Toon posts:

Netwerkkaart stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een klein netwerkje liggen van 2 pc's. De een heeft internet, dus dat heb ik met sygate gedeeld zodat ik ook op de andere pc kan internetten. Echter, sinds gisteren werkt het _opeens_ niet meer! Ik ben aan het internetten (op client pc), ga ff weg, en toen ik terug kwam werkte het niet meer! Ik er is nix veranderd qua software oid, maar de client compu kan geen contact meer krijgen met de server....

Nou heb ik al van alles geprobeert. Beide pc's heb ik al 2x geformatteerd. Allerlei opties geprobeert, etc. maar nix werkt :(
Om de een of andere reden ziet de client de server niet, maar wel anderom (server ziet client wel)! Als ik de ip's ping dan krijg ik soms wel, en soms geen reply (timed out). Nou denk ik zelf dat een van de 2 netwerkkaarten overleden is (beide zijn simpele 10mb kaartjes). :"(

Wat denken jullie? Nog suggesties? Tnx :)

• Taurus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 08:57
Als inderdaad de kaart(en?) soms wel/soms niet te pingen zijn, heb ik sterk het vermoeden dat het afgelopen is. :(

Check WEL even de kabel van het geheel, als er namelijk een breuk inzit heb je hetzelfde effect! ;)

Als de kabel kapot is, kun je die natuurlijk goedkoop vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmms... die kabel hebbik nog niet doorgemeten, zal ik strax maar es proberen.... maar persoonlijk denk ik niet dat de kabel het probleem is. Zo'n draadbreuk kan niet spontaan onstaan (toch?), en er is helemaal niks mee gebeurt. Op het ene moment doettie het gewoon zoals het hoort, en op het andere is ie bijna helemaal dood :(

Verwijderd

Topicstarter
het wordt steeds vreemder... ik kan nu met de client wel op het irc kanaal komen, maar niet surfen?!?!?!?!?! (met de server wel btw)

/me snapt het niet???

• Taurus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 08:57
Als ik dat zo hoor klinkt het meer en meer als een providerprobleem.

Ik moet zeggen dat bij mij vandaag de verbinding met Amerika ook %^& is.

Dus ik zou ff checken met NL sites vandaag :)

Maar draadbreuk kan inderdaad zomaar gebeuren. Als bijv. de draad een keer eerder bekneld oid heeft gezeten, zal het probleem later lastig kunnen worden doordat ie dan verschuift ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb net ff zo'n netwerk test gedaan, mat de volgende resultaten:

test met client als master en server als slave:

client sent 1000packets
client received 417packets
packet received alignment errors: 130
server sent 1000packets
server received 1000packets
packet sent no carrier errors: 651

Test met server als master en cient als slave werkte helemaal niet: 100% loss!!!

kan hier iemand wat uit opmaken?

btw Taurus: het heeft nix met me provider te maken (alhoewel.. het blijft casema) aangezien ik op de server WEL gewoon kan internetten (anders had ik dit niet kunnen posten :) )

Verwijderd

Topicstarter
na, ik heb er ff een ander netwerk kaartje ingeprutst (tenks ArL btw :) ) en nu werkt alles weer. Ikke is blij :) :) :)

Verwijderd

Ik ben ook niet voor niets op dure 3com kaartjes overgestapt :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:53
3Com rules
Pagina: 1