Toon posts:

demon + sweex router probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb mijn sweex router nu al 2 maanden en demon abo bijna 1 maand. alles werk perfect.

alleen als ik de instellingen van mijn sweex router bekijkt. Is mijn status bij internet connection op Disconnect. Maar internet werk gewoon. is dit normaal? ik weet nu niet eens wat mijn ip is.

Ik kan bij het spel Warcraft 3 niet hosten, heeft dit mee te maken?

vanaf de telefoonlijn is een demon router/modem -> sweex router -> mijn pc

wie kan mij beantwoorden :x sweex site staat niet veel in

Verwijderd

Zijn dat niet de PPTP instellingen? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet. heb in ieder geval gekozen voor pptp

"WAN Interface Settings" op "Obtain an IP address automatically" Dit lijkt mij toch wel genoeg?

Verwijderd

PPTP heb je niet nodig, DHCP is voldoende. Vandaar dat je daar disconnected ziet waarschijnlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
aha bedankt, gewoon dynamic ip gekozen en nu zie ik mijn ip. ff checke of ik in games ook kan. wel raar dat bij pptp voor dsl stond.

groejtes

Verwijderd

nog een tip:

www.whatismyip.com

Kan je het ook altijd zien :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

IT > NT

Verwijderd

Topicstarter
nou inmiddels weet ik mijn ip en router geef ook mijn ip aan. :> joepie

maar mijn hoofdvraag is nog steeds niet opgelost: ik kan niet hosten in games zoals warcraft 3 en quake 3 (kan wel maar andere kant van t internet kan niet binnen komen). ik vind het echt jammer.

als ik bittorrent gebruikt (sharingprogramma) staat dat het achter een firewall zit. ik heb in mijn router firewall uitgeschakeld, pc's zijn niet voorzien van firewall.

wie o wie heeft nog adviezen wat ik kan doen :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Het Grote Poortmappingsverhaal

Daar staat het precies in: Je moet namelijk poorten forwarden. In het boekje van je router staat precies hoe dat moet, waarschijnlijk via de webinterface van je router.

Stappenplan die je kunt volgen:
- Zoek op internet en/of de handleiding van warcraft / bitorrent op welke poorten er gebruikt worden.
- Log in op de webinterface van je router
- Zoek in je boekje op waar je poorten kunt forwarden
- Stel de juiste portforwards in, eventueel je router even restarten.

Klaar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.