Toon posts:

[Win98SE Install] Write Disk Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Packard Bell k6-500
64 mb
10 Gig Ide
Onboard Sound & VGA
Mobo GVC FR520 Miami (was bios 1.28 is nu 1.29)

Ik had al heel veel problemen met deze pc voordat ik uiteindelijk tot deze error kwam. Kort samengevat SUWIN, VxD,VMM,Windows Protection Errors e.a.
Na wisselen van geheugen, en het flashen van het mobo e.d. liep de install procedure van win98se wel door(wat die eerst door vorige errors niet deed), tot 'bijna' het scherm van 'welkom bij de eerste sessie van 98se' en dan... een BSOD met Write Disk Error, en dit gebeurd iedere keer op hetzelfde moment.
Ik heb ook XP erop proberen te krijgen daar gebeurde hetzelfde. Bovendien is het niet bij een specifieke HD ik heb dit bij 3 verschillende HD's.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt, of nog een nuttige probeer tip, alles is welkom na 3 dagen proberen.

AANVULLING : Ik heb inderdaad ook 20 passes memtest (die uitgrbreide) gedaan (0 errors)
Het is bij het 'updating system settings' progress balkje dat ie naar dat BSOD slaat.
Bij m'n laatste (17:45) 2 bootpogingen is het nu een 'Windows protection error' geworden !?.
Tis nu 17:50, Tis weer een Disk Write Error, Unable to write to disk in drive C:
data or files maybe lost. Press the any key.
Oh ja Boot sector virus protecion is disabled :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 20:47 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens een memtest gedraait (www.memtest86.com) ?
Verder is "Write Disk Error" je exacte foutmelding? Heb je al eens ge-virusscanned? Virus protectie in je bios stat uit ? :)