[40gb WD] Bad MBR

Pagina: 1
Acties:

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Ik heb een 40gb wd'tje overgekocht, voor mijn P3 450 Divx bakkie. Heb hem vanmiddag opgehaald, en meteen even in mijn eigen pc geplant, om te testen & bekijken.
Windows herkende hem niet, dus ik heb partition magic erbij gepakt.. Deze vond de schijf Bad, en formatten wou niet, vanwege BAD master boot record.

Partitionmagic vind dit ervan:
[img=160,120]url=http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/hdd01.jpg[/img]
*klik*

[img=160,120]url=http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/hdd02.jpg[/img]
*klik*

Daarna met PartitionInfo gekeken, wat dit opleverde:
[img=160,120]url=http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/hdd03.jpg[/img]
*klik*

Blijkbaar heeft er dus linux op gestaan. Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de schijf meer geformatteerd naar NTFS, of wat dan ook.

Wat ik al geprobeerd heb:
- met partitionmagic uiteraard
- win98 boot flop, zag de schijf niet (was te verwachten :/)
- partitionmagic bootflops, kon er net zo weinig mee.

Werkt de schijf nog? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?
Na de search gebruikt te hebben denk ik dat ik fdisk /mbr oid. moet gebruiken, en mijn andere schijven los moet koppelen.. klopt dit?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:52
pak anders gdisk (search! zit bij symantec(norton) ghost btw)
en doe een /diskwipe en /mbr. dan moet t wel goed zijn. je kan ook even een harddisk testooltje eroverheen halen om te kijken of je schijf zelf niet gaar is. op te halen bij de schijf fabrikant.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05

makje

Professioneel prutser

Je hoeft waarschijnlijk niet een nieuwe mbr aan te maken. Waarschijnlijk is het voldoende om in Fdisk de non-dos partitie te verwijderen. (via optie 3 even alle partities verwijderen. Wel eerst controleren dat je op de goede schijf bezig bent (voor het geval je meerdere harde schijven in die pc hebt zitten :P).

Hierna kun je nieuwe partities weer aanmaken.

Zie ook de Fdisk FAQ

9800x3d

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Na de search gebruikt te hebben denk ik dat ik fdisk /mbr oid. moet gebruiken, en mijn andere schijven los moet koppelen.. klopt dit?
Dat is idd het advies dat ik je zou geven. Go for it :) !

edit:
En zoals makje voorstelde ff alle meukparities eraf mikken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door koraks op 19-01-2004 17:54 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Anders is dit ook nog iets wat goed werkt: meuktracker: TestDisk 5.1

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• geez
sharkzor schreef op 19 januari 2004 @ 17:50:je kan ook even een harddisk testooltje eroverheen halen om te kijken of je schijf zelf niet gaar is. op te halen bij de schijf fabrikant.
Heb hem even gedownload en er een boot flop mee gemaakt, ga het zo even testen :)
makje schreef op 19 januari 2004 @ 17:52:via optie 3 even alle partities verwijderen. Wel eerst controleren dat je op de goede schijf bezig bent (voor het geval je meerdere harde schijven in die pc hebt zitten :P)
Zal ik ook proberen, win98 boot flop ligt klaar :)

Dank jullie voor de snelle reacties, kga weer aan de slag :)

• geez
Het is gelukt :D

Eerst WD tooltje gebruikt, korte (5 min) en lange test (ruim 15 min) gedaan.. geen errors.

Daarna fdisk bij de hand gepakt. eerst al mijn andere schijven ontkoppeld, just in case :) toen in dos partities verwijderd, en nieuwe dos partitie aangemaakt. Daarna in windows het klusje afgemaakt met partitionmagic :D

Ty all
Pagina: 1