Heb sinds kort een Celeron server met Windows 2003 in een datacenter staan waar ik ook een andere server heb staan. Bijna elke dag valt savonds rond 8 a 9 uur de connectie met de server voor 10 a 15 minuten uit. Daar weten ze niet wat het probleem is. Server heeft een uptime van 6 dagen dus daar ligt het ook niet aan lijkt me. De verbinding kapt er gewoon effe mee. Me andere server @ dezelfde switcht heeft nergens last van en kan de Celeron ook niet meer pingen. Ik heb al updates geinstalled van Windows 2003.
Wordt er rond die tijd toevallig een backup gemaakt? Of misschien een virusscan? Op zich zou dit niet zoveel resources moeten betrekken, maar je weet het nooit.
Wat zeggen de logs?
Wat zeggen de logs?
Er worden geen logs gemaakt / virus scanner ect.
Ik ben net weer thuis en zie weer veel timeouts in me ping statestieken 270.
terwijl dat vanmorge gewoon uur na uur 0 was. Waar moet ik logs bekijken ?
Ik ben net weer thuis en zie weer veel timeouts in me ping statestieken 270.
terwijl dat vanmorge gewoon uur na uur 0 was. Waar moet ik logs bekijken ?
Als je een server in een datacenter hebt staan dan weet je toch in ieder geval wel de event logs te vinden hoop ikVerwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:17:
Waar moet ik logs bekijken ?
Goed, om toch wat nuttigs toe te voegen:
• Event viewer: eventvwr.msc
• Performance viewer: perfmon.msc
• Vind je daar niks nuttigs, zoek dan eens naar tooltjes om je netwerk te monitoren vanaf de server.
• Pluis ook je actieve processen eens uit, misschien zit er ongewilde troep tussen.
• Event viewer: eventvwr.msc
• Performance viewer: perfmon.msc
• Vind je daar niks nuttigs, zoek dan eens naar tooltjes om je netwerk te monitoren vanaf de server.
• Pluis ook je actieve processen eens uit, misschien zit er ongewilde troep tussen.
waar dient die server voor
staat er IIS op? of een database?
is ie wel virussvrij? (staat geen scanner op)
wat zij de hardwarespecs van die doos? type netwerkkaart?
is ie wel virussvrij? (staat geen scanner op)
wat zij de hardwarespecs van die doos? type netwerkkaart?
A wise man's life is based around fuck you
Het is inmiddels opgelost. Ze hadden 2 pc's zelfde ip adress gegeven. En mijn internet ging down zodra die andere gast op zijn pc wou inloggen
.
Pagina: 1