NFS Underground: reboot

Pagina: 1
Acties:

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 09:29
Hoi,

Sinds kort ben ook ik verslaafd geraakt aan het racen op de circuits van Need for Speed Underground, er is echter een probleem:

Vaak reboot mijn (Windows XP draaiende) computer plotseling bij het accepteren van een nieuwe race. Ik heb een Pentium 4 3 ghz (met HyperThreading) en een Asus P4P800s moederbord (met daarin twee reepjes die voor 768 megabytes aan werkgeheugen zorgen, het video-gedeelte bestaat uit een GeForce 2 MX die overigens aan vervanging toe is).

Als ik in het Logboek kijk bij "Systeem" zie ik de volgende lijst:

Afbeeldingslocatie: http://tokkietor.org/stuff/eventlog.png

En bij de volgende melding loopt de computer steeds vast:

Afbeeldingslocatie: http://tokkietor.org/stuff/fout.png

Ik heb net nog Windows Update gedaan en de pc is voorzien van de nieuwste DirectX.

Weten jullie misschien wat er aan de hand is? Ik wil heel graag kunnen racen namelijk ;)

Alvast bedankt!

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
sorry, maar hier kunnen we weinig/niks mee
we weten niet wat voor drivers je gebruikt
daarnaast is er ook weinig af te leiden van wat je zelf allemaal al geprobeert hebt...

heb je de search gebruikt en de andere NFS:U problemen topics doorgelezen,
evenals de sticky? :)

krijg je dit probleem willekeurig, of alleen op het moment dat je een nieuwe race kiest?
heb je hier ook last van bij andere spellen?
heb je al andere videokaart/mobo drivers geprobeert?

zet ook even de optie 'reboot bij crash' uit, zie hiervoor:
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

check ook eens de voltages van je voeding mbv mobomonitor of pcprobe, en ook in je bios

[ Voor 59% gewijzigd door Crash op 19-01-2004 18:01 ]

• Steije
Crash-Override schreef op 19 januari 2004 @ 17:57:
sorry, maar hier kunnen we weinig/niks mee
we weten niet wat voor drivers je gebruikt
Ik heb iig geen Nvidia drivers geinstalleerd dus ik heb de standaard Windows XP drivers voor mijn kaart.
daarnaast is er ook weinig af te leiden van wat je zelf allemaal al geprobeert hebt...
Ik heb m'n 512mb geheugenchip eruit gehaald, geen effect. Heb 256mb geheugenchip eruit gehaald en 512mb erin gezet, geen effect.
heb je de search gebruikt en de andere NFS:U problemen topics doorgelezen,
evenals de sticky? :)
Heb ik doorgelezen ja.
krijg je dit probleem willekeurig, of alleen op het moment dat je een nieuwe race kiest?
Op het moment dat ik ervoor kies om een race te doen (waar dus staat hoeveel je er voor krijgt) en bij het kiezen voor een volgende race in een tournament.
heb je hier ook last van bij andere spellen?
Nee.
heb je al andere videokaart/mobo drivers geprobeert?
Nee dat ga ik doen.
zet ook even de optie 'reboot bij crash' uit, zie hiervoor:
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
Zal ik ook doen.
check ook eens de voltages van je voeding mbv mobomonitor of pcprobe, en ook in je bios
Heb ik gechecked, waren perfect in orde. Heb nog nooit een warning gekregen van m'n Asus probe thingy.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Crash
mooi :)
kan je eens kijken welke versie die standaart XP drivers zijn? (ik gok de nieuwste/op 1 na nieuwste)

heb je het spel zelf al gepatched? (nieuwste versie is 1.3, probeer ook eens de tussenliggende versies)

aan je geheugen zal het niet liggen, anders had je het wel bij meerdere programma's/games gemerkt, maar voor de zekerheid kun je als je wilt memtest draaien

ik neem aan dat je voedingswaardes verder stabiel zijn? :)

en als je 'reboot bij crash' uitgezet hebt, kun je daarna nog eens proberen zo'n crash voor elkaar te krijgen?
dit om te kijken of je dan een foutmelding te zien krijgt, een BSOD, of gewoon terugklapt naar windows

[ Voor 20% gewijzigd door Crash op 19-01-2004 22:29 ]

• Steije
Crash-Override schreef op 19 januari 2004 @ 22:28:
mooi :)
kan je eens kijken welke versie die standaart XP drivers zijn? (ik gok de nieuwste/op 1 na nieuwste)
Versie 2.9.5.8
heb je het spel zelf al gepatched? (nieuwste versie is 1.3, probeer ook eens de tussenliggende versies)
Nope, ga ik ook even doen.
aan je geheugen zal het niet liggen, anders had je het wel bij meerdere programma's/games gemerkt, maar voor de zekerheid kun je als je wilt memtest draaien
Da's waar, ik geloof ook wel dat het goed zit want het zijn allebei Dane-Elec reepjes en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
ik neem aan dat je voedingswaardes verder stabiel zijn? :)
Jep :)
en als je 'reboot bij crash' uitgezet hebt, kun je daarna nog eens proberen zo'n crash voor elkaar te krijgen?
dit om te kijken of je dan een foutmelding te zien krijgt, een BSOD, of gewoon terugklapt naar windows
Heb ik even goed gezet, ik ga het nu weer even spelen!

Update: Ik kreeg een BSOD met de melding dat er geheugendump plaats had gevonden die iets te maken had met nv4_disp.dll?

[ Voor 7% gewijzigd door Steije op 20-01-2004 15:46 ]

• Crash
29.58 is al een aardig oude versie, maar voor een Geforce 2 MX iig beter als de nieuwere 4x.xx of 5x.xx versie
heb je 23.11 trouwens al eens geprobeert? dit zijn namelijk imo en van menig ander de beste detonators voor Geforce 2 kaarten (heb ze zelf altijd gebruikt voor mijn Geforce 2 MX400, en deze waren er zeker het beste voor na vele tests :P )
ze zijn o.a. te vinden op guru3d

• Steije
Ik heb net een uur zonder problemen zitten spelen, nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd. Hartstikke bedankt! :)

• Crash
mooi om te horen dat het probleem opgelost is en dat het een simpel driver probleempje was :)
Pagina: 1