[PHP] Hoe werkt de dotnet_load functie *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 15:19

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
In de nieuwere php versies zit dotnet_load. Hiermee kan je dus .NET objecten laden alleen is er weinig informatie over te vinden. Wel heb ik een klein voorbeeldje gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
$stack = dotnet_load("mscorlib","System.Collections.Stack");

$stack->Push(".Net");
$stack->Push("Hello ");

echo $stack->Pop() . $stack->Pop();

Dit voorbeeldje laadt een element voor cryptografie.

Mijn vraag is: Werkt dit alleen voor php onder Windows? Net zoals de COM-objecten alleen onder windows werken, en als het onder linux werkt, moet je dan de .NET componenten van windows laden of de .NET componenten van MONO?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet niks van php af maar ik heb even in de documentatie gekeken op http://nl.php.net/dotnet_load en daar staat dat het gebaseerd is op de COM functionaliteit. Dus als dat alleen op windows werkt zal dit ook wel alleen op windows werken.

Verder laad je voorbeeld geen object voor Cryptografie maar gewoon een stack. De cryptrografie componenten zitten in een andere namespace

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard werkt dit alleen op Windows. Op linux kan je echter gebruik maken van mono, een open source-versie van het dot Net framework. Zie: www.go-mono.com

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 19:54 ]