Gekopierde dvd's doen het niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Ik kopier af en toe wat dvd's voor mezelf en vrienden maar nooit doen ze het perfect, we hebben vrijwel altijd last van beeld dat hangt of dat de film helemaal vast loopt of het geluid doet het niet goed of valt weg. Ik heb trouwens ook een omgebouwde xbox die gekopierde dvd's van andere wel speelt maar die van mij niet.

Ik gebruik 2 manieren om te kopieren en bij beide heb ik hier last van:

1- Dvd decrypter > Dvd2One > Nero 5.5
2- CloneDvd > Image maken en dan branden.

Eerst had ik dit probleem met Nero. Ik heb toen andere ripping software geprobeerd maar dat hielp niet. Toen ben ik overgestapt op CloneDvd.
Nog steeds lukt het niet om hier van af te komen.

Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen

Many thanks

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Welke brander heb je?
Welke media gebruik je?

Welke software gebruiken anderen om te kopieren? (dus van de dvd's die wel werken)

Verwijderd

Klinkt mij als eerste instantie als slechte kwaliteit media.

Het is ook mogelijk dat die media op hogere snelheid gebrand is dan hij voor bedoelt is, óf met de verkeerde write strategy. Update van branderfirmware zou een oplossing voor dat probleem kunnen zijn.

Verder vermoed ik dat je een beetje problemen hebt met 't hele +/-R circus. Ga eens op zoek of je brander zgn. "booktype-setting" ondersteunt.

Oplossingen zijn meestal niet algemeen, daarom is het vermelden van zoveel mogelijk informatie omtrent je probleem ook belangrijk.

Vermeldt je type brander, de media (kijk met een programma als DVDinfopro naar de zgn media code) en vermeldt je brandinstellingen.

Anders blijft 't giswerk.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:14

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik denk dat HepKandi gelijk heeft over het +/- verhaal. Als ik op + brand doen alle DVD's bij mij het wel maar bij een boel andere mensen niet. Alle DVD's die ik tot nu toe op - gefikt heb doen het tot noch toe bij iedereen.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Ik neem aan dat weet dat je in Nero 5.5 DVD's als UDF moet branden en niet als Video.
In Nero 6 is het weer precies andersom.
Je kunt natuurlijk altijd een ander programma gebruiken om te branden (Copy2dvd of zo).

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Waarom start je weer een nieuwe post, als je 1e al door een mod op slot is gezet?! :? Als je het niet eens bent met een slotje, neem dan contact op met de betreffende mod, maar ga niet het forum vervuilen met nóg een topic :X .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
KillerBeeForEver schreef op 19 januari 2004 @ 18:49:
Waarom start je weer een nieuwe post, als je 1e al door een mod op slot is gezet?! :? Als je het niet eens bent met een slotje, neem dan contact op met de betreffende mod, maar ga niet het forum vervuilen met nóg een topic :X .
De post is anders dan voorheen. Ik heb de kritiek van de mod gebruikt.
Ik neem aan dat een oplettende tweaker als jij dat ook wel kunt zien.

Ik heb een plextor 8x brander en brand op +.
Ik heb wat gebrand op - , op dit moment testen mijn vrienden dat.
Ik hoop dat daarmee het probleem is opgelost.
Pagina: 1