Toon posts:

Geen effect ADSL upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week maandag is in Capelle door KPN de ADSL snelheid omhoog gegooid.
Voor mij hoort dit te betekenen dat ik met mijn ADSL basic abbo omhoog ga naar 2048 downstream.

Echter in de praktijk kom ik nergens boven de 90kb/s.

Tot zover mijn probleem, hieronder de situatie waaruit ik internet:

De verbinding komt binnen op een Alcatel speedtouch USB gaat dan naar m'n Router toe (DrayTek Vigor2200 USB) en komt uiteindelijk mijn PC binnen.
De firmware van de router is v2.2.1.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik het kan verhelpen?

Verwijderd

Mja, ik denk dat de kans groot is dat het bij jou gewoon nog niet doorgevoerd is. Ik zou het in ieder geval nog even een weekje of twee de tijd geven. En bel KPN daarna eens op, ik denk echt dat het aan hun kant zit :)

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Ben je al naar een site als www.speedtest.nl geweest. Ga daar eerst eens meten, en kijk of je er vergelijking op dezelfde postcode kan vinden.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
1. Is de snelheid daadwerkelijk verhoogd? (gebeurt tussen 15 jan en begin feb).
2. Wat is de afstand tot de centrale? Dit heeft van invloed op de maximum haalbare snelheid.

Verwijderd

Zit heel Cappelle op 1 centrale?

Verwijderd

bij http://www.adslcentrale.nl kun je zien of je centrale geupdate is,
verder loopt er al een topic over de upgrades

KPN ADSL Upgrade - Problemen & Discussie *

Verwijderd

Topicstarter
Volgens die site is mijn centrale al geupgrade. (Rotterdam Prinsenland)
Verder kom ik ook op speedtest niet boven de 90kb/s.

Verwijderd

hmm vaag, kijk anders is wat de modem aan geeft,
bij mij geeft speedtest wel netjes 218 kb/s aan

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Zelfs voor 1024 downstream is 90kb/s al erg weinig hoor (zelfs als je wat verder van de centrale af woont, zou je toch echt wel rond de 100 moeten kunnen halen), lijkt me dat er ergens iets niet goed zit, hetzij bij jou, danwel bij KPN.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 18:51:
hmm vaag, kijk anders is wat de modem aan geeft,
bij mij geeft speedtest wel netjes 218 kb/s aan
Dat is dus ook zoiets irritants, ik kan niet de verbinding van m'n modem zien, maar alleen hoevel bytes er binnen komen (lees: totale downloadsnelheid).

Verwijderd

Topicstarter
En ik zit op 540 meter van de centrale af.

/edit
Typo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 19:04 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 18:36:
Vorige week maandag is in Capelle door KPN de ADSL snelheid omhoog gegooid.
Voor mij hoort dit te betekenen dat ik met mijn ADSL basic abbo omhoog ga naar 2048 downstream.

Echter in de praktijk kom ik nergens boven de 90kb/s.

Tot zover mijn probleem, hieronder de situatie waaruit ik internet:

De verbinding komt binnen op een Alcatel speedtouch USB gaat dan naar m'n Router toe (DrayTek Vigor2200 USB) en komt uiteindelijk mijn PC binnen.
De firmware van de router is v2.2.1.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik het kan verhelpen?
Firmware van je router eens upgraden zou ik zeggen. En als het dan nog zo is, probeer het eens zonder je router.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb hezteflde probleem ik heb adsl van planet internet en ik zou ook al verhoog moeten zijn maar ook nie gebeurt (ik woon in wijchen bij nijmegen).

mzzl, jorn

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Afstand maakt opzich niet zo _heel_ veel uit hoor... Die 'eisen' zie je vaak alleen bij de 8mbit lijntjes... En ook die mensen, die rond de 2,5km van een centrale wonen, halen gewoon de snelheid, voor een 8mbit lijntje hoor... Dus ik vind dat eigenlijk een 'onzin-verkooppraatje'...

Verder zou ik, net als JSS zegt, 1,5 - 2 we(e)k(en) wachten, mocht je dan nog steeds met een _lage_ download snelheid zitten, dat je dan pas met KPN belt...

Heb je trouwens al een modem-reset geprobeerd? :? Men zegt, dat dat niet hoeft, maar ik geloof dat niet zo eigenlijk...

Verwijderd

Even een preventieve waarschuwing:

Het is _niet_ de bedoeling hier het algemene verloop van de KPN ADSL-verhogingen te bespreken. Daar hebben we andere fora en topics voor.

Dank u :)

Verwijderd

Koppel je router anders eerst een los, ik had begrepen dat het hier om een USB modem gaat. Op die manier kan je tenminste uitsluiten dat het om je modem respectievelijk je router gaat. Tevens kan je dan de snelheid zien waarmee je USB modem verbonden is.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:48
je moet de snelheid waarmee gewoon kunnen zien hoor :?
10.0.0.138 (in je adresbalk) is ut bij mij krijg je leuk website van je speed touch..
of is dat alleen bij multipc modem :D
af en toe valt dat bij mij ook weg dan reboot ik modem dan is ut weer goed :O
(met xp kun je het ook zien bij verbindingen de verbindingsnelheid dan he..)

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1