Toon posts:

[Outlook 2k] Regel aanmaken voor verzenden op vaste tijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil graag in Outlook een rule aanmaken om mails die ik naar een bepaald iemand wil sturen op een vast tijdstip elke dag wil verzenden. Dit kan uiteraard handmatig per persoon, maar het is handiger dit vast te zetten. Weet iemand hoe ik dit moet doen a.d.h.v. een rule die je kan aanmaken.

Ik hoop z.s.m. iets te horen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die weet hoe dit moet?

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Rules zijn er volgens mij alleen maar om, mail dat binnen komt, een bepaalde behandeling te geven. Wat je wel kan doen is in je Outlook Options -> Mail delivery "send messages immediately when connected" aan of uit vinken. Als je die aanvinkt en je hebt je "check messages" interval op bijv. 1 minuut staan dan zal ie elke minuut kijken of er nieuwe mail is die ontvangen moet worden of verstuurd moet gaan worden.

Nou weet ik dat er progjes zijn die in staat zijn om bestanden (buiten Outlook om) op een vast tijdstip kan verzenden. Ik heb helaas geen idee hoe dat progje heette wat wij vroeger ooit eens gebruikt hebben. Maar ze zijn er wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 20-01-2004 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er een progje te vinden dat onderstaande kan.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels al iemand die antwoord weet op onderstaande vraag, en dan met name het progje?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

options -> do not deliver before .

anders iets met een command line mail proggie die je scheduled

[ Voor 205% gewijzigd door Fish op 28-01-2004 22:04 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok dat is per mail, maar kan dat ook per mailadres dat je verstuurt dat er dan een filter overheen gaat? Dus een soort van rule

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom wil je iets filteren wat je standard verstuurd :?
edit (verstuur dan niet )

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 28-01-2004 22:05 ]

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:56:
Inmiddels al iemand die antwoord weet op onderstaande vraag, en dan met name het progje?
blat -> commandline mail versturen
at -> scheduling

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, want ik vind het fijn dat ik alle mail die ik naar iemand verstuur zo nog eens kan reviewen alvorens hem te daadwerkelijk te versturen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:07:
Jawel, want ik vind het fijn dat ik alle mail die ik naar iemand verstuur zo nog eens kan reviewen alvorens hem te daadwerkelijk te versturen
in combinatie met schedulen ???

Verwijderd

Topicstarter
Precies !!!!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh . ff recapituleren,

je hebt dus data die je voor het versturen wil bekijken (dus niet automatich versturen)

Iperf

Verwijderd

Goed, type je mailtje, sla 'm op als Concept "Mail naar xxxxxx".
Maak in outlook agenda een wederkerende afspraak aan, die jouw
herinnert aan het versturen van mail. Je opent het concept mailtje, leest het
en drukt op verzenden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar ik wil dit voor meerdere mails doen, en dan met name voor bepaalde mensen. Deze moeten dan bijvoorbeeld om 12 uur verzonden worden, en die andere weer om 13:00 uur. Enz. enz... beetje lastig uit te leggen, maar ik wil het gaarne automatiseren

Verwijderd

Topicstarter
Is er nu echt niemand die hier wat op weet?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 15:50:
Is er nu echt niemand die hier wat op weet?
Volgens mij staat de oplossing hier al? Je moet wel even wat zelf proberen, je stuurt met blat gescheduled naar je eigen mailbox en als de review ok is forward je em. Dat is volgens mij de snelste manier, iets automatisch laten doen dient ervoor dat je geen tussenstappen hoeft te doen, nu vraag je iets automatisch te doen terwijl je een handmatig handeling tussendoor hebt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe werkt dat blat precies? Ken het niet sorry....

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:04:
hoe werkt dat blat precies? Ken het niet sorry....
Blat is een commanline mail programma dat text bestanden als body kan versturen en je kan files attachen.
http://gepasi.dbs.aber.ac.uk/softw/blat.html
Daar heb je de meeste info en anders kan je altijd www.google.com checken.
Pagina: 1