Toon posts:

Router -> Virtuele Server -> Online gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vrij irritant probleem. Heb gezocht op dit forum en op internet, maar vraag toch mijn vraag specifiek hier.

- Ik heb 3 pc's thuis.
- Aangesloten op router.
- Casema Premium

Ik heb begrepen dat je met Virtuele Server in je router-admin-tool, applicaties kan toevoegen. Deze kunnen dan gewoon vanaf een extern IP benaderd worden op je IP die je gebruikt op het internet. Dit lukt mij alleen niet.

Quake 2 - UDP - 27910

Dat moet je gewoon invullen... en klaar is kees??

Verwijderd

Ja.

Wat lukt er bij jou dan niet :? Wees eens wat specifieker. Kloppen die poorten? Welke applicaties probeer je zo te runnen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 18:32:
Ik zit met een vrij irritant probleem. Heb gezocht op dit forum en op internet, maar vraag toch mijn vraag specifiek hier.

- Ik heb 3 pc's thuis.
- Aangesloten op router.
- Casema Premium

Ik heb begrepen dat je met Virtuele Server in je router-admin-tool, applicaties kan toevoegen. Deze kunnen dan gewoon vanaf een extern IP benaderd worden op je IP die je gebruikt op het internet. Dit lukt mij alleen niet.

Quake 2 - UDP - 27910

Dat moet je gewoon invullen... en klaar is kees??
Je moet even goed zoeken er bestaan een hoop Quake forums, sites etc....
Meestal moet je meerdere poorten door verwijzen maar dat moet je even opzoeken of er moet hiereen mede tweaker zijn die ze uit zijn hoofd weet O-)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar die poort hierboven vind ik op veel site's terug. Wanneer ik die invul in mijn routeradmin, die afsluit en em door mijn vrienden laat benaderen op mijn "internet-showmyip-ip :P" moet hij toch gewoon gevonden worden bij Multiplayer in het spel??

Of moet ik ze een ander IP geven, dus niet degene waarmee ik browse?

Naast dit is Webcamstreaming... een FTP server draaien... allemaal niet te doen, door die e-tech router!! :(

Verwijderd

Sorry, maar volgens mij ligt het niet aan je E-Tech router, maar aan je netwerkbeheerder. Ik zou willen voorstellen dat je het volgende even doet:
-Ga de handleiding lezen.
-Open je adminpanel
-Ga naar virtual servers
-Maak een nieuwe virtuele server, met het IP adres van je PC waarop je kwak draait, intern de poort waarop je kwakserver draait, en extern een poort die je leuk vind om te onthouden (27910 bijvoorbeeld, mag hetzelfde zijn als de interne poort)
-klik op apply en/of Ok en sla de configuratie op in je router.

wandel naar je kwakbak en start je q2 server op de poort die je hebt ingesteld (27910 bijvoorbeeld)
op een pc bij een vriend tikt iemand in de kwakconsole even "connect jouw.ip.nummer.thuis:poortnummer" (in mijn geval dus "connect 80.126.xxx.yyy:5600") en voila, als ie het niet doet moest je nog meer poorten openen. Informatie zat op de diverse kwaksites.

Dit is allemaal best te doen hoor, maar je moet wel de handleiding van je router even lezen en misschien even en duidelijke stap-voor-stap handleiding doorneuzen. Kwak is heel makkelijk te configureren want je hebt dacht ik maar één poortje nodig, je moet er dus in kunnen slagen. De FAQ op dit forum kan je eventueel ontbrekende kennis over poortmapping wel bijbrengen.

Good luck, have fun.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 15:22 ]