfect op zo'n machine. Maar inderdaad is er weinig mee te doen, je kan proberen er 8 Mb van te maken, Linux of win95 op te installeren en als web/printerserver gebruiken. Anders moet je DOS/WIN3.x installeren en schenken aan een school of een ander goed doel.
En dan nog wel te denken dat dit 8 jaar geleden een beest van een machine was.....
[begin offtopicmode]
Een Atari Lynx bezit trouwens ook een 16 MHz proc en bezit dus veel meer power dan een flut gameboy.
[end offtopicmode]
En dan nog wel te denken dat dit 8 jaar geleden een beest van een machine was.....
[begin offtopicmode]
Een Atari Lynx bezit trouwens ook een 16 MHz proc en bezit dus veel meer power dan een flut gameboy.
[end offtopicmode]
heb ook nog een 368 20MHz 0,5 mb (in die tijd was een los zwart wit scherm luxe!!Op maandag 11 december 2000 23:52 schreef wfvn het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH..........
B4K4^NI...
[nogmeerofftopic][begin offtopicmode]
[end offtopicmode]
he ik heb ook nog zo'n atari lynx liggen.. is idd 16MHz.. volgens mij ook nog eens 16bit. De power van dit apparaat werd echter helemaal niet goed benut, dr kwamen alleen maar van die simpele spelletjes uit die de gameboy ook wel kan draaien.. ik heb ook een gemaboy en daar zijn veel leukere, en soms mooiere games (zoals die 'nieuwste' donkey kong, zo'n platformspelletje
[/nogmeerofftopic]
VKC en tazzman:
Ik ben nog op zoek naar een oude bak en zo te horen hebben jullie er allebai 1 over
plz!!!!
Leander
Ik ben nog op zoek naar een oude bak en zo te horen hebben jullie er allebai 1 over
plz!!!!
Leander
Verwijderd
kan ik mijn C64 ook overclocken en dan win2k erop laten draaien 
of kan ik hem beter als fileserver gebruiken?
of kan ik hem beter als fileserver gebruiken?
Verwijderd
Even op een rij:
2x 8086
1x 386SX
1x 386 laptop
1x 386DX
1x 486SX
1x 486DX2
1x 266 celeron
En binnenkort hoop ik een TB 1000 MHZ te hebben
2x 8086
1x 386SX
1x 386 laptop
1x 386DX
1x 486SX
1x 486DX2
1x 266 celeron
En binnenkort hoop ik een TB 1000 MHZ te hebben
Waaaaauuuwwww Klinkt als de enige echte MODEL 80, ik kom ze zelfs nuOp maandag 11 december 2000 23:24 schreef tazzman het volgende:
Zo'n PS/2 mega-tower (weegt pffrt 40 kilo ofzo? Niet te tillen die handel!) .. met de volgendespecs
:
Intel 80386 16Mhz
16 MB RAM
40 MB HD
Gewoon spullen
Weggeven aan organisaties die die dingen inzetten in ontwikkelingslanden. (Gewoon ff zoeken op het web of in telefoonboek)
Op de uni werkten wij in 1995 met AT bakken met 2MB met DOS en WP 5.1+ in een Novell netwerkje. ging prima. En een 386 heeft nog altijd veel meer mogelijkheden dan een schrijfmachine.
Op de uni werkten wij in 1995 met AT bakken met 2MB met DOS en WP 5.1+ in een Novell netwerkje. ging prima. En een 386 heeft nog altijd veel meer mogelijkheden dan een schrijfmachine.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
uhuh...en daarom blijven ontwikkelingslanden dus ontwikkelingslanden :-)Op dinsdag 12 december 2000 11:15 schreef victorvo het volgende:
Weggeven aan organisaties die die dingen inzetten in ontwikkelingslanden. (Gewoon ff zoeken op het web of in telefoonboek)
ik heb nog een 286 1mb en 20 Mb schijf rondzwerven met 12 inch zw/w monitor
en ben begonnen op een krommedeur 64
en ben begonnen op een krommedeur 64
Pagina: 1