[mandrake 9.2] muis hotspot probleem

Pagina: 1
Acties:

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
Ik heb het probleem dat de hotspot van de muispijl na enig idle staan van mijn machine (via epia 800 systeem) verplaatst. M.a.w. De positie waar ik met de muis boven hang is niet de positie waar geselecteerd wordt als ik klik.

Ook na het herstarten van X blijft het probleem. Alleen de machine rebooten verhelpt het probleem.
Ik heb inmiddels de nieuwste drivers van via geinstalleerd, maar heeft echter het probleem niet opgelost.

Anderen die misschien dit probleem ook gehad hebben en de oorzaak of oplossing weten.

Ik zie op de mandrake site geen melding van het probleem staan.

System Specs

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

hesselim schreef op 19 januari 2004 @ 18:13:
Ik heb het probleem dat de hotspot van de muispijl na enig idle staan van mijn machine (via epia 800 systeem) verplaatst. M.a.w. De positie waar ik met de muis boven hang is niet de positie waar geselecteerd wordt als ik klik.

Ook na het herstarten van X blijft het probleem. Alleen de machine rebooten verhelpt het probleem.
Ik heb inmiddels de nieuwste drivers van via geinstalleerd, maar heeft echter het probleem niet opgelost.

Anderen die misschien dit probleem ook gehad hebben en de oorzaak of oplossing weten.

Ik zie op de mandrake site geen melding van het probleem staan.
Er is een XFree86 configuratie optie voor hardware of softwarematige muis-acceleratie. Ik weet alleen even zo vlug niet hoe deze heet, en ik kan het ook niet vinden, maar misschien moet je het daar eens achter zoeken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Aangezien dit probleem duidelijk hardware-gerelateerd is, zou het misschien handig kunnen zijn om een wat completere lijst van hardware en bootmeldingen bij de hand te hebben (misschien verschijnen er nog meldingen in de log van Xfree?)

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
Het probleem is dat de muis het eerst een tijdje doet; kan uren maar ook dagen zijn en dan in eens is de hotspot van de muispointer verplaatst met +/- een centimeter naar links.

Verder is alles wel functioneel.

Ik zal de debug info die X op scherm afdrukt en in het logfile opslaat eens doorlopen.

Het probleem had ik niet met mandrake 9.1

System Specs