Heb op een beurs een 10 m lang BNC kabel gekocht, ik wil hier twee pc's met elkaar verbinden. Kan ik nu gewoon de kabel in beide netwerkkaarten stoppen of heb ik nog afsluitweerstandjes en t-stukjes nodig ofzo
Ja die heb je echt behoorlijk nodig ja 
Kabels moeten aan beide zijden met 75Ohm worden afgesloten, middels een T-stuk.
edit: typo
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Kun je ingeval van 2 pc's niet direct van netwerkkaar naar netwerkkaart gaan? Je kunt immers ook een ringleiding leggen zonder Terminators... gewoon het einde weer aan het begin vastmaken.....
Kep het zelf nooit geprobeerd om 2 pc's aan elkaar te hangen met een bnc-kabel zonder t-stukjes... wordt zo lastig om de 3e en de 4e pc aan te sluiten... Maar tegenwoordig heb ik het nog luxer.... in het nieuwbouwhuis gewoon extra leidingen aangevraagd naar alle kamers in de woning... utp-erdoor, hubje in de meterkast en klaar
Kep het zelf nooit geprobeerd om 2 pc's aan elkaar te hangen met een bnc-kabel zonder t-stukjes... wordt zo lastig om de 3e en de 4e pc aan te sluiten... Maar tegenwoordig heb ik het nog luxer.... in het nieuwbouwhuis gewoon extra leidingen aangevraagd naar alle kamers in de woning... utp-erdoor, hubje in de meterkast en klaar
Ik denk dat je het gewoon aan kunt sluiten, had vroeger ook BNC en heb dat geloof ik met 2 pc's ook gewoon direct aangesloten. Maar ehmz wat ik me bij dit soort vragen altijd afvraag is: Waarom probeer je het niet gewoon? Er gaat echt niets kapot hoor. Hoogstens geen verbinding. Bovendien leveren de meeste fabrikanten een t-stuk met een goeie terminator mee.
Geloof me, zonder T-stukjes en terminators doet het helemaal NIETS. De signalen reflecteren heen en weer tussen de uiteinden van de bekabeling, en er komt geen pakketje goed over.
De enige manier om zonder terminators te werken is nog steeds met 2 T-stukjes, en dan lange kabels tussen de T-stukjes en aan weerszijden (en dan praten we over >20 meter per kabel), want dan krijg je als je geluk hebt de reflectie pas terug als het signaal al verwerkt is. Reken dan wel op een hoop collisions.
De ringleiding is feitelijk een gedegenereerde versie van deze "lange kabel" truc.
Op PC-Discount beurzen heb je voor een paar piekjes de benodigde hardware, dus doe niet moeilijk.
De enige manier om zonder terminators te werken is nog steeds met 2 T-stukjes, en dan lange kabels tussen de T-stukjes en aan weerszijden (en dan praten we over >20 meter per kabel), want dan krijg je als je geluk hebt de reflectie pas terug als het signaal al verwerkt is. Reken dan wel op een hoop collisions.
De ringleiding is feitelijk een gedegenereerde versie van deze "lange kabel" truc.
Op PC-Discount beurzen heb je voor een paar piekjes de benodigde hardware, dus doe niet moeilijk.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Okee.... wat betreft die 20 m... zou best kunnen... van die ringleiding... heb ik dus ervaring mee gehad op een lanparty.... maar kleine afstanden werkt dus niet.... wist ik dus niet....
Verwijderd
Ehm... 75 Ohm ??? 50 Ohm moet dit zijn !!!Op maandag 11 december 2000 22:13 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Ja die heb je echt behoorlijk nodig ja
Een hobby-oplossing wat ik altijd doe (heb nogal wat peer-to-peer netwerkjes gemaakt) is aan 1 kant van een T-stuk direct 2 weerstandjes van 100 ohm parallel vast gesoldeerd.
Pagina: 1